Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1212
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Weet iemand misschien hoe je de Windows key die in het BIOS gebakken zit kunt verwijderen?
Er zit een Windows S key in het BIOS van mijn onlangs aangeschafte MB + Proc.en geheugen.
Ik heb diverse malen geprobeerd om een Windows Home erop te draaien met de nieuw aangekochte (legale)key, maar deze werd niet aanvaard vanwege de ingebakken Windows S key.
Dus ik denk slim te zijn en Windows S er dan eerst maar op te zetten om vervolgens te upgraden naar Home...
Nee Hoor !! upgraden kan alleen met Windows Pro !! 8)7

Het gaat hier om:
i5 3570 3.4ghz
ASRock B75 Pro3
Crucial 16GB DDR3 (4x4GB)

Het is toch van de zotte dat zo'n key er niet meer uit kan?? |:(

intel inside...idiot outside...

Beste antwoord (via japio1212 op 02-03-2018 22:56)

Anoniem: 738905

Snake schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:11:
Is Windows 10 S niet gratis up-te-graden naar pro?
In 2018 niet meer

Edit: in de store staat of het geld kost, kennelijk zit er verschil tussen zie ik in een bericht van microsoft van 4 weken terug

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-03-2018 21:17 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbro
  • Laatst online: 22:19
Je hoeft de key niet te verwijderen. Je kan gewoon dit doen: https://www.askvg.com/fix...uring-clean-installation/ . Door alleen Channel > Retail te selecteren (onderste optie die genoemd wordt), kan je zelf tijdens de installatie je windows versie kiezen, in plaats van dat dit automatisch gedetecteerd wordt.

Anders dan er op de bovenstaande site besproken wordt, kan je gewoon eerst de Windows image naar de USB schrijven, en vervolgens de ei.cfg erop zetten.

[ Voor 18% gewijzigd door tbro op 01-03-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1212
Dank voor je vlotte reactie !
Heb de stappen gevolgd en ben nu aan het installeren..ben benieuwd..
De vorige keren kon ik ook de Home versie kezen maar bij het invoeren van de key ging het mis omdat de key in het Bios voorrang schijnt te krijgen..

kleine update :

Het werkt niet..
Windows meldt:
Er is een digitale licentie van Windows 10 S aangetroffen voor dit apparaat met Windows 10 Home.
Als u het apparaat wilt activeren met deze digitale licentie,moet u Windows 10 S installeren.

U kunt dit apparaat ook activeren door naar de store te gaan en een legitiem exemplaar van Windows te kopen.
Die licentie heb ik al !! ik krijg hem d'r alleen niet door ! :(

[ Voor 47% gewijzigd door japio1212 op 01-03-2018 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674295

Heb je dan geen mogelijkheid om je productcode in te voeren? Zo kun je hem dan toch geactiveerd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Installeren zonder key en dan na installatie activeren?

PSN: plexforce (ps4)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:41

MsG

Forumzwerver

japio1212 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 21:27:
Dank voor je vlotte reactie !
Heb de stappen gevolgd en ben nu aan het installeren..ben benieuwd..
De vorige keren kon ik ook de Home versie kezen maar bij het invoeren van de key ging het mis omdat de key in het Bios voorrang schijnt te krijgen..

kleine update :

Het werkt niet..
Windows meldt:

[...]

Die licentie heb ik al !! ik krijg hem d'r alleen niet door ! :(
Die melding bedoeld juist dat als je die digitale key in het BIOS wil gebruiken je Windows 10 S nodig hebt. Maar jij wil je eigen licentie gebruiken, dus dan moet je gewoon doorgaan met de installatie. Of kan je hem na die melding ook niet gewoon voortzetten?

Als het goed is zou je hem moeten kunnen installeren zonder key, en dan inderdaad de Windows 10 Home licentie er in moeten kunnen knallen na installatie, bij het activatieproces.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:26
Kun je het moederbord niet gewoon flashen met een normale, niet aangepaste, bios van de Asrock site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1212
Alle inspanningen ten spijt..
Windows 10 S zit er goed in gebakken..
Alleen een Windows 10 Pro kan vervolgens als upgrade dienen..(vanuit de store..)
Maar ik heb dus een Home ! |:(

Op wat voor manier ik ook probeer mijn (legale)key erin te prutsen,elke keer de melding dat het geen juiste variant is..

