Vraag

• jarnotimmermans
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 23-02 10:58
Beste tweakers,

Ik heb nu enkele jaren een, voor mij, fijne hifi-set waar ik nog met veel plezier naar luister. Ik heb echter het gevoel dat het niet volledig tot zijn recht komt en ik wijt het vooral aan de receiver die ik nu gebruik. Ik denk dat een beter gebalanceerde receiver meer uit de beide bookshelves (en de woofer) kan halen. Ik zou daarom graag de vraag neer willen leggen:
Wat zou een mooie receiver/versterker upgrade zijn voor mijn Boston Acoustics M25 bookshelves en Boston Acoustics ASW 250 subwoofer? Hou rekening met een budget van om en nabij de €500.

Momenteel gebruik ik een Pioneer VSX 529 AV receiver waar een aantal apparaten op staat aangesloten (TV, Horizon box, mediaplayer). Uiteraard de logische vraag of een receiver van €500 wel een upgrade gaat zijn op de huidige receiver.

Alvast bedankt voor jullie mening/hulp!

Alle reacties

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als je je horizon box en mediaspeler kunt aansluiten op TV en het geluid van daar (digitaal) kunt doorlussen naar een versterker dan zou je wellicht eens naar een stereo versterker kunnen kijken. Dan krijg je voor hetzelfde geld in theorie meer geluidskwaliteit.

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08:40
Waarom denk je dat de receiver de bottelneck is en niet je speakers bv ?

500 euro receiver aan speakers van 150 euro per paar ?

[Voor 28% gewijzigd door oldsmelly op 01-03-2018 20:32]

MuziekLiefhebbert

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-06 20:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Kort antwoord: receiver gaat geen upgrade zijn.
Die M25's zijn prima speakers, maar relatief klein waardoor je vermoedleijk in het mid lijkt wat te missen. Dat kan de sub evt voor zijn rekening nemen maar die is er niet boor gemaakt.
Ik zou eerder naar twee wat grotere bookshelves of mooie zuilen gaan, en dan de huidige M25's naar achteren schuiven. Ga je veel meer plezier van hebben :)

Noot: ik ga er vanuit dat je de boel al fatsoenlijk met MCACC had ingeregeld. Zo niet zou ik dat zeker eerst doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• jarnotimmermans
oldsmelly schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:31:
Waarom denk je dat de receiver de bottelneck is en niet je speakers bv ?

500 euro receiver aan speakers van 150 euro per paar ?
Omdat ik de speakers na veel reviews lezen en dergelijke heb uitgekozen, waar iedereen lovend is over deze bookshelves. De receiver heb ik er eigenlijk in de winkel maar bij genomen op basis van vermogen en mogelijkheden, niet echt gekeken of het wel een goede match zou zijn. Overigens is die laatst bekende prijs van €150 niet per paar maar per stuk. Alsnog geen dure speakers maar ze schijnen wel heel goed te zijn. Ik ben er ook zeker heel tevreden over maar nu gewoon op zoek naar een 'eenvoudige' upgrade.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 00:18
Bigs schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:17:
Als je je horizon box en mediaspeler kunt aansluiten op TV en het geluid van daar (digitaal) kunt doorlussen naar een versterker dan zou je wellicht eens naar een stereo versterker kunnen kijken. Dan krijg je voor hetzelfde geld in theorie meer geluidskwaliteit.
Klinkt leuk, maar dat is een (audiofiele) misvatting. De grote receiverbouwers (Denon, Marantz, Onkyo, Pioneer, Sony, Yamaha) maken receivers in zeer grote aantallen. Dat drukt de kosten (van bijv. een extra speakerterminal en de versterkte kanalen). Daarnaast is het leuk om alles dan naar een gewone stereoversterker te laten lopen, maar dan mis je waarschijnlijk HDMI. Dat beperkt het aansluiten van nieuwe apparaten. Vaak heeft je tv ook maar een paar HDMI-aansluitingen.
jarnotimmermans schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 12:43:
[...]

