Goedenavond allemaal,
Ik ben me aan het inlezen over het 'importeren' van een PC uit de VS.
Het gaat om een aankoopbedrag van €1500. Het pakket laat ik bezorgen bij een goede vriend in Californië (ik vertrouw hem volledig). Hij haalt alle documentatie, het plastic, stickers, dingen, etc. die aangeven dat het om een nieuw product gaat, uit de doos. Tevens zal hij een document in de doos leggen met de tekst: 'happy birthday D.M, I hope you like my present! etc etc.' De papieren zullen pas verzonden worden als de PC aangekomen is in Nederland.
Ik lees het volgende op de site van de belastingsdienst:
https://www.belastingdien...lieren_aan_particulieren/
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met het verzenden van goederen met een hoge waarde van een particulier in de VS naar een particulier in Nederland.
Wat denken jullie dat de pakkans is en ik alsnog enkele 100'en euro's aan belasting mag aftikken?
Lemme know!
Groet,
D.M
Ik ben me aan het inlezen over het 'importeren' van een PC uit de VS.
Het gaat om een aankoopbedrag van €1500. Het pakket laat ik bezorgen bij een goede vriend in Californië (ik vertrouw hem volledig). Hij haalt alle documentatie, het plastic, stickers, dingen, etc. die aangeven dat het om een nieuw product gaat, uit de doos. Tevens zal hij een document in de doos leggen met de tekst: 'happy birthday D.M, I hope you like my present! etc etc.' De papieren zullen pas verzonden worden als de PC aangekomen is in Nederland.
Ik lees het volgende op de site van de belastingsdienst:
https://www.belastingdien...lieren_aan_particulieren/
Het gaat om een verzending zonder handelskarakter waarbij zoals al is aangegeven het pakket lijkt op een gift. Echter lees ik op de site van de belastingdienst dat over goederen afkomstig uit een niet-EU land met een waarde hoger dan €45 belasting betaald dient te worden.Kenmerken van het begrip 'zonder handelskarakter' zijn:
- De zending heeft een incidenteel karakter.
- De goederen zijn voor persoonlijk gebruik door de geadresseerde, of persoonlijk gebruik door de leden van
het gezin van de geadresseerde.
- De aard en hoeveelheid is zodanig, dat de zending geen commercieel karakter heeft.
- De goederen worden verzonden door de afzender, zonder dat daar enige betaling tegenover staat.
Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met het verzenden van goederen met een hoge waarde van een particulier in de VS naar een particulier in Nederland.
Wat denken jullie dat de pakkans is en ik alsnog enkele 100'en euro's aan belasting mag aftikken?
Lemme know!
Groet,
D.M