Nieuwe AOC G2460VQ6 monitor werkt niet icm Displaylink dock

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-06 20:44
Gister heb ik een nieuwe AOC G2460VQ6 monitor binnengekregen, welke ik wil aansluiten op een HP USB Dock met Displaylink technologie. Mijn idee is om een soort flexplek te maken zodat ik mijn eigen laptop maar ook andere laptops kan aansluiten.

De monitor werkt prima als ik deze direct op een PC of laptop aansluit. Als ik echter deze dock ertussen zet lijkt de monitor in een soort fabrieks-test modus te gaan (of ik nou een HDMI of DP kabel gebruik). De monitor geeft knippert dan (fullscreen) in verschillende kleuren (rood groen blauw wit etc). Ik heb meerdere laptops geprobeerd maar zodra ik de USB aansluiting van de dock aan de PC koppel gaat het beeldschem meteen knipperen in deze kleuren.

Heeft iemand enig idee waar dit aan ligt? Is dit beeldscherm gewoonweg niet compatible met de Displaylink technologie? Ik kan hier geen informatie over vinden op google.

Ik hoop dat ik het beeldschem niet hoef in te ruilen, wie kan me een tip geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 01:58
Kijk even of je DisplayLink dock wel geschikt is voor 75Hz. Misschien is het scherm de weg kwijt omdat DisplayLink maar tot 60Hz kan werken. Test het even door je Windows instellingen (in bijvoorbeeld NVIDIA Control Panel) en je monitor zelf op 60Hz te zetten, mogelijk werkt het daarmee wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
mszwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 08:12:
Kijk even of je DisplayLink dock wel geschikt is voor 75Hz. Misschien is het scherm de weg kwijt omdat DisplayLink maar tot 60Hz kan werken. Test het even door je Windows instellingen (in bijvoorbeeld NVIDIA Control Panel) en je monitor zelf op 60Hz te zetten, mogelijk werkt het daarmee wel.
Dank voor je antwoord.
Ik kan niet vinden of de dock geschikt is voor 75Hz. Ik kan in Windows (Radeon instellingen in mijn geval) alleen Hz instellingen wijzigen voor beeldschermen die worden herkend. Dit beeldscherm word echter niet herkend. In de instellingen van de monitor zelf is het ook niet mogelijk om het aantal Hz te kiezen.

Iemand nog meer ideeën? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
Welk apparaat is het precies? Zal nu ter plekke niet meer kunnen zoeken, maar zsm dan in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freakshock88
mszwolle schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:52:
Welk apparaat is het precies? Zal nu ter plekke niet meer kunnen zoeken, maar zsm dan in ieder geval..
Heb je hier nog naar kunnen kijken toevallig? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Gebruik je een ondersteunde laptop? Niet alle USB-C poorten doen ook video.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mszwolle
Sorry, ik heb m'n forumtopics in de gaten gehouden maar geen notificatie gekregen op tweakers...

Anyway. De manual zegt het volgende:

Single display: up to 3840 x 1440 @ 60Hz
Dual display: up to 1920 x 1200 @ 60Hz
Triple display: up to 1680 x 1050 @ 60Hz

Allemaal "maar" 60Hz, volgens mij moet dat je antwoord zijn..

Nja: Manual.. 't Zijn de Quickspecs, de manual zei helemaal niets of schermverversingssnelheden. De enige Hz vermelding gaat over stroomtoevoer.

[ Voor 13% gewijzigd door mszwolle op 06-03-2018 00:04 ]

Pagina: 1