Omdat ik de speakers na veel reviews lezen en dergelijke heb uitgekozen, waar iedereen lovend is over deze bookshelves. De receiver heb ik er eigenlijk in de winkel maar bij genomen op basis van vermogen en mogelijkheden, niet echt gekeken of het wel een goede match zou zijn. Overigens is die laatst bekende prijs van €150 niet per paar maar per stuk. Alsnog geen dure speakers maar ze schijnen wel heel goed te zijn. Ik ben er ook zeker heel tevreden over maar nu gewoon op zoek naar een 'eenvoudige' upgrade.
Tja, speakers moet je altijd beluisten. Een receiver of versterker hoef je in principe niet te kopen op basis van Watt of Ohm, maar op basis van het aantal opties dat je nodig hebt. ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jarnotimmermans
The Eagle schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:33:
Kort antwoord: receiver gaat geen upgrade zijn.
Die M25's zijn prima speakers, maar relatief klein waardoor je vermoedleijk in het mid lijkt wat te missen. Dat kan de sub evt voor zijn rekening nemen maar die is er niet boor gemaakt.
Ik zou eerder naar twee wat grotere bookshelves of mooie zuilen gaan, en dan de huidige M25's naar achteren schuiven. Ga je veel meer plezier van hebben :)

Noot: ik ga er vanuit dat je de boel al fatsoenlijk met MCACC had ingeregeld. Zo niet zou ik dat zeker eerst doen.
Zou een set B&W 686 S2 een serieuze upgrade zijn t.o.v. de BA M25? Zuilen komen er niet in, vrouwlief doet me wat aan als ik daar mee aan kom ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-05 13:50
jarnotimmermans schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Zou een set B&W 686 S2 een serieuze upgrade zijn t.o.v. de BA M25? Zuilen komen er niet in, vrouwlief doet me wat aan als ik daar mee aan kom ;)
Wanneer je zuilen koopt, dit meteen mee bestellen:

https://www.veiligheids-s...-1329-kerntrekbeveiliging

Dan maakt het niet uit wat de vrouw doet :+

• The Eagle

The Eagle

jarnotimmermans schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 16:50:
[...]

Zou een set B&W 686 S2 een serieuze upgrade zijn t.o.v. de BA M25?
Zou zomaar kunnen maar moet je horen. Neem je speakers mee naar een winkel die ze heeft staan en ga luisteren. Ga ook zeker naar andere merken luisteren (Kef, Dali, Monitor Audio etc). Muzieksmaak is heel persoonlijk en moet je niet op basis van reviews kopen. Als je nou een 20voudig budget had zou ik je richting Devialet's pushen, maar dat gaat er niet in zitten :P
Zuilen komen er niet in, vrouwlief doet me wat aan als ik daar mee aan kom ;)
Een bookshelve op een stand heeft de zelfde footprint als een vloerstaander. En witte vloerstaanders passen meestal makkelijker in een interieur (vallen makkelijker weg in de achtergrond) dan zwarte torens.
Tot slot: het is makkelijker om om vergeving te vragen dan om toestemming ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LA-384
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:03
Omdat ik de speakers na veel reviews lezen en dergelijke heb uitgekozen, waar iedereen lovend is over deze bookshelves.
Het een sluit het ander niet uit. Als je de reviews er op naslaat, bestaan er vrijwel geen "slechte" speakers. Zolang het formaat bookshelves of groter is, zit het qua geluidskwaliteit altijd wel goed. Speakers klinken echter allemaal anders. De ene speaker zal wat duidelijker zijn in het laag, de ander in het midden of hoog.

Onderschat ook de akoestiek niet. Speakers zullen in een anechoische ruimte vrijwel allemaal een vlak frequentie verloop hebben, maar de reflecties in de woonkamer zullen dit altijd verstoren. Mcacc, audyssey en dergelijke, kunnen dit slechts gedeeltelijk corrigeren.

Mogelijk kan het zijn dat bepaalde merken receivers het geluidssignaal via EQ een iets andere klank geven, waardoor er een klein verschil in weergave kan zijn. Maar persoonlijk denk ik dat hier niet je oplossing ligt. Je zou eens naar een audio zaak kunnen gaan met je speakers en vragen of je ze eens op verschillende receivers mag uitproberen. Dat is de meest betrouwbare weg naar een antwoord op jouw vraag.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Je receiver is al een goede middenklasser, en die ga je vervangen door een middenklasser. Daar valt niks te winnen.

Kijk eerst eens naar de plaatsing en de akoestiek van de ruimte.
Om in extremen te praten: in een betegelde badkamer kan je zetten wat je wil, dat klinkt nooit. Maw is er voldoende dempend materiaal in je woonkamer.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@jarnotimmermans Speakers moet je nooit kopen op basis van reviews, specs, advies van iemand anders, etc. Je moet ze gaan beluisteren omdat smaak qua geluid persoonlijk is en elk merk/type anders klinkt. En het verschil in geluidskwaliteit maak je vooral met de speakers en niet met de receiver dus waarschijnlijk gaat de beoogde upgrade niets brengen.

