Ups stuurt factuur in mijn ogen onterecht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:05
Goedendag, ik kreeg gisteren(28-02) een factuur binnen voor een retourzending maar ik ben het daar niet mee eens.

Het volgende is er aan de hand, ik heb begin dit jaar een toetsenbord verkocht via Marktplaats of Facebook dat weet ik zo niet meer maar goed ik heb online een verzendlabel aangemaakt, betaald en het pakket afgegeven hier in het dorp bij de Boerenbond.

De klant die chatte in het engels (hij heeft een buitenlandse naam) telkens tegen mij waar is mijn pakket waarop ik zij die ligt bij het afhaalpunt en dat stond ook op de site van ups dat die daar lag waarop hij telkens schreef ja ik ben daar geweest maar er ligt niks.

Op een gegeven moment naderde de deadline en zou het terug gezonden worden volgens de site dus ik heb dat afhaalpunt in amsterdam gebeld en het uitgelegd en hij zij ja die man is hier zowat iedere dag geweest maar hier ligt geen pakket voor hem.

Ok, ik ups gebeld en uitgelegd en ik moest een formulier invullen en ze gingen het uitzoeken, ook hun zeiden niet te weten waar het pakket was. enkele weken later staat ups hier aan mijn deur met het vermiste pakket, daar stond met stift opgeschreven " Retour afz niet afgehaald"

Ik heb dus in die tussentijd die man het volledige bedrag teruggestort incl. de verzendkosten want die had hij betaald. nu krijg ik dus een rekening extra erbij van ups.

Ik heb ups al 2x gebeld en telkens zijden ze bel morgen maar we hebben storing en dat soort onzin.

wat kan ik nu het beste doen, ik weiger dus om die factuur te betalen puur omdat het pakket nooit in die winkel heeft gelegen. ik vermoed dus dat die in het verkeerde afhaalpunt is beland maar hoe ga ik dat bewijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Zeiden ze bel morgen en hebben nog steeds storing ?
Vaag verhaal allemaal

Je hebt de T&T status, daar zie jij en de koper alles staan toch ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
Begrijp ik het goed dat je nog niet de verzendkosten hebt betaald en ups deze achteraf wil innen of heb je deze al betaald en vraagt ups extra geld voor de retourzending?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38

CyBeRSPiN

sinds 2001

JohanNL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 00:48:
Begrijp ik het goed dat je nog niet de verzendkosten hebt betaald en ups deze achteraf wil innen of heb je deze al betaald en vraagt ups extra geld voor de retourzending?
Begrijp ik het goed dat je de eerste zin niet hebt gelezen? ;)

@zwerfkater ik zou ook niet betalen. Laat ze maar aantonen dat ie op het juiste afhaalpunt is geweest.

[ Voor 13% gewijzigd door CyBeRSPiN op 02-03-2018 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 22:17
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 00:56:
[...]

Begrijp ik het goed dat je de eerste zin niet hebt gelezen? ;)

@zwerfkater ik zou ook niet betalen. Laat ze maar aantonen dat ie op het juiste afhaalpunt is geweest.
Oeps, blijkbaar niet, of het gedeelte '' retour '' gemist. ;)
Sowieso vreemd verhaal, ik zou ook niet betalen, een schadevergoeding voor ts lijkt mij logischer aangezien het afhaalpunt ook aangeeft dat het pakket er nooit was.

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-05 19:49

LankHoar

Langharig tuig

^ precies dat. Je hebt nu betaald voor een pakket dat niet is bezorgd op de juiste locatie en je hebt er veel werk mee gehad. Op zijn minst zou ik de betaalde verzendkosten terug eisen, en zeker niet nog meer gaan betalen.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:32

Blokker_1999

Full steam ahead

UPS moet kunnen aantonen in welke winkel het pakket is gescand geweest. Handelaren moeten elk pakket dat ze binnenkrijgen ook scannen om aan te geven dat ze het ontvangen hebben en ook weer uitscannen als ze het terugsturen, die winkel moet dus te identificeren zijn. Als evenwel blijkt dat deze wel in de juiste winkel heeft gelegen en dat men het pakket in de winkel foutief heeft weggelegd dan hoop ik dat jij nog kan aantonen dat er wel degelijk pogingen zijn ondernomen om het pakket af te halen.

En een factuur niet betalen is iets wat ik nooit zomaar licht zou overwegen. Zolang die factuur niet gecrediteerd is heb jij een uitstaande schuld die ingevorderd kan worden. Afhankelijk van de grootte van het bedrag kan het beter zijn om ze te betalen en achteraf je geld te gaan terugeisen. Dit om te voorkomen dat er extra kosten bijkomen zoals interesten of een incassobureau.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38
Blokker_1999 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:25:
Dit om te voorkomen dat er extra kosten bijkomen zoals interesten of een incassobureau.
Ervan uitgaande dat de verzendkosten enkele euro's bedragen, ga ik er niet van uit dat UPS voor zo'n gering bedrag een incassobureau inschakelt? Dat kost meer geld dan dat het oplevert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

paQ

ruftman schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 09:01:
[...]

Ervan uitgaande dat de verzendkosten enkele euro's bedragen, ga ik er niet van uit dat UPS voor zo'n gering bedrag een incassobureau inschakelt? Dat kost meer geld dan dat het oplevert.
UPS heeft een strak debiteurenbeheer...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Je kan toch met het T&T nummer exact nagaan waar het pakketje heeft gezeten. Elke keer als zo'n pakket wordt overgedragen wordt er weer een scan gemaakt en in het systeem ingevoerd.

Lijkt mij dat je aan de hand daarvan kan zien wat er aan de hand was/is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik zou UPS schriftelijk melden dat
-Sprake is van wanprestatie, aangezien het pakket het afhaalpunt niet heeft bereikt. Dat je daarom de factuur niet gaat betalen.
-Je schade hebt in de vorm van geïnvesteerde tijd, en een misgelopen deal. Dat je op dit moment niet van plan bent die schade te verhalen, maar dat je het recht voorbehoudt dit op een later moment alsnog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Hackus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:55:
Zeiden ze bel morgen en hebben nog steeds storing ?
Vaag verhaal allemaal

Je hebt de T&T status, daar zie jij en de koper alles staan toch ?
Ik heb de gegevens maar daar staat niet veel waar je wijs van wordt, datums en tijden en globale locatie dus niks specifieks.

Had net een vriendelijke medewerker aan de lijn en die was het iig eens met mij.
Hij ging mijn gegevens doorsturen naar de administatie en die gingen het een en ander uitzoeken.
Op mijn vraag waar dat pakket vandaan kwam of waar het geweest was al die tijd kon die mij niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:28:
Je kan toch met het T&T nummer exact nagaan waar het pakketje heeft gezeten. Elke keer als zo'n pakket wordt overgedragen wordt er weer een scan gemaakt en in het systeem ingevoerd.

Lijkt mij dat je aan de hand daarvan kan zien wat er aan de hand was/is
Dat klopt maar daar wordt je niet veel wijzer van

LOCATION DATE LOCAL TIME ACTIVITY
VLYMEN, NL 14/02/2018 9:49 Delivered
Eindhoven, Netherlands 14/02/2018 6:00 Arrival Scan
Amsterdam, Netherlands 14/02/2018 4:00 Departure Scan
14/02/2018 0:20 The max days to hold the package at the UPS Access Point™ location has expired. The package will be returned. / The package will be returned to the sender.
Amsterdam, Netherlands 13/02/2018 15:00 Collection Scan
Amsterdam, Netherlands 02/02/2018 4:38 We're attempting to verify the package location. / Claim issued
Amsterdam, Netherlands 01/02/2018 10:31 We're attempting to verify the package location. / Lost package investigation
Amsterdam, Netherlands 16/01/2018 11:15 The package remains at the UPS Access Point™ location and is reaching the maximum days allowed to be held.
Amsterdam, Netherlands 10/01/2018 12:42 UPS Access Point™ possession
10/01/2018 11:42 Delivered
10/01/2018 1:58 Destination Scan
Amsterdam, Netherlands 09/01/2018 23:30 Arrival Scan
Eindhoven, Netherlands 09/01/2018 21:24 Departure Scan
09/01/2018 19:22 Origin Scan
09/01/2018 14:49 Collection Scan
09/01/2018 13:41 The shipment has been dropped off and is now at a UPS Access Point™.
09/01/2018 13:41 The UPS Access Point™ location has prepared the package for return to UPS.
Netherlands 09/01/2018 13:12 Order Processed: Ready for UPS