@ Nielson: als ik zeker weet dat een Flash gaat helpen ga ik dat zeker doen maar... werkt dat?
let wel,flashen is voor mij net zoiets als dat ik met een Ferrari met 300Km p/u op een haarspeldbocht in de Franse Alpen afsteven en zien of ik de bocht haal.. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, een flash/update van je bios gaat je niet helpen, en als je niet weet waar je mee bezig bent kan het ook nog gevaarlijk zijn ook...

Geef meer informatie wat nu niet lukt, welke melding je krijgt en hoe je aan de key gekomen bent. Wees duidelijk.

Het is namelijk gewoon mogelijk om een andere versie van windows 10 te installeren en te activeren, ook in jouw situatie. Er gaat simpelweg iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 29-06 15:38
Wat je kan proberen is zonder een internet verbinding te installeren. Tijdens het installeren de nieuwe key opgeven en als de installatie klaar is weer aan het internet hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

Snake schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:11:
In 2018 niet meer

Edit: in de store staat of het geld kost, kennelijk zit er verschil tussen zie ik in een bericht van microsoft van 4 weken terug

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-03-2018 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1212
@Anoniem: 674295
Ik heb de Windowsinstallatiebestanden van de MSsite gehaald en op USB gezet als ISO.
Dat werkt ook gewoon goed.
De Windows 10 Home key heb ik digitaal aangeschaft bij livekaarten.nl (is een OEM versie)
Bij het installeren:
1e maal :heb ik gekozen voor Home en vervolgens alles gewoon doorlopen key ingevoerd tijdens proces etc.pas na installatie lees ik dat er een 10 S licentie op staat,en dat de Home daarom niet werkt.
2e maal:heb ik gekozen voor 10 S die werd ook gewoon geïnstalleerd en warempel ook geactiveerd.
maar..ik wil de Home erop hebben(ivm.functionaliteit..)
daar begint Windows moeilijk te doen..ik kan alleen upgraden van 10 S naar Pro ,via de store..
maar ik heb al een legaal aangeschafte Home key !
3e maal:na wat leeswerk ei.cfg aangepast zodat ik mogelijk de Homeer wel doorheen kon krijgen maar ook dat was tevergeefs..

mijn gevoel zegt mij dat er een manier moet zijn om dat ingebakken verhaal eruit te kunnen halen maar ik
heb tot nog toe geen flauw idee.. :?

edit : nu Win 10 Home er weer op staat (na aanpassen ei.cfg ) krijg ik niet meer de melding dat er een 10 S licentie op moet..nee nu krijg ik te lezen dat de Home Licentie al voor een ander apparaat is gebruikt :X :(
jah ! is dat gek?? k'heb die code al zo vaak door dat toetsenbord gedrukt dat ik hem wel kan dromen.. |:(
nah..eerst maar eens bellen met MS voor online activatie,kijken wat daar uitrolt...

[ Voor 16% gewijzigd door japio1212 op 02-03-2018 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

japio1212 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:23:
@Anoniem: 674295
edit : nu Win 10 Home er weer op staat (na aanpassen ei.cfg ) krijg ik niet meer de melding dat er een 10 S licentie op moet..nee nu krijg ik te lezen dat de Home Licentie al voor een ander apparaat is gebruikt :X :(
jah ! is dat gek?? k'heb die code al zo vaak door dat toetsenbord gedrukt dat ik hem wel kan dromen.. |:(
nah..eerst maar eens bellen met MS voor online activatie,kijken wat daar uitrolt...
Ah er zit dus schot in de zaak, ik denk dat je wel rekening moet houden dat de mogelijkheid bestaat dat die webshop licenties verkoopt die niet voor thuisgebruik bedoelt is (waarschijnlijk een volume license, 20 euro voor een licentie is simpelweg te goedkoop, zie pricewatch).

Als niet lukt met activeren contact op nemen met de webshop, die moeten een licentie leveren die het doet. Dat je hem vaker hebt ingevoerd op dezelfde machine mag niks uitmaken. Waarschijnlijk kom je echter met de telefonische activatie wel verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

japio1212 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 21:23:
eerst maar eens bellen met MS voor online activatie,kijken wat daar uitrolt...
Heb ik ook een paar keer moeten doen, werkte elke keer prima. Je krijgt een sprekende computer aan de lijn, niet eens een echte medewerker. Volgens mij gaan ze er wel makkelijk mee om (al zal er vast een limiet zijn).

edit: kwibox zit ik te herhalen, handig dat ik eerst lees voordat ik post.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-03-2018 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japio1212
@Anoniem: 674295 er zit idd schot inde zaak..
hobbykok heeft mij aan het denken gezet..
Heb Win 10 S even op een extra partitie gezet en ben naar de store gegaan,win 10 pro is nou aan het downloaden en het lijkt erop dat dat een kosteloze upgrade is ..
De telefoon heb ik nog maar even niet aangeraakt voor onze vrienden van MS..

maar je zou best eens gelijk kunnen hebben wat betreft de aangekochte Home licentie..
de door mij betaalde kleine €19,= voor een (OEM)licentie is bij nader inzien misschien geen verstandige keus geweest.. maar jah..ook ik ben een echte hollander hé,, :P

@Anoniem: 738905 je had toch gelijk ! _/-\o_ de 10 S versie is gratis geupgrade naar 10 Pro,heel erg leuk maar
ik blijf dit toch wel een vreemde gang van zaken vinden..

[ Voor 10% gewijzigd door japio1212 op 02-03-2018 22:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ik kan via mijn werk (ben docent) op www.surfspot.nl altijd alles van microsoft voor 10 euro kopen, dus 19 euro is niet zo heel gek voor een oem licentiekey vermoed ik. Voor mijn studenten is het meen ik 19 euro (was een paar jaar terug 50 euro).

Maar als het zo kan, prima! Jammer van de 19 euro, maar ach, kratje bier minder deze maand en als het werkt ben je het snel vergeten.
japio1212 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:24:
@Anoniem: 738905 je had toch gelijk ! _/-\o_ de 10 S versie is gratis geupgrade naar 10 Pro,heel erg leuk maar
ik blijf dit toch wel een vreemde gang van zaken vinden..
Zie het maar zo: als het makkelijk (lees logisch in dit geval) was had de helft van de tweakers geen baan meer :+

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 02-03-2018 22:34 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 738905 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 22:28:
ik kan via mijn werk (ben docent) op www.surfspot.nl altijd alles van microsoft voor 10 euro kopen, dus 19 euro is niet zo heel gek voor een oem licentiekey vermoed ik. Voor mijn studenten is het meen ik 19 euro (was een paar jaar terug 50 euro).

Maar als het zo kan, prima! Jammer van de 19 euro, maar ach, kratje bier minder deze maand en als het werkt ben je het snel vergeten.

[...]

Zie het maar zo: als het makkelijk (lees logisch in dit geval) was had de helft van de tweakers geen baan meer :+
Ja en wat wil je daar mee zeggen ;)

Dat zijn óók speciale licenties die alleen voor onderwijs-gerelateerd gebruik geldig zijn (dus ook geldig als thuisgebruik door een docent of student).

Nogmaals, kijk eens op de PW. Een normale, voor consumenten Windows Home 10 OEM key-only begint bij zo'n € 80,-.

Je kunt als gewone consument niet zomaar bij SURFnet/SLIM software bestellen, maar dat bekent niet perse dat zo'n licentie dan niet werkt als je daar toch, als niet-docent/student, aan weet te komen. Of het legaal is, dat is een ander verhaal. Idem de ondersteuning vanuit MS als je activeren niet luk.

@japio1212 ik begrijp dat het inmiddels gelukt is om Windows 10 Pro te installeren en te activeren?
Soms is MS niet helemaal duidelijk in de upgrade mogelijkheden en de hoeveelheid windows 10 versies die er zijn helpen daarbij zeker niet. Ik geloof dat vista/7/8 upgraden naar 10 ook nog steeds stilzwijgend werkt :)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 674295 op 02-03-2018 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 18-06 20:11
Goedkope licenties die, zoals Windows 10 PRO voor € 20,-, komen uit andere landen waar de prijzen ook stukken lager liggen. Deze worden handig ingekocht en verkocht binnen de EU. De EU wetgeving zegt dat ook deze licenties legaal zijn. De eindgebruiker is dan ook niet strafbaar.

PSN: plexforce (ps4)

Pagina: 1