Ten slotte nog een schopje naar CEA aangezien dit aankoopadvies betreft.

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 21:28
Stop je budget in een goede sub dat verschil zul je wel gaan merken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
[...]

Je hebt een receiver op de goede manier uitgezocht (gewoon op mogelijkheden en een degelijk merk nemen is prima). Kan je aangeven wat je precies mist? Want er zijn maar twee dingen die echt de kwaliteit van geluid bepalen:
1. Speakers
2. Akoestiek (of plaatsing)
3. Als bonus geldt een DSP/MCACC/Equalizing ook, die maakt ook veel uit.

De rest is geneuzel in de marge.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• H_H
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:47

H_H

'Tis but a scratch!

Ik heb een paar M25’s als surround speakers staan (fronts: M350) en ik kan je op een briefje geven dat die te klein zijn als main speakers. Welke receiver je er op aansluit. Mijn advies: nieuwe speakers. Ga na wat je mist. Is het midden? Is het laag? Neem je muziek mee waar je wat mist naar een winkel en ga luisteren.

Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda

• jarnotimmermans
Dank allemaal voor jullie reacties! Ik ga het zeker meenemen (alle adviezen en de speakers) om in een goede audiozaak nog eens te gaan luisteren. Om op enkele vragen wat antwoorden te geven:
- Ik heb (nog) geen MCACC inregeling gedaan. Ik weet niet zo goed hoe dat moet, ik neem aan met de bijgeleverde microfoon maar brengt dat zo'n groot verschil? Is dat ook goed voor een 2.1 setup?
- Het is een erg grote kamer, zo'n 15 meter diep en 6 meter breed met aan de ene kant de keuken en hal en aan de andere kant het hifi meubel (en zit-/eetgedeelte). De speakers en tv staan tegen de achterwand aan waardoor ze recht de hele ruimte in 'blazen'. Verder niet veel aan de muren en weinig gordijnen ter demping o.i.d.
- Ik heb het idee dat de woofer erg hard z'n best moet doen om de volledige ruimte te vullen. Sterker nog, hij moet vrij hard staan om in de keuken wat te horen terwijl de deur bij het zitgedeelte er dan al ongeveer uit trilt.
- Omdat de woofer het lage voor z'n rekening neemt en ik de crossover op 100 Hz heb gezet, mis ik niet echt iets in het lage. Ik mis eigenlijk voornamelijk wat in het hoge (maar ook enigszins in het midden) waarbij ik het gevoel heb dat het geluid een beetje achterblijft in de speaker. Het ligt voor mijn gevoel niet zo op de speaker zeg maar. Moeilijk te omschrijven maar misschien is het inderdaad het beste om met de speakers naar een winkel te gaan en daar te gaan beluisteren (i.c.m. andere).

• The Eagle

The Eagle

Duik in je boekje, lees hoe je moet inregelen en voer dat uit. Crossover van je sub moet je helemaal open draaien, want de receiver zal de vrossovr regelen. Gain van de sub is meestal half open, in het midden dus.

Die MCACC functie is er niet voor niks ;)

• jarnotimmermans
The Eagle schreef op maandag 5 maart 2018 @ 21:21:
Duik in je boekje, lees hoe je moet inregelen en voer dat uit. Crossover van je sub moet je helemaal open draaien, want de receiver zal de vrossovr regelen. Gain van de sub is meestal half open, in het midden dus.

Die MCACC functie is er niet voor niks ;)
Thanks, gelukt! Nog steeds maar eens meenemen naar een hifi zaak.

• The Eagle

The Eagle

Die receiver meenemen naar een hifizaak? Dan klinkt ie weer heel anders he, dat snap je. Mag je hem daar inegelen en thuis weer.

Klinken je speakers na het inregelen beter naar je zin?

• 492828
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
TS, je hebt al aardig wat goed advies gekregen. Hoe iets klinkt is voor 90% of meer afhankelijk van de speakers. Ook al heeft een versterker/receiver wel een beetje invloed op het geluid, dat gaat niet het verschil maken tussen goed of slecht geluid. Dat doen in feite alleen jóuw oren, omdat geluid heel persoonlijk is. Wat voor de één goed klinkt, vindt de ander niet om aan te horen.

