PC verzenden vanuit de VS als gift

Pagina: 1
Acties:
  • 1.019 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danger.Mouse
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-04 22:17
Goedenavond allemaal,

Ik ben me aan het inlezen over het 'importeren' van een PC uit de VS.

Het gaat om een aankoopbedrag van €1500. Het pakket laat ik bezorgen bij een goede vriend in Californië (ik vertrouw hem volledig). Hij haalt alle documentatie, het plastic, stickers, dingen, etc. die aangeven dat het om een nieuw product gaat, uit de doos. Tevens zal hij een document in de doos leggen met de tekst: 'happy birthday D.M, I hope you like my present! etc etc.' De papieren zullen pas verzonden worden als de PC aangekomen is in Nederland.

Ik lees het volgende op de site van de belastingsdienst:

https://www.belastingdien...lieren_aan_particulieren/
Kenmerken van het begrip 'zonder handelskarakter' zijn:

- De zending heeft een incidenteel karakter.
- De goederen zijn voor persoonlijk gebruik door de geadresseerde, of persoonlijk gebruik door de leden van
het gezin van de geadresseerde.
- De aard en hoeveelheid is zodanig, dat de zending geen commercieel karakter heeft.
- De goederen worden verzonden door de afzender, zonder dat daar enige betaling tegenover staat.
Het gaat om een verzending zonder handelskarakter waarbij zoals al is aangegeven het pakket lijkt op een gift. Echter lees ik op de site van de belastingdienst dat over goederen afkomstig uit een niet-EU land met een waarde hoger dan €45 belasting betaald dient te worden.

Ik ben benieuwd naar jouw ervaring met het verzenden van goederen met een hoge waarde van een particulier in de VS naar een particulier in Nederland.

Wat denken jullie dat de pakkans is en ik alsnog enkele 100'en euro's aan belasting mag aftikken?

Lemme know!

Groet,

D.M

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13:35

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Dus je gaat fraude plegen? Lekker handig om dat hier vooraf aan te kondigen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Afgezien van fraude / grijze import; succes met je garantie...

Veel fabrikanten hebben "lokale afspraken" over garantie, vaak op basis van serienummer of batchnummer wat ingekocht is door, noem een bedrijf, Newegg ofzo.

En in het ergste geval, en nu speel ik echt advocaat van de duivel, kan je het volgende verwachten
- BTW-naheffing
- import-heffing
- boete

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Doe je er wel een strik omheen ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:52
Het gaat om een verzending zonder handelskarakter waarbij zoals al is aangegeven het pakket lijkt op een gift.
Alleen is het wel een handelskarakter. Jij koopt een PC in de VS en laat deze op jouw kosten versturen naar Nederland, alleen verzwijg je dat bij de douane.
Wat denken jullie dat de pakkans is en ik alsnog enkele 100'en euro's aan belasting mag aftikken?
100%. Als er op de bon staat dat het om een personal computer gaat én/of ook de officiële waarde. Ga je zeker moeten betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:02
Los van importheffingen en BTW die je hier probeert te ontwijken, hoe ga je om met garantieafhandelingen? Ga je dan je PC (of onderdelen daarvan) terugsturen naar die goede vriend?

Wat betreft die pakkans, de enige die je daar echt iets over kan vertellen is de Nederlandse douane. Als je je vraag daar niet neer wilt leggen heb je 2 keuzes:
  1. Je producten in de EU aanschaffen
  2. De gok wagen (en als je gepakt wordt is de kans aanwezig dat je bovenop de importheffing + BTW nog eens een extra boete kunt krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 13:34
Pakkans is 100 procent aangezien de verzender de waarde moet opgeven van de verzonden goederen. Natuurlijk kan je een waarde van 10 dollar opschrijven, echter mocht jouw pakket kwijtraken dan krijg je of een standaard vergoeding per kg (wat verwaarloosbaar is) of die 10 dollar. Daarnaast is het valsheid in geschifte en zal de douane hoogstwaarschijnlijk (aangezien een pc log en zwaar is voor <45 euro) of jou een brief sturen met de vraag voor de werkelijke waarde of ze gaan gokken wat de waarde zou kunnen zijn, In ieder geval, je schiet daarmee niks op als je iets van Amerika hier naar toe importeert.

1500*0,21+18 euro is ongeveer 340 euro, dus maak een potje aan van 350 euro voor de bijkomende kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Dacht je nu echt dat de douane die zich 24/7 bezig houdt met enkele duizenden zendingen per dag zo naïef is dat als je maar “gift” op een pakket zet deze zomaar door laat gaan zonder controle ? Keep on dreaming, zowel gewicht, formaat, omschrijving en scan geven voldoende rode vlaggen. Daarnaast pleeg je fraude en wens ik je veel succes met dit soort praktijken om de belasting te ontduiken

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O88088
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 18:13
"Oh een verjaardagscadeautje? Laat maar zien wanneer je jarig bent dan."

Simpele manier om te bepalen hoe legitiem het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Pechtholdje? ;)

Laat hem er een birthday card in doen.

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Het moge duidelijk zijn dat GoT geen plek is om te vragen / bediscussiëren hoe je de belastingdienst een hak kan zetten door te frauderen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.