De Koude Oorlog is weer hervat. Dat heeft Poetin vandaag aangekondigd door in z'n speech voor de doema een aantal nieuwe wapensystemen te presenteren. Wat me opvalt is hoe traag de media hierop inspelen. Ik weet niet exact hoelaat Poetin de speech heeft gegeven, maar op kremlin.ru staat 14:00 uur lokale tijd, dus dat is 16:00 uur in onze tijd (toch?). Op nu.nl staat nog helemaal niks erover. Op ad.nl en nrc.nl moet je naar beneden scrollen om bij het item te komen. Op telegraaf.nl staat helemaal niks. Volgens mij waren trouw.nl en nrc.nl er vroeg bij en op de frontpage van volkskrant.nl staat ook een item, maar ik begrijp de traagheid niet. Als er iets breaking news zou moeten zijn op dit moment, is het dit nieuws wel. Fok.nl was er nog vroeger bij dan alle eerder genoemde "kwaliteitsmedia". Godsamme.
Ik zie niet in waarom dit breaking news zou zijn.
Het is niet alsof de spanningen tussen Rusland en andere landen nieuw is. Ook is het niet verrassend dat na enige tijd Rusland een nieuw wapensysteem heeft ontwikkeld.
Het is niet alsof de spanningen tussen Rusland en andere landen nieuw is. Ook is het niet verrassend dat na enige tijd Rusland een nieuw wapensysteem heeft ontwikkeld.
Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW
Wat is nu je punt? Dat Poetin weer volop bezig is met kernwapens of dat de media dit niet meteen met pushberichten de wereld in sturen? Ik kan als simpele Nederlander weinig tegen Poetins kernwapens doen dus of ik het nou 14:00 te weten kom of om 20:00, het maakt niet uit.
Rusland heeft allang kernwapens waarmee ze de halve wereld kunnen vernietigen, dus in dat opzicht niets nieuws. Als ze er nu eentje afvuren en we schieten hem kapot boven Nederland is ons land ook naar de tering, dus in dat opzicht maakt het niet uit.
Dat was al lang onofficieel bekend toch? Het is naief om te denken dat ook in tijden van vrede er geen wapens meer ontwikkeld worden. voor zover ik het in kan schatten is het vooral kostenbesparing en effectiever maken van bestaande systemen en het resultaat van beslissingen die al decennia geleden gemaakt zijn en dus niet direct het gevolg van de huidige verslechterde relatie met het westen.
[ Voor 76% gewijzigd door -36- op 02-03-2018 00:33 ]
De Koude Oorlog is nooit opgehouden, helaas. Al hebben we dit lang gedacht. Van Andropov naar Gorbachev naar Putin, één en dezelfde strategische agenda. Onze aannames van toen blijken tegenwoordig steeds meer louter dit te zijn, aannames. Terwijl de informatie lang en breed beschikbaar was.
Dat één kant besluit te geloven dat een conflict voorbij is, wil niet op magische wijze zeggen dat de andere kant het daar mee eens is.
Et voila, het strategem van Andropov. Strategische stap terug, uit een wedloop die niet te winnen viel. Maak gebruik van de psychologie van je tegenstander. Laat het vooruit struikelen. Verzwak hem met zijn eigen gedrag. Maak hem afhankelijk van door jou bepaalde stimuli. Heers vanuit invloed, zonder blootstelling aan directe concurrentie of escalatie van conflict.
In de verschillende Rusland topics van de afgelopen jaren is veel daarvan voorbij gekomen, met veel discussie. De moeite waard om eens rustig na te lezen.
Wat nu nieuw is, deze week, is de publieke bekendmaking van een technologische en strategische ontwikkeling. Niets meer dan dit, maar ook niet minder. Omdat er sprake is van heel andere omstandigheden dan tijdens de Koude Oorlog, van het niet langer actief zijn van zowel stille akkoorden als daadwerkelijke verdragen en diepe verschuivingen in de mechanismen en balans van geopolitieke ordening. Maar bovenal omdat de deur naar oude, strategische force multipliers opnieuw opengezet is.
MAD is dood, lang leve MAD. En daar wringt een schoen. Het conflict is nog steeds hetzelfde, maar de arena is veranderd. Deze ontwikkeling is echter een impuls die Rusland niet dient, omdat het een impuls is naar een wedloop waar het middelen noch bereik voor heeft. Waarom dan toch dit? Omdat enerzijds de oude strategische dogma's niet langer werkzaam zijn, maar bovenal omdat - anderzijds - dit voor het Westen een gigantische valstrik is.
Laat ik dit zeggen. Het conflict is hetzelfde, maar het is een andere arena, andere omstandigheden, andere middelen en andere triggers. Waarom zou je dan terugvallen naar een wedloop van antieke aard? Omdat het de zelfverklaarde tegenstander dient. Die zet immers op asymmetrische toepassing in. Het idee hier is simpel, maar gebruik van oude, diepe, gedragsbepaalde politieke reflexen van je tegenstander, laat hem zich op het verkeerde richten, en zet ondertussen nog harder door op subversie, destabilisatie en overname.
Dat één kant besluit te geloven dat een conflict voorbij is, wil niet op magische wijze zeggen dat de andere kant het daar mee eens is.
Et voila, het strategem van Andropov. Strategische stap terug, uit een wedloop die niet te winnen viel. Maak gebruik van de psychologie van je tegenstander. Laat het vooruit struikelen. Verzwak hem met zijn eigen gedrag. Maak hem afhankelijk van door jou bepaalde stimuli. Heers vanuit invloed, zonder blootstelling aan directe concurrentie of escalatie van conflict.
In de verschillende Rusland topics van de afgelopen jaren is veel daarvan voorbij gekomen, met veel discussie. De moeite waard om eens rustig na te lezen.
Wat nu nieuw is, deze week, is de publieke bekendmaking van een technologische en strategische ontwikkeling. Niets meer dan dit, maar ook niet minder. Omdat er sprake is van heel andere omstandigheden dan tijdens de Koude Oorlog, van het niet langer actief zijn van zowel stille akkoorden als daadwerkelijke verdragen en diepe verschuivingen in de mechanismen en balans van geopolitieke ordening. Maar bovenal omdat de deur naar oude, strategische force multipliers opnieuw opengezet is.
MAD is dood, lang leve MAD. En daar wringt een schoen. Het conflict is nog steeds hetzelfde, maar de arena is veranderd. Deze ontwikkeling is echter een impuls die Rusland niet dient, omdat het een impuls is naar een wedloop waar het middelen noch bereik voor heeft. Waarom dan toch dit? Omdat enerzijds de oude strategische dogma's niet langer werkzaam zijn, maar bovenal omdat - anderzijds - dit voor het Westen een gigantische valstrik is.
Laat ik dit zeggen. Het conflict is hetzelfde, maar het is een andere arena, andere omstandigheden, andere middelen en andere triggers. Waarom zou je dan terugvallen naar een wedloop van antieke aard? Omdat het de zelfverklaarde tegenstander dient. Die zet immers op asymmetrische toepassing in. Het idee hier is simpel, maar gebruik van oude, diepe, gedragsbepaalde politieke reflexen van je tegenstander, laat hem zich op het verkeerde richten, en zet ondertussen nog harder door op subversie, destabilisatie en overname.
[ Voor 11% gewijzigd door Virtuozzo op 01-03-2018 22:41 ]
Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.
Waarom zou dit op nieuwssites vermeld moeten worden? De Koude Oorlog is nooit opgehouden, dus van een hervatting is dan ook niet echt sprake lijkt me. Breaking news lijkt het met al helemaal niet, zo belangrijk is het nu ook weer niet.
Daarnaast, dat er nieuwe wapensystemen komen is mooi, maar dat hoeft geen uitbreiding van het arsenaal te zijn. Het kan natuurlijk evengoed vervanging van verouderd, bestaand, matereel zijn.
Soortgelijke dingen doen de VS (en de NATO-partners, incl Nederland) ook, die introduceren ook continue nieuwe(re) wapensystemen, om verouderde meuk te vervangen.
Daarnaast, dat er nieuwe wapensystemen komen is mooi, maar dat hoeft geen uitbreiding van het arsenaal te zijn. Het kan natuurlijk evengoed vervanging van verouderd, bestaand, matereel zijn.
Soortgelijke dingen doen de VS (en de NATO-partners, incl Nederland) ook, die introduceren ook continue nieuwe(re) wapensystemen, om verouderde meuk te vervangen.
[ Voor 6% gewijzigd door wildhagen op 02-03-2018 04:10 ]
Virussen? Scan ze hier!
Mooi lang verhaal, daar niet van, maar dit hele verhaal had ook door een Rus op Tweakers.ru geschreven kunnen zijn over het westen omtrent zorgen over raketschild/geopolitiek/railguns et cetera.Virtuozzo schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:38:
De Koude Oorlog is nooit opgehouden, helaas. Al hebben we dit lang gedacht. Van Andropov naar Gorbachev naar Putin, één en dezelfde strategische agenda. Onze aannames van toen blijken tegenwoordig steeds meer louter dit te zijn, aannames. Terwijl de informatie lang en breed beschikbaar was.
Kom op, 'we dachten dat de koude oorlog over was maar nee', met het trillende vingertje al wijzend naar Rusland. Wel echt een bijzonder slecht intro, sorry.
Ik zag dit op zich wel aankomen. Wie er 'begonnen is' doet er al helemaal niet meer toe. It takes two to tango, zeker voor iets dat al decennia doorgaat. Ja, ook van onze kant.
Uhm. Dit stond ergens tussen rond 2 uur gewoon op NOS.nl.Joep schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:53:
De Koude Oorlog is weer hervat. Dat heeft Poetin vandaag aangekondigd door in z'n speech voor de doema een aantal nieuwe wapensystemen te presenteren. Wat me opvalt is hoe traag de media hierop inspelen. Ik weet niet exact hoelaat Poetin de speech heeft gegeven, maar op kremlin.ru staat 14:00 uur lokale tijd, dus dat is 16:00 uur in onze tijd (toch?). Op nu.nl staat nog helemaal niks erover. Op ad.nl en nrc.nl moet je naar beneden scrollen om bij het item te komen. Op telegraaf.nl staat helemaal niks. Volgens mij waren trouw.nl en nrc.nl er vroeg bij en op de frontpage van volkskrant.nl staat ook een item, maar ik begrijp de traagheid niet. Als er iets breaking news zou moeten zijn op dit moment, is het dit nieuws wel. Fok.nl was er nog vroeger bij dan alle eerder genoemde "kwaliteitsmedia". Godsamme.
https://nos.nl/l/2220026
14u Moskou is 12u onze tijd.
Je punt was?
Verder hoeft niet elke megalomane zucht of scheet van Putin of trump groot nieuws te worden gemaakt.
[ Voor 4% gewijzigd door YakuzA op 02-03-2018 07:53 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Plus dat het vrij aannemelijk is dat het grootspraak is met het oog op de "verkiezingen" in Rusland. Het enige dat het onderstreept is dat Putin niet onze vriend is en dat het terecht is dat wij systemen ontwikkelen om ons te verdedigen want hij ontwikkelt systemen om ons aan te vallen.YakuzA schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 07:29:
Je punt was?
Verder hoeft niet elke megalomane zucht of scheet van Putin of trump groot nieuws te worden gemaakt.
toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"
Ach "Poetin" met zijn onzichtbare rakket. (wil die RocketMan 2 worden)
Vindt het een beetje slap gelul.
Die snapt natuurlijk ook dat elke lanceering vanuit de ruimte wordt bijgehouden.
Mocht die het doen dan ziet het westen het zeker en schieten alles richting Rusland.
Slaat eingelijk netgens op. Rusland heeft meerdere doelen waar zeeen raket naar toe willen sturen.
De rest van de werels heeft 1 doel Rusland.
Beetje 1 tegen 10
Die snapt natuurlijk ook dat elke lanceering vanuit de ruimte wordt bijgehouden.
Mocht die het doen dan ziet het westen het zeker en schieten alles richting Rusland.
Slaat eingelijk netgens op. Rusland heeft meerdere doelen waar zeeen raket naar toe willen sturen.
Beetje 1 tegen 10
Waar willen ze een raket naar sturen dan, want kennelijk betreft dit jouw parate kennis maar ik zou geen idee hebben.Raoul.TLS schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:04:
Ach "Poetin" met zijn onzichtbare rakket. (wil die RocketMan 2 worden)
Beetje 1 tegen 10
Niet opzienbarend want naar mijn mening is de koude oorlog nooit gestopt.
Ninety percent of everything is crap.
Verwijderd
Volgens mij zijn er binnenkort verkiezingen in Rusland en het is hier ook al enkele dagen Siberisch koud voor onze begrippen.
Next
Next
Dat is niet helemaal waar. Een kernexplosie vindt alleen plaats als de boel op de juiste manier getriggered wordt. Een kernbom op de reguliere manier opblazen heeft geen kettingreactie tot gevolg.Bartske schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:05:
Als ze er nu eentje afvuren en we schieten hem kapot boven Nederland is ons land ook naar de tering, dus in dat opzicht maakt het niet uit.
Ook de fallout van een uit de lucht geschoten kernbom is zeer beperkt. De isotopen die gevaar opleveren voor de volksgezondheid zijn de splijtingsproducten, niet het materiaal (uranium, plutonium) zelf.
Zolang een kernbom niet op de geplande manier ontstoken wordt, zal zo'n ding bijzonder weinig schade aanrichten.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Hoezo is Poetin nou weer begonnen? Wat dacht je van Trump, Kim Jong Un en zo zijn er nog andere landen die vrolijk aankondigde dat ze weer gaan spelen met atoomwapens.. Daarnaast is het natuurlij kniks nieuws. Dit heb je van mijlen ver aan zien komen.Joep schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:53:
[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 02-03-2018 16:06 ]
Onzin, Rusland heeft het recht zich te bewapenen zoals andere landen dat ook hebben. En zoals de internationale pers nogal tekeer gaat met anti Rusland propaganda kan ik me voorstellen dat ze zich bewapenen. Maar goed jij staat te springen om wat bommetjes richting Moskou te sturen zeker?
God, wat een onzin. Maar goed dat we dit topic hebben! Rusland en Amerika zijn toch altijd aan 't laten zien wie de grootste lul heeft(is)? Niets aan de hand, doorlopen mensen!
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
@Joep Wat wil je bereiken met dit topic? Je kaart iets aan waar je zelf geen weet van hebt waarschijnlijk.
Ben je überhaupt een beetje geïnformeerd, of ben jij de enige die het bericht als 'geschokt' hebt ervaren ?
Ben je überhaupt een beetje geïnformeerd, of ben jij de enige die het bericht als 'geschokt' hebt ervaren ?
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
en Fok.nl... Altijd humor om te lezen hoe de onderbuik van Nederland erover denkt. Maar om dat nu als een nieuwsbron te gebruiken.
Wij zullen de Russen uit mijn geboorteland verdrijven en zo verliest Rusland de laatste MO basis.
This too shall Pass
Je mist het punt wat Virtuozzo maakt volledig. Wat hij zegt is dat Rusland de koude oorlog niet voortzet als een wapenwedloop, maar dat het de oorlog anders voert. Door desinformatie te verspreiden, door democratische processen te verstoren. Een mededeling dat er een nieuw wapen is, is niet beangstiged vanwege het zogenaamde wapen. Maar omdat de reactie zo voorspelbaar is.FlowSnake schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 05:12:
[...]
Mooi lang verhaal, daar niet van, maar dit hele verhaal had ook door een Rus op Tweakers.ru geschreven kunnen zijn over het westen omtrent zorgen over raketschild/geopolitiek/railguns et cetera.
Kom op, 'we dachten dat de koude oorlog over was maar nee', met het trillende vingertje al wijzend naar Rusland. Wel echt een bijzonder slecht intro, sorry.
Ik zag dit op zich wel aankomen. Wie er 'begonnen is' doet er al helemaal niet meer toe. It takes two to tango, zeker voor iets dat al decennia doorgaat. Ja, ook van onze kant.
Ik heb zelf altijd wat moeite met de rol die Rusland wordt toegedicht. Economisch gezien zijn ze van kaliber Canada of Spanje (lekker belangrijk, denk je dan). Maar aan de andere kant duiken toch overal de Russen op: In Syrie, in Muellers onderzoek, als oorsprong van ontwrichtende computervirussen, als gatekeepers op wat wikileaks lekt. Wat me er aan ontgaat is wat Rusland te winnen heeft. Tussen China, VS en EU (ordegrootte grotere economieen) heeft het nooit meer iets in te brengen.
Regeren is vooruitschuiven
In de politiek noemen ze dit een ballonnetje oplaten, kijken wie of wat er reageert.
Rusland heeft sinds Putin een vrij agressieve agenda, het zal me niets verbazen als we dit jaar kunnen lezen dat er weer eens een euro land zich `vrijwillig´ aansluit bij Rusland.
Er valt altijd wel iets te veroveren, markten, patenten, grondstoffen en in dit geval landen. Hitler was toen hij net aan de macht kwam ronduit verbaasd dat hij zoveel land mocht veroveren voordat er uiteindelijk oorlog werd verklaard. Rusland is niet op zoek naar oorlog, maar probeert zeker te kijken hoe ver ze kunnen gaan tot er echt iemand wakker word.
Rusland heeft sinds Putin een vrij agressieve agenda, het zal me niets verbazen als we dit jaar kunnen lezen dat er weer eens een euro land zich `vrijwillig´ aansluit bij Rusland.
Er valt altijd wel iets te veroveren, markten, patenten, grondstoffen en in dit geval landen. Hitler was toen hij net aan de macht kwam ronduit verbaasd dat hij zoveel land mocht veroveren voordat er uiteindelijk oorlog werd verklaard. Rusland is niet op zoek naar oorlog, maar probeert zeker te kijken hoe ver ze kunnen gaan tot er echt iemand wakker word.
Het is gewoon trollen wat Rusland doet, zie bijvoorbeeld het interview van Putin met Megyn Kelly van een paar dagen terug. Zo werd Putin de vraag gesteld of er een nieuwe koude oorlog is, Putin zegt dan: nee, en de mensen die dat zeggen zijn propagandisten en geen analisten. Daarna nog wat vingerwijzen, als er sprake is van een nieuwe koude oorlog dan begon die toen de VS .. deed, aldus Putin. Daarna is het nog wat opscheppen over zijn wapensystemen, niet veel anders dan KJU in NK..T-MOB schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:23:
[...]
Je mist het punt wat Virtuozzo maakt volledig. Wat hij zegt is dat Rusland de koude oorlog niet voortzet als een wapenwedloop, maar dat het de oorlog anders voert. Door desinformatie te verspreiden, door democratische processen te verstoren. Een mededeling dat er een nieuw wapen is, is niet beangstiged vanwege het zogenaamde wapen. Maar omdat de reactie zo voorspelbaar is.
Je mist het punt dat ik maakte, it takes two to tango. Het is niet 'rusland', het zijn alle politieke/monetaire machten die op verschillende wijze trachten de macht te krijgen, dan wel te behouden. Daarom is dit draadje al een fout an sich.T-MOB schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:23:
[...]
Je mist het punt wat Virtuozzo maakt volledig. Wat hij zegt is dat Rusland de koude oorlog niet voortzet als een wapenwedloop, maar dat het de oorlog anders voert. Door desinformatie te verspreiden, door democratische processen te verstoren. Een mededeling dat er een nieuw wapen is, is niet beangstiged vanwege het zogenaamde wapen. Maar omdat de reactie zo voorspelbaar is.
Ik heb zelf altijd wat moeite met de rol die Rusland wordt toegedicht. Economisch gezien zijn ze van kaliber Canada of Spanje (lekker belangrijk, denk je dan). Maar aan de andere kant duiken toch overal de Russen op: In Syrie, in Muellers onderzoek, als oorsprong van ontwrichtende computervirussen, als gatekeepers op wat wikileaks lekt. Wat me er aan ontgaat is wat Rusland te winnen heeft. Tussen China, VS en EU (ordegrootte grotere economieen) heeft het nooit meer iets in te brengen.
En toch zit daar voor mij wel een verschil tussen. Wij hebben systemen en een maatschappij inrichting waardoor we met zijn allen kunnen besluiten om ons bij Rusland aan te sluiten en hun visie en leiderschap te accepteren. Als we dat willen.FlowSnake schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 06:16:
[...]
Je mist het punt dat ik maakte, it takes two to tango. Het is niet 'rusland', het zijn alle politieke/monetaire machten die op verschillende wijze trachten de macht te krijgen, dan wel te behouden. Daarom is dit draadje al een fout an sich.
De russen kunnen dat niet besluiten, omdat zij die vrijheden niet hebben.
Voor mij een fundamenteel verschil.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
En daarom wordt meegedaan in de 'tango' een (latente) koude oorlog in stand te houden omdat wij niet accepteren dat zij ons systeem niet zouden accepteren?Cyberpope schreef op maandag 12 maart 2018 @ 17:21:
[...]
En toch zit daar voor mij wel een verschil tussen. Wij hebben systemen en een maatschappij inrichting waardoor we met zijn allen kunnen besluiten om ons bij Rusland aan te sluiten en hun visie en leiderschap te accepteren. Als we dat willen.
De russen kunnen dat niet besluiten, omdat zij die vrijheden niet hebben.
Voor mij een fundamenteel verschil.
Deja vu naar Korea en Vietnam oorlogen.
Daarnaast kan wat jij stelt helemaal niet. Ten eerste omdat ons systeem die democratische beslissing niet in zal willigen (zie jij onze volksvertegenwoordigers al meegaan hierin als 99% voor stemt met 90% opkomst?), en daarnaast zal het internationaal recht daar selectief op toegepast gaan worden, zoals ook dat vaker is gezien.
Nee. Te grove versimpeling.FlowSnake schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:46:
[...]
En daarom wordt meegedaan in de 'tango' een (latente) koude oorlog in stand te houden omdat wij niet accepteren dat zij ons systeem niet zouden accepteren?
Deja vu naar Korea en Vietnam oorlogen.
Als we deze overtuiging echt hebben, zeker wel. Want dan schoppen we die volksvertegenwoordigers de volgende ronde eruit. Ik geef toe dat het niet zal gebeuren, maar dat is niet omdat de systemen het niet toelaten. Daar zit het verschil. Ons systeem staat open voor verandering, die ingezet kan worden door iedereen. Dat juist deze brede diversiteit en macht die daaraan zit juist ook extreme schommelingen voorkomt, klopt. Maar we kunnen een leider bekritiseren, onderzoeken en zelfs wegsturen.Daarnaast kan wat jij stelt helemaal niet. Ten eerste omdat ons systeem die democratische beslissing niet in zal willigen (zie jij onze volksvertegenwoordigers al meegaan hierin als 99% voor stemt met 90% opkomst?), en daarnaast zal het internationaal recht daar selectief op toegepast gaan worden, zoals ook dat vaker is gezien.
Of ben jij echt van mening dat een gemiddelde rus dezelfde democratische rechten en bescherming heeft als wij hebben?
[ Voor 7% gewijzigd door Cyberpope op 12-03-2018 19:00 ]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat hebben wij dan hier? Ga eens de straat op, je wordt meteen aangepakt. Zoals we in de jaren 60 en begin jaren 80 de straten opgingen zie ik niet meer gebeuren. We zijn hersendood gemaakt, ze gooien ons wat kruimels toe, zodat we niet in protest komen. En dat EU brainwashing begint al op de peuterschool. Daarom heet het ook kindcentrum tegenwoordig en geen basisschool meer. Vroeger was het een school voor je basis onderwijs. Nu is het een centrum om een kind der EU te worden. Soort hitlerjugend maar dan iets minder extreem en geen rasvoorkeur.Cyberpope schreef op maandag 12 maart 2018 @ 18:55:
[...]
Nee. Te grove versimpeling.
[...]
Als we deze overtuiging echt hebben, zeker wel. Want dan schoppen we die volksvertegenwoordigers de volgende ronde eruit. Ik geef toe dat het niet zal gebeuren, maar dat is niet omdat de systemen het niet toelaten. Daar zit het verschil. Ons systeem staat open voor verandering, die ingezet kan worden door iedereen. Dat juist deze brede diversiteit en macht die daaraan zit juist ook extreme schommelingen voorkomt, klopt. Maar we kunnen een leider bekritiseren, onderzoeken en zelfs wegsturen.
Of ben jij echt van mening dat een gemiddelde rus dezelfde democratische rechten en bescherming heeft als wij hebben?
[ Voor 12% gewijzigd door sugarlee89 op 12-03-2018 21:20 ]
Door wie zou ik aangepakt worden? Kun je daar concrete voorbeelden van geven?sugarlee89 schreef op maandag 12 maart 2018 @ 21:16:
[...]
Wat hebben wij dan hier? Ga eens de straat op, je wordt meteen aangepakt. Zoals we in de jaren 60 en begin jaren 80 de straten opgingen zie ik niet meer gebeuren. We zijn hersendood gemaakt, ze gooien ons wat kruimels toe, zodat we niet in protest komen. En dat EU brainwashing begint al op de peuterschool. Daarom heet het ook kindcentrum tegenwoordig en geen basisschool meer. Vroeger was het een school voor je basis onderwijs. Nu is het een centrum om een kind der EU te worden. Soort hitlerjugend maar dan iets minder extreem en geen rasvoorkeur.
De rest van je ongefundeerde rant laten ik maar voor wat hij is. Want blijkbaar vergeet je een er een groter percentage dan ooit van deze Hitlerjugend doorstroomd naar hogere opleidingen. En volgens mij kom je daar niet als je niet een beetje zelf na kunt denken.
Eehm. Afhankelijk van hoe je rekent zijn ze economie nr 10 of nr 6 wereldwijd. En dan tellen de grijze en zwarte economie nog niet eens mee terwijl ik inschat dat de .ru overheid een stuk meer invloed heeft op (lees: deel zijn van) de .ru criminelen dan dat dat in 'zelfs' Italië of Brazilië het geval is.T-MOB schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:23:
Economisch gezien zijn ze van kaliber Canada of Spanje (lekker belangrijk, denk je dan).
Ook: je hebt geen top-3 economie nodig om eigen mensen aan te jagen om in het binnen- en buitenland aan maskirovka te doen.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Pagina: 1