En dan toch een opmerking over boekenplankmodellen vs. zuilen:
een goede speaker die door een grotere kast de ruimte krijgt (met een niet te krappe versterker/receiver) zal áltijd beter klinken dan een goed boekenplankmodel. Kies je voor het compromis, dan lever je in op de kwaliteit van je geluid. Ook bij een 2.1 opstelling speelt dat mee, omdat er vrijwel altijd een "gat" zit tussen de woofer en de midrange.
En zoals al aangegeven: het is een aanrader de receiver goed in te regelen, ook bij een 2.1 opstelling. Kies dan wel voor "large" voor jouw speakers, zo maak je het gat zo klein mogelijk.

[Voor 9% gewijzigd door 492828 op 10-03-2018 23:47]

• DjaRoel
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 30-05 18:55
492828 schreef op zaterdag 10 maart 2018 @ 16:01:
TS, je hebt al aardig wat goed advies gekregen. Hoe iets klinkt is voor 90% of meer afhankelijk van de speakers. Ook al heeft een versterker/receiver wel een beetje invloed op het geluid, dat gaat niet het verschil maken tussen goed of slecht geluid. Dat doen in feite alleen jóuw oren, omdat geluid heel persoonlijk is. Wat voor de één goed klinkt, vindt de ander niet om aan te horen.

En dan toch een opmerking over boekenplankmodellen vs. zuilen:
een goede speaker die door een grotere kast de ruimte krijgt (met een niet te krappe versterker/receiver) zal áltijd beter klinken dan een goed boekenplankmodel. Kies je voor het compromis, dan lever je in op de kwaliteit van je geluid. Ook bij een 2.1 opstelling speelt dat mee, omdat er vrijwel altijd een "gat" zit tussen de woofer en de midrange.
En zoals al aangegeven: het is een aanrader de receiver goed in te regelen, ook bij een 2.1 opstelling. Kies dan wel voor "large" voor jouw speakers, zo maak je het gat zo klein mogelijk.
Dit is wel een beetje kort door de bocht, afhankelijk van de ruimte zou een set boekenplank speakers aangevuld met een sub voorzien van dsp wel eens beter kunnen klinken dan twee vloerstaanders die voor een vergelijkbaar bedrag af te halen zijn. ;)

Ze moeten dan natuurlijk wel voldoende laag gaan, maar bij, zoals je zelf aangeeft een goede boekenplank speaker zal dat geen probleem zijn, de meeste vloerstaanders zijn natuurlijk ook niet full range, althans er zijn er niet veel met +-3 db tot 20hz in het segment die nog betaalbaar zijn.

Het probleem waar jij op doelt komt vooral voor bij de bekende melkpakjes waarbij de crossover frequentie te hoog ligt, dan is het hoorbaar waar de subwoofer staat en loopt deze uit zijn werkgebied. Dat geeft idd geen prettig geluidsbeeld.

Edit, het laag is toch vaak het meest uitdagend om dit echt goed en strak te krijgen, een losse sub met dsp geeft hierin toch wel meer mogelijkheden dan een vloerstaander, bij de meeste mensen kan deze maar op een paar plaatsen staan en is de afstand tot de muur een vast gegeven om eventueel nog wat met het laag te 'spelen'

[Voor 7% gewijzigd door DjaRoel op 11-03-2018 16:25]

3300Wp Zuid Growatt 3000s / 3300Wp West Growatt 3000s / 1440Wp zuid Growatt 1500s / / 3x18HP, Zuid, 400L Buffervat

• 492828
  • Niet online
Nee hoor, niet kort door de bocht.
Er zijn boekenplankspeakers die prima kunnen klinken, maar dan praat je over de hogere klasse/prijs. Maar een kwalitatief vergelijkbare zuil zal altijd beter klinken, simpelweg omdat het formaat van de kast (naast allerlei andere factoren) áltijd het verschil maakt. Een gitaar klinkt nu eenmaal anders dan een ukelele..... hoezeer ze ook ongeveer op elkaar lijken. Heb je de ruimte niet voor een zuil (of wil je die niet), dan kan een boekenplankspeaker een prima klinkend alternatief zijn. Maar.....

En als je werkt met een sub, dan zul je vrijwel altijd (zeker als geld wel een rol speelt...) een gat hebben qua weergave. Je kunt nu eenmaal bepaalde natuurkundige/muzikale principes niet omzeilen. Er zijn speakerfabrikanten (zoals Bose) die hebben beweerd van wel, maar die hebben dat m.i. gehoormatig nooit waargemaakt.
Ideaal kan de combinatie zijn van (goede) zuilen met een sub, al zullen de echte geluidspuristen dat zonder meer afwijzen.

