Cashback Energieleverancier

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 15-09 14:36
Hallo allemaal,

In 2017 nam ik precies vandaag de sleutels van mijn huis in ontvangst. Hiervoor heb ik een contract afgesloten bij Nuon (via een partner). Met het idee €225 cashback te krijgen wanneer ik 1 jaar klant zou blijven. Diezelfde partner lichtte mij recent in dat mijn contract zou aflopen, en dat ik beter kon overstappen. Vaak is dat ook wel zo en na vergelijking heb ik dit dus ook gedaan.

De actie was:
Actie: Welkomstkorting van € 225,-
De welkomstkorting is al doorberekend in het jaarbedrag.

De voorwaarden waren:
De welkomstkorting wordt verrekend aan het einde van uw contract. Ongeveer 1 week voor het einde van het contract wordt het bedrag op uw rekening gestort.

De eenmalige welkomstkorting is alleen van toepassing bij afname van zowel stroom als gas. Dit actieproduct is alleen geldig voor consumenten die nog geen klant van Nuon zijn, of de afgelopen 12 maanden geen klant zijn geweest. Beëindigt u het contract in het eerste jaar dan moet u de welkomstkorting terugbetalen.

Nu luidt mijn vraag, had ik mijn contract 1 maand 'flexibel' moeten laten doorlopen en dan pas overstappen? Want ik controleer mijn bank rekening niet altijd, maar ik zie nu dat er geen € 225,- is overgeboekt door Nuon.

Goed, als ik het inderdaad verkeerd heb begrepen dan neem ik mijn verlies. Wel balen natuurlijk en enigszins vreemd in mijn optiek, gezien ik het contract heb voldaan, maar goed.

Ben benieuwd of jullie hier meer ervaring mee hebben.

:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:59

g0tanks

Moderator CSA
Red-Front schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:08:
Want ik controleer mijn bank rekening niet altijd, maar ik zie nu dat er geen € 225,- is overgeboekt door Nuon.
Er staat in de voorwaarden die je zelf hebt geciteerd:
Red-Front schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:08:
De actie was:
Actie: Welkomstkorting van € 225,-
De welkomstkorting is al doorberekend in het jaarbedrag.
Dus het lijkt me niet gek dat je geen overboeking van 225 euro ziet.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
Bedankt voor je reactie. Dat heeft betrekking op het geschatte jaarbedrag van de partner, bijvoorbeeld €1200 euro, daarmee geven ze aan dat je eerst €1425 (+/-) aan Nuon betaald, maar hun tonen een bedrag van €1200. Er staat ook duidelijk "Ongeveer 1 week voor het einde van het contract wordt het bedrag op uw rekening gestort".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 13:59

g0tanks

Moderator CSA
Red-Front schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:14:
Bedankt voor je reactie. Dat heeft betrekking op het geschatte jaarbedrag van de partner, bijvoorbeeld €1200 euro, daarmee geven ze aan dat je eerst €1425 (+/-) aan Nuon betaald, maar hun tonen een bedrag van €1200. Er staat ook duidelijk "Ongeveer 1 week voor het einde van het contract wordt het bedrag op uw rekening gestort".
Hmm verwarrend dan. Ik zou contact opnemen met de partner of Nuon zelf.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@MsG is ervaren met overstappremies

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50

MsG

Forumzwerver

Als je gewoon pas na een jaar over ging (wat contractueel ook niet anders kon) heb je m.i. gewoon recht op die eindbonus. Ik zou gewoon even contact met ze zoeken. Wie gaf overigens de cashback volgens de reclame-uiting? De energieboer of de tussenhandelaar?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Het spreekt elkaar nogal tegen, kan ook goed verwerkt zitten in de jaarrekening die je meestal pas een maand na afloop contract krijgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:30
Toevallig ben ik vorig jaar bij dezelfde energieleverancier gekomen tijdens mijn jaarlijks overstaprondje.
Ook bij mij stond het niet een week voor het contract afliep op de rekening.

Pas bij mijn eindjaarafrekening kwam het te staan. Korting komt dus wel, ze hebben het er gewoon niet heel duidelijk neergezet.

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
@Dark Master Fijn, bedankt voor je reactie! Ik hoop dat het nog komt.. ben erg benieuwd!

@MsG Bedankt voor de informatie, de tussenhandelaar gaf aan dat Nuon zou uitbetalen

Ga even wachten, maar uiteraard niet te lang, je kan het beste er goed op zitten om alles een beetje vlot te laten verlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:50

MsG

Forumzwerver

Oh je hebt de eindafrekening nog niet gehad? Daar wordt het vaak mee verrekend inderdaad, óf daarna soms als los bedrag gestort. Maar je kan ze natuurlijk parallel aan het wachten alvast even vragen hoe ze het precies afhandelen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dit wordt 9 van de 10x via jaar- of eindafrekening geregeld.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red-Front
@MsG
@Señor Sjon

Ja en nee, de eindafrekening heb ik al, maar hier staat niets vermeld over de cashback. En nee als in hij is nog niet uitbetaald.

Maar er staat in de voorwaarden dat ze een week voor einde contractdatum de cashback betalen. Op zich maakt het mij niet uit wanneer ik het krijg, maar omdat ik nu zag dat het er niet bij stond nam ik aan dat ik niet voldeed aan de actievoorwaarden.

Ik ga wel informeren bij Nuon en zal nog even van mij laten horen.

[ Voor 50% gewijzigd door Red-Front op 01-03-2018 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red-Front
@MsG
@Señor Sjon

De reactie van Nuon is:
Normaliter zou deze welkomstbonus namelijk op uw jaarafrekening worden uitgekeerd (welke u deze week zult ontvangen), maar ik zie dat deze er nog niet bij staat. Ik zal daarom een verzoek naar de afdeling versturen om deze alsnog toe te voegen! Het kan zijn dat ze dan de jaarafrekening zullen corrigeren en daar dan de welkomstbonus aan toevoegen!
Dus we gaan even afwachten en wanneer ik meer weet zal ik van mij laten horen!

Update 6-3:
Ik heb u gisteren gesproken over uw welkomstbonus. Deze is inderdaad nog niet uitgekeerd. Er wordt nu een nieuw eindafrekening opgemaakt welke u binnen 3 weken zult ontvangen en daar zult u de welkomstbonus vinden op de derde pagina onder het kopje 'overig'.
Helemaal dik in orde dus! :)

[ Voor 24% gewijzigd door Red-Front op 06-03-2018 18:51 ]

Pagina: 1