[ Voor 14% gewijzigd door Toerq op 02-03-2018 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Volgens mij kunnen ze niet zomaar geld vragen als een pakje niet is opgehaald. Er is dacht ik wel een verschil als het pakje ad deur is geweigerd en retour afzender gaat. Het 1e valt volgens mij gewoon onder de verzendopdracht. Het is altijd van belang duidelijk de feiten voorhanden te hebben met de juiste status. Daarom zei ik dat ik je TS vaag vind. Het kan zijn dat de koper het product om welke reden niet mee wou en zelf zo heeft gehandeld. Zulks blijft altijd gissen natuurlijk. ad hand van de berichtenwisseling die jij zelf hebt, kun je wel meer uithalen. Maar dat heeft verder niets te maken met de factuur die je hebt ontvangen. Kijk eens de voorwaarden na van de verzendoptie die jij hebt gebruikt. (BB lees ik als brievenbus btw)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Hackus schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:22:
Volgens mij kunnen ze niet zomaar geld vragen als een pakje niet is opgehaald. Er is dacht ik wel een verschil als het pakje ad deur is geweigerd en retour afzender gaat. Het 1e valt volgens mij gewoon onder de verzendopdracht. Het is altijd van belang duidelijk de feiten voorhanden te hebben met de juiste status. Daarom zei ik dat ik je TS vaag vind. Het kan zijn dat de koper het product om welke reden niet mee wou en zelf zo heeft gehandeld. Zulks blijft altijd gissen natuurlijk. ad hand van de berichtenwisseling die jij zelf hebt, kun je wel meer uithalen. Maar dat heeft verder niets te maken met de factuur die je hebt ontvangen. Kijk eens de voorwaarden na van de verzendoptie die jij hebt gebruikt. (BB lees ik als brievenbus btw)
BB Boerenbond heb het al aangepast.

Mijn klant is bijna iedere dag in dat ophaalpunt geweest en dat is ook bevestigd door de winkeleigenaar, die zij ook tegen mij dat pakket dat is hier niet.

Ik weet wel toen ik die claim indiende en ik een medewerker aan de lijn had die aangaf dat de verzendkosten niet vergoed worden alleen de waarde van het pakket. Nu vindt ik dit dus ook niet in orde naar je verzendkosten kun je dus fluiten ook al ligt de schuld waarschijnlijk bij de vervoerder. ik denk dus dat het pakketje in een ander ophaalpunt heeft gelegen ergens in amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
JohanNL schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 01:02:
[...]

Oeps, blijkbaar niet, of het gedeelte '' retour '' gemist. ;)
Sowieso vreemd verhaal, ik zou ook niet betalen, een schadevergoeding voor ts lijkt mij logischer aangezien het afhaalpunt ook aangeeft dat het pakket er nooit was.
Nou een schadevergoeding zit ik niet op te wachten zover wou ik niet gaan. ik heb mijn verloren pakket terug alleen vindt ik wel dat ook de verzendkosten vergoed moeten worden van het heenzenden. ik heb de klant wel alles netjes terug betaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Met de track en trace die je hierboven post heeft UPS in ieder geval geen poot om op te staan als ze de retourkosten in rekening proberen te brengen. Het feit dat ze een onderzoek hebben gestart lijkt me voor een rechter voldoende erkenning dat het pakket kwijt was.

Hoe weet je trouwens bij welk afhaalpunt het pakketje gelegen zou moeten hebben? Als je kunt bewijzen dat op het bonnetje van de ontvanger iets anders staat dan wat de klantenservice je vertelt lijkt me dat je alle reden hebt om de verzendkosten terug te eisen.

Aan de andere kant, misschien is de ontvanger wel gewoon naar het verkeerde afhaalpunt gegaan. Ik heb jaren boven een postkantoor gewoond, maar mooi dat PostNL pakjes meestal in een heel ander postkantoor af liet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Chaos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:12:
Met de track en trace die je hierboven post heeft UPS in ieder geval geen poot om op te staan als ze de retourkosten in rekening proberen te brengen. Het feit dat ze een onderzoek hebben gestart lijkt me voor een rechter voldoende erkenning dat het pakket kwijt was.

Hoe weet je trouwens bij welk afhaalpunt het pakketje gelegen zou moeten hebben? Als je kunt bewijzen dat op het bonnetje van de ontvanger iets anders staat dan wat de klantenservice je vertelt lijkt me dat je alle reden hebt om de verzendkosten terug te eisen.

Aan de andere kant, misschien is de ontvanger wel gewoon naar het verkeerde afhaalpunt gegaan. Ik heb jaren boven een postkantoor gewoond, maar mooi dat PostNL pakjes meestal in een heel ander postkantoor af liet halen.
Ten tijde dat het pakket onderweg was zal ik maar zeggen kon ik wel zien dat hij bij het afhaalpunt lag, nu dus niet meer toen stond er dus andere informatie die niet meer terug te halen is. En zoals ik schreef de klant is bij het goede afhaalpunt geweest nog gen 500 meter bij hem vandaan.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mathijs
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-05 19:20
Blokker_1999 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:25:
En een factuur niet betalen is iets wat ik nooit zomaar licht zou overwegen. Zolang die factuur niet gecrediteerd is heb jij een uitstaande schuld die ingevorderd kan worden. Afhankelijk van de grootte van het bedrag kan het beter zijn om ze te betalen en achteraf je geld te gaan terugeisen. Dit om te voorkomen dat er extra kosten bijkomen zoals interesten of een incassobureau.
Mag ik jouw factuuradres dan ontvangen? Zal ik er een paar sturen.
Je kunt ze toch laten weten dat je de factuur verwerpt vanwege wanprestatie vanuit hun kant?
Als je zomaar alles gaat betalen dat je voor je kiezen krijgt in het leven, zul je nooit iets over houden.
Brieven die ik ontvangen heb met strafport in het verleden heb ik bijvoorbeeld ook nooit voldaan. Als er niet voldoende gefrankeerd is moet je hem niet bezorgen maar retour afzender doen of indien afzender onbekend een enkeltje papierbak. Laat staan spookfacturen en andere zaken waarmee je vooraf niet hebt ingestemd, net als in dit geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-05 16:45
paQ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:07:
[...]

UPS heeft een strak debiteurenbeheer...
Debiteurenbeheer is iets anders dan een incasso bureau...

Los daarvan als bedrag te missen is, kan immers niet in iemands spaarpot kijken, zou ik betalen en via een klacht/rechtsbijstand mijn geld terugeisen.

Reden voor toch het “verschuldigde saldo” te betalen is dat je namelijk meer werk hebt als het naar een incasso bureau gaat of dat werk ongedaan te maken. Dan dat het bedrag je mogelijk oplevert als je het onder protest betaald.

Je hebt immers wel gebruik gemaakt van hun service ook al is dat mis gegaan, dat moeten ze oplossen, door een credit of gratis opnieuw aanbieden bijv. Zelf debiteurenbeheer spelen werkt vaak niet in je voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:41

paQ

logix147 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:38:
[...]

Debiteurenbeheer is iets anders dan een incasso bureau...

Los daarvan als bedrag te missen is, kan immers niet in iemands spaarpot kijken, zou ik betalen en via een klacht/rechtsbijstand mijn geld terugeisen.

Reden voor toch het “verschuldigde saldo” te betalen is dat je namelijk meer werk hebt als het naar een incasso bureau gaat of dat werk ongedaan te maken. Dan dat het bedrag je mogelijk oplevert als je het onder protest betaald.

Je hebt immers wel gebruik gemaakt van hun service ook al is dat mis gegaan, dat moeten ze oplossen, door een credit of gratis opnieuw aanbieden bijv. Zelf debiteurenbeheer spelen werkt vaak niet in je voordeel.
UPS doet zijn eigen incasso en daar steken ze veel tijd in ;)

Maar je moet helemaal niks betalen. Gewoon ageren en zelfs het geld terug vragen voor een foutief uitgevoerde dienst.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Misschien levert de voorwaarden nog wat op. 3.4 lijkt mij van toepassing?

https://www.ups.com/asset..._NL/terms_carriage_nl.pdf

3.4 De verzender moet alle redelijke kosten en uitgaven (met inbegrip van opslag) gemaakt door UPS, alle verliezen, belastingen endouanerechten die kunnen worden opgelegd aan UPS en alle aanspraken gemaakt t.a.v. UPS vanwege (i) het feit dat een zending niet voldoetaan de beperkingen, voorwaarden of garanties die zijn aangegeven in het bovenstaande Artikel 3.1 of vanwege een weigering of opschorting van vervoer of de retourzending van een zending(of een deel ervan)door UPS die door dit Artikel3 wordt toegestaan,of(ii)indien de verzender nalaat deze voorwaarden na te leven.

In het geval van retourzending van een zending (of een deel ervan) is de verzender ook verantwoordelijk voor de betaling van de kosten van de retourzending zoals berekend in overeenstemming met de geldende commerciële tarieven van UPS.
zwerfkater schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:40:
[...]

T. En zoals ik schreef de klant is bij het goede afhaalpunt geweest nog gen 500 meter bij hem vandaan.
Dat zegt de klant. Zou ook zomaar kunnen dat de klant dacht: Iik wil die handel eigenlijk helemaal niet meer hebben en doe alsof mijn neus bloed. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet heb en vraag mijn geld terug ...

Is ook een optie die ik niet direct uitsluit.

[ Voor 101% gewijzigd door 210667 op 02-03-2018 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:47

Basszje

Reisvaap!]

Mathijs schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Je kunt ze toch laten weten dat je de factuur verwerpt vanwege wanprestatie vanuit hun kant?
Als je zomaar alles gaat betalen dat je voor je kiezen krijgt in het leven, zul je nooit iets over houden.
Brieven die ik ontvangen heb met strafport in het verleden heb ik bijvoorbeeld ook nooit voldaan. Als er niet voldoende gefrankeerd is moet je hem niet bezorgen maar retour afzender doen of indien afzender onbekend een enkeltje papierbak. Laat staan spookfacturen en andere zaken waarmee je vooraf niet hebt ingestemd, net als in dit geval.
Strafport is andere koek vanwege de postwet.

Als je niet gaat betalen moet je UPS iig officieel in gebreke stellen middels een 'schrijven' . Ik zou iets doen dat later bewijsbaar is ( niet mondeling dus ). Dan kunnen ze ook niet met een incassobureau aan komen zetten en anders zijn die bij zoiets makkelijk af te wimpelen.

Vreemd dat er geen codes bijzitten van de ophaalposten, vaak kan je dan afleiden waar zo'n pakketje is geweest. In elk geval moet UPS maar bewijzen dat het correct is afgeleverd.

Wel van alles een bewijs verkrijgen, en notuleren wanneer je belt en wat het gesprek was. Dat kan later nog van pas komen. Als ze hun contacten net zo goed bijhouden als hun bezorging :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

paQ schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:47:
[...]

UPS doet zijn eigen incasso en daar steken ze veel tijd in ;)

Maar je moet helemaal niks betalen. Gewoon ageren en zelfs het geld terug vragen voor een foutief uitgevoerde dienst.
Idd. Je geeft de opdracht en betaald om een pakje af te leveren, dat is niet gebeurt. Wat er wel met het pakje is gebeurt is niet het pakkie an van TS. Hij heeft zijn(klant) het aankoopbedrag en vzk terug moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
logix147 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:38:
Onzin. Je schrijft alleen even een formeel briefje aan UPS dat de retourzending het gevolg is van hun eigen falen en dat je daarom de rekening betwist. In dezelfde brief kun je dan ook direct eisen dat ze de originele verzendkosten terugbetalen omdat de verzending waar je voor betaald hebt niet (of in elk geval niet naar behoren) heeft plaatsgevonden. Hiervan bewaar je een kopie en liefst ook een bewijs van verzenden. Een incassobureau krijgt één keer een kopie van die brief en daarna negeer je ze gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 06-05 20:52
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 14:57:
Misschien levert de voorwaarden nog wat op. 3.4 lijkt mij van toepassing?

https://www.ups.com/asset..._NL/terms_carriage_nl.pdf

3.4 De verzender moet alle redelijke kosten en uitgaven (met inbegrip van opslag) gemaakt door UPS, alle verliezen, belastingen endouanerechten die kunnen worden opgelegd aan UPS en alle aanspraken gemaakt t.a.v. UPS vanwege (i) het feit dat een zending niet voldoetaan de beperkingen, voorwaarden of garanties die zijn aangegeven in het bovenstaande Artikel 3.1 of vanwege een weigering of opschorting van vervoer of de retourzending van een zending(of een deel ervan)door UPS die door dit Artikel3 wordt toegestaan,of(ii)indien de verzender nalaat deze voorwaarden na te leven.

In het geval van retourzending van een zending (of een deel ervan) is de verzender ook verantwoordelijk voor de betaling van de kosten van de retourzending zoals berekend in overeenstemming met de geldende commerciële tarieven van UPS.

[...]

Dat zegt de klant. Zou ook zomaar kunnen dat de klant dacht: Iik wil die handel eigenlijk helemaal niet meer hebben en doe alsof mijn neus bloed. Dan zeg ik gewoon dat ik het niet heb en vraag mijn geld terug ...

Is ook een optie die ik niet direct uitsluit.
toon volledige bericht
Als het betreffende afhaalpunt aangeeft dat de man elke dag is langs geweest dan zou de persoon van het afhaalpunt dus ook liegen. In dit geval zou ik ook zeker verwachten dat ups een fuckup heeft gemaakt. Misschien wel een ander afhaalpunt dan was vermeld ofzo.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Chaos schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:09:
[...]

Onzin. Je schrijft alleen even een formeel briefje aan UPS dat de retourzending het gevolg is van hun eigen falen en dat je daarom de rekening betwist. In dezelfde brief kun je dan ook direct eisen dat ze de originele verzendkosten terugbetalen omdat de verzending waar je voor betaald hebt niet (of in elk geval niet naar behoren) heeft plaatsgevonden. Hiervan bewaar je een kopie en liefst ook een bewijs van verzenden. Een incassobureau krijgt één keer een kopie van die brief en daarna negeer je ze gewoon.
Dit is pas onzin. Je gaat er gewoon vanuit dat UPS fout zit. Wat heb jij aan informatie die dat onderbouwd? Afgaande op de sumiere info van TS zou ik falen van UPS niet zomaar bewezen achten
s0ulmaster schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Als het betreffende afhaalpunt aangeeft dat de man elke dag is langs geweest dan zou de persoon van het afhaalpunt dus ook liegen. In dit geval zou ik ook zeker verwachten dat ups een fuckup heeft gemaakt. Misschien wel een ander afhaalpunt dan was vermeld ofzo.
Is ook alleen maar van hij zei, zei zei zei.. niets geeft mij tot nu toe aanleiding om te stellen dat UPS een te bewijzen fout heeft gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door 210667 op 02-03-2018 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• s0ulmaster
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Dit is pas onzin. Je gaat er gewoon vanuit dat UPS fout zit. Wat heb jij aan informatie die dat onderbouwd? Afgaande op de sumiere info van TS zou ik falen van UPS niet zomaar bewezen achten
Zolang de TS de waarheid spreekt, het afhaalpunt correct in de correspondentie staat en de winkelbediende van het afhaalpunt niet liegt zie ik geen reden waarom je de schuldvraag niet bij UPS zou leggen.

edit: wat voor een belang heeft een afhaal punt om over deze situatie te liegen? Er van uitgaande dat de TS hier de correcte informatie geeft kan ik weinig andere conclusies trekken. Waar zie jij het anders fout gaan?

[ Voor 17% gewijzigd door s0ulmaster op 02-03-2018 15:20 ]

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

s0ulmaster schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:18:
[...]

Zolang de TS de waarheid spreekt, het afhaalpunt correct in de correspondentie staat en de winkelbediende van het afhaalpunt niet liegt zie ik geen reden waarom je de schuldvraag niet bij UPS zou leggen.

edit: wat voor een belang heeft een afhaal punt om over deze situatie te liegen? Er van uitgaande dat de TS hier de correcte informatie geeft kan ik weinig andere conclusies trekken. Waar zie jij het anders fout gaan?
Tja, en we zijn snel geneigd om de topicstarters op hun blauwe ogen te geloven. Ontvanger zou zelf ook bij het verkeerde afhaalpunt geweest kunnen zijn. En zo zijn er nog wel meer niet controleerbare feiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a fly
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-04 17:27
[...]
Onzin. Je schrijft alleen even een formeel briefje aan UPS dat de retourzending het gevolg is van hun eigen falen en dat je daarom de rekening betwist.
Als toevoeging hieraan: Zodra je een vordering betwist mag de vorderende partij geen incassokosten in rekening brengen.

"Don't try this at home. We are professionals; We've been doing this since yesterday"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:16:
[...]

Wel, het is uiteindelijk de TS die hier om advies vraagt. Als UPS ook een topic opent krijgen ze misschien wel een ander advies. :+
Is ook alleen maar van hij zei, zei zei zei.. niets geeft mij tot nu toe aanleiding om te stellen dat UPS een te bewijzen fout heeft gemaakt.
Het is uit de track en trace duidelijk dat UPS een onderzoek is gestart omdat het pakketje kwijt was. Het pakketje zonder extra kosten terugkrijgen als het wordt gevonden lijkt me dan toch wel het minste dat je kunt verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:35:
[...]

Tja, en we zijn snel geneigd om de topicstarters op hun blauwe ogen te geloven. Ontvanger zou zelf ook bij het verkeerde afhaalpunt geweest kunnen zijn. En zo zijn er nog wel meer niet controleerbare feiten.
Wat moet ik dan. TS je liegt doei klaar? Ik kan niet meer dan ik nu weet

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02:47
Mijn vrouw heeft dit ook al meerdere malen gehad met bestellingen van de H&M die door UPS worden geleverd.
Die worden dan ergens op een afhaalpunt gedropt wat mijn vrouw niet heeft gekozen en totaal niet bij ons in de buurt.
Die laten we dan lekker retour gaan en H&M mag het verder uitzoeken en voor de kosten opdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Bazvv schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 17:09:
Mijn vrouw heeft dit ook al meerdere malen gehad met bestellingen van de H&M die door UPS worden geleverd.
Die worden dan ergens op een afhaalpunt gedropt wat mijn vrouw niet heeft gekozen en totaal niet bij ons in de buurt.
Die laten we dan lekker retour gaan en H&M mag het verder uitzoeken en voor de kosten opdraaien.
Maar dat was in mijn geval dus anders, de klant heeft zelf gekozen voor de goedkoopste verzending en dat was in dit geval ups accesspoint. Hij kon het ook via postnl krijgen was die 2,50 meer kwijt en de volgende dag meestal in huis maar daar koos hij niet voor. Mischien werkt die heel de dag weet ik veel het ophaalpunt zat vlakbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
210667 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 15:35:
[...]

Dat had gekunnen ware het niet dat ik de winkel heb gebeld en de eigenaar zij dat het niet bij hem lag en daarna ups dezelfde dag gebeld om dit te melden. Ik zal nu af moeten wachten op antwoord van ups zelf. Ik ben dus zelf benieuwd waar dat pakket dan wel heeft gelegen, ups heeft neem ik aan het pakket ergens opgehaald dus dat moet genoteerd zijn.

En het zou best kunnen wat je zegt mits de winkel meegespeeld heeft met mijn klant maar dat zal het onderzoek uitwijzen.

Modbreak:Kan je de volgende keer misschien de "Wijzig"-knop gebruiken ipv. te dubbelposten binnen 5 minuten?

[ Voor 6% gewijzigd door Yorinn op 02-03-2018 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
[...]

Dat werkt dus niet zo aangezien TS de partij wel gebruikt heeft alleen hij moet ze in gebreke stellen en dan krijg je indien je gelijk krijgt netjes je geld terug of een andere oplossing.

Een brief schrijven, nee aangetekend of hedendaags een e-mail naar juiste adres werkt ook prima.

Brief kan kwijt, e-mail niet echt, aangetekend kent iedereen de werking van.

Feit is dat TS de dienst gebruikt heeft en dat er mogelijk een fout bij de dienst zit- kan maar je kan niet zomaar besluiten niet te betalen zonder een in gebreke stelling...

Voor de rest moet TS het met zijn dienstverlener oplossen en dit zou elke rechtsbijstandagent je aanraden... alleen gok ik dat het bedrag dat de dienst rekent niet de moeite van mij, of dat van een RBS waard is en dat UPS het prima in staat is op te lossen. Staat te weinig Info in dit topic om een gedegen verhaal ervan te maken maar advies omstreeks dit onderwerp is 9 van de 10 x hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toerq
Modbreak:

Kan je de volgende keer misschien de "Wijzig"-knop gebruiken ipv. te dubbelposten binnen 5 minuten?

En wat bedoel je hier nu mee, ik quote op 2 verschillende mensen wat moet ik dan wijzigen. dat jullie forumsoftware ze onder elkaar zet kan ik toch niks aan doen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 639074

zwerfkater schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:27:
........
En wat bedoel je hier nu mee, ik quote op 2 verschillende mensen wat moet ik dan wijzigen. dat jullie forumsoftware ze onder elkaar zet kan ik toch niks aan doen
Daar kun je dus wél zelf iets aan doen. :Y

Als je hier al lurkend een tijdje had rondgehangen, of de faq had doorgelezen, dan had je kunnen zien dat je door handig te quoten meerdere antwoorden in 1 reply kunt stoppen.
In het lint direct boven de tekst in je bericht zitten daarvoor meerdere quote opties.

Door meerdere separate berichten onder elkaar te zetten kick je iedere keer weer het topic en dat wordt door de modjes & co niet op prijs gesteld.
Plemp dus liever niet clueless een antwoord direct onder een reply, maar gebruik bijv. de wijzig knop onder je eigen eerdere bericht, zodat je daar wijzigingen in kunt aanbrengen, of van meerdere quotes kunt voorzien.

Zie hieronder voor voorbeeld. ;)
Modbreak:
Kan je de volgende keer misschien de "Wijzig"-knop gebruiken ipv. te dubbelposten binnen 5 minuten?
Zoals je ziet twee quotes in een enkel bericht, kind kan de was doen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Mathijs schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 13:36:
[...]

Een nepfactuur sturen is valsheid in geschrifte en kan bestraft worden met een celstraf tot zes jaar en een geldboete. Daarnaast maak je je mogelijk schuldig aan en fiscaal delict.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaos
  • Niet online
logix147 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 20:16:
[...]

Feit is dat TS de dienst gebruikt heeft en dat er mogelijk een fout bij de dienst zit- kan maar je kan niet zomaar besluiten niet te betalen zonder een in gebreke stelling...
Het niet betalen gaat over de retourzending waar de TS niet om heeft gevraagd en die ook niet nodig zou zijn geweest als UPS het pakket niet kwijt was geraakt.

Als de trein naar Amsterdam ineens zonder enige informatie naar Groningen rijdt ga je toch ook geen kaartje kopen voor de terugreis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• logix147
Chaos schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Het niet betalen gaat over de retourzending waar de TS niet om heeft gevraagd en die ook niet nodig zou zijn geweest als UPS het pakket niet kwijt was geraakt
TS heeft pakket terug alleen is van mening dat het nooit het afhaalpunt bereikt heeft; of ik mis iets in het geheel? Dat klinkt bij mij als in gebreke i.p.v. pakket kwijt.

Als verkeerde afhaalpunt gebruikt is zou dar terug te vinden moeten zijn en zou een credit factuur op zijn plaats zijn maar dat deel in dit verhaal is nog onbekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:05
Bij UPS (crediteuren/debiteurenbeheer) is het inderdaad een drama om iets voor elkaar te krijgen en te bereiken. Zelf ook een tijd geleden gezeur gehad met een factuur die ik zou moeten betalen terwijl ik deze bij aanmaken van het label al met iDeal heb betaald.

Mocht er nog steeds niks gebeuren; stuur even een bericht naar nlfcr@ups.com met je verhaal en details, via hier ben ik uiteindelijk geholpen met de factuur.

[ Voor 4% gewijzigd door Fuwor op 03-03-2018 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:07
Chaos schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 17:53:
[...]

Het niet betalen gaat over de retourzending waar de TS niet om heeft gevraagd en die ook niet nodig zou zijn geweest als UPS het pakket niet kwijt was geraakt.

Als de trein naar Amsterdam ineens zonder enige informatie naar Groningen rijdt ga je toch ook geen kaartje kopen voor de terugreis?
Ja wel. En dan ga je later dit afhandelen met de juiste partij. Niet betalen ga je niets mee bereiken behalve een hoop ellende op je hals halen.
Pagina: 1