Een ander punt (en daar heb je wel een punt mee) is de plaatsing en de omgeving. Als je speakers niet op de goede plek kwijt kunt of een totaal ongeschikte ruimte hebt, dan wordt het lastig om er nog goed geluid uit te halen. Maar dat geldt net zo goed voor boekenplankspeakers, die overigens vaak op een standaard worden geplaatst (en dan dus net zo veel ruimte innemen...).
Overigens wordt ook vaak gesuggereerd dat je zo'n sub overal kunt neerplempen. In theorie klopt dat, de praktijk is toch écht anders.

Nog een punt waarop we het ws. eens zullen zijn: het blijft altijd heel lastig vergelijken, omdat we allemaal anders horen en er ook altijd verschillen zullen zijn qua opstelling.

[Voor 11% gewijzigd door 492828 op 11-03-2018 17:01]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:58
492828 schreef op zondag 11 maart 2018 @ 16:53:
Nee hoor, niet kort door de bocht.
Er zijn boekenplankspeakers die prima kunnen klinken, maar dan praat je over de hogere klasse/prijs. Maar een kwalitatief vergelijkbare zuil zal altijd beter klinken, simpelweg omdat het formaat van de kast (naast allerlei andere factoren) áltijd het verschil maakt.
Jawel, gewoon kort door de bocht.

Een grotere kast heeft alleen voor het laag voordeel. Dus als je meer laag als synoniem met beter beschouwt, dan heb je gelijk. Maar een speaker is meer dan dat. Het is ook een wisselfilter. Het werkt samen (of niet) met de ruimte waarin het staat. Een grote speaker van dezelfde serie kan door het complexere filter dat een 3 weg nodig heeft, best minder goed uitpakken in het midhoog. En als een ruimte bepaalde problemen heeft met lage tonen (staande golven), dan kan een kleine speaker soms ook beter tot zijn recht komen.

Formaat maakt geen kwaliteit. Het maakt alleen laagweergave makkelijker.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• The Eagle

The Eagle

True that. Ik heb deze kleintjes gehoord: https://www.speakerland.nl/item/406-scan-speak-minimonitor en die spelen mijn Klipsch vloerstaanders gewoon zoek, inclusief een goede laagweergave.

Maar goed, allemaal offtopic :)
@jarnotimmermans heb je nou na MCACC al een verbetering gemerkt? :)

• 492828
  • Niet online
De opmerking dat zuilspeakers alleen meer laag geven is niet kort door de bocht? Jaja.

Nee dus, dat een zuilspeaker alleen maar meer bas zou geven is quatsch. De invloed van de grotere behuizing op de overige speakers is er wel degelijk. Dat een driewegfilter, zoals overigens elk filter, invloed op het geluid kan hebben is een inkopper. Maar... dat is juist de bedoeling, tenzij het je alleen om het laag zou gaan.
Bij een ingewikkelder filter zul je inderdaad meer aandacht aan de componenten moeten besteden en eea goed uittesten/afstemmen. Dat is dan ook wat goede luidsprekerbouwers doen, geloof het of niet. Het gaat immers om de balans van het geheel. Dat is ook waarom een driewegspeaker in principe duurder is, vanwege het meer uitgebreide filter (en de derde speaker...). Overigens zijn er ook kleine driewegspeakers en grote tweewegspeakers, maar daar geldt je argumentatie dan niet voor?
Dat zo'n filter een negatieve invloed zou hebben op de midrange zul je toch echt moeten onderbouwen. Het is juist vanwege de verbetering van de midrange dat fabrikanten 3-wegsystemen bouwen. Ze zullen toch graag van je willen horen waarom dat niet werkt....

Dat je, om welke reden dan ook, kiest voor een kleine speaker, prima. Er zijn uitstekende boekenplank/twee-wegsystemen te koop. Maar als je die keuze motiveert door te beweren dat het ook de kwalitatief betere keuze is, dan gaat het nergens over.

Over je "staande golven" als argument voor boekenplankspeakers, dat kun je niet menen. Staande golven ontstaan door de karakteristieken van de luisterruimte en de plaatsing van de speakers, niet door de speakers op zich. Natuurlijk, als de speakers veel minder bas produceren zul je ook minder last hebben van staande golven. Maar dat lijkt me geen valide argument voor een boekenplankspeaker.

[Voor 17% gewijzigd door 492828 op 17-03-2018 13:20]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee