Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies studielaptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Helaas is mijn huidige laptop langzaam aan het sterven, en wordt het hoogtijd voor een nieuwe.

Wat ga je met je laptop doen?
Voornamelijk voor mijn studie gebruiken. Van simpele programma's als Word tot aan video editing (geen 4K beelden, hoofdzakelijk gewoon full HD). Adobe programma's als Photoshop gebruik ik ook, maar het zwaarste wat ik moet kunnen gebruiken is video editing.

Wat is je budget?
700-900.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Elke dag naar school.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee!

Dit is geen must maar als het kan is een stevige bouw ook graag welkom. De laatste paar maanden viel me op dat mijn huidige laptop van best kwetsbare materialen is gemaakt, plastic, wat je zo kan indrukken dat het indeukt.

Alle reacties

• BSOD baby
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 23-11 14:49
Wat heb je zelf al gevonden en waar twijfel je over?
Beetje magerige input van jezelf zo.

Verwijderd

Topicstarter
Laat ik voorop stellen dat ik weinig tot geen kennis heb over specs van pc's. Ik heb gekeken op gaming laptops maar ik weet niet of je dat kan vergeleken met de specs die je nodig zou kunnen hebben voor editing.

En aangezien mijn budget helaas niet al te hoog is is het aanbod denk ik vrij schaars.

• BSOD baby
Ik zou dan gaan voor een laptop met een mooi scherm, dat licht is en een goede CPU en GPU bevat.
Omdat je m' voornamelijk voor school gaat gebruiken en er video's mee edit is een beetje opslag ook niet verkeerd. Daarom raad ik aan om voor een SSD te gaan, misschien in combinatie met een HDD.
Omdat je wilt video editten is een goede dedicated GPU (losse) ook erg handig maar dit betekent gelijk dat de laptop wat zwaarder zal zijn.

Dit is zo wat ik vind via de Tweakers Pricewatch:

pricewatch: Asus VivoBook Pro 15 N580VD-FY189T
Deze heeft een dedicated GPU, veel opslag in de vorm van een HDD en een SSD voor snelle opstart.
(2,3kg niet super licht maar zeker niet te zwaar vind ik zelf)

pricewatch: Asus FX503VD-DM103T
iets goedkoper maar wel zwaarder

pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59442424
4K scherm wat handig kan zijn bij het editten, dedicated GPU. Wel maar 256 gb opslag

Dit zijn geen persoonlijke aanbevelingen maar zo kan je een beetje reviews lezen om te kijken wat voor jou belangrijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks man! Nu weet ik in ieder geval welke richting ik moet zoeken. De Asus FX503VD-DM103T ziet er interessant uit, net zoals de Lenovo, die ook qua design er erg strak uit ziet.

Een goed scherm is inderdaad ook belangrijk. Het verbaasd me dat mijn huidige laptop niet eens full HD is!

• BSOD baby
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:29:
Thanks man! Nu weet ik in ieder geval welke richting ik moet zoeken. De Asus FX503VD-DM103T ziet er interessant uit, net zoals de Lenovo, die ook qua design er erg strak uit ziet.

Een goed scherm is inderdaad ook belangrijk. Het verbaasd me dat mijn huidige laptop niet eens full HD is!
Graag gedaan! Laat maar weten hoe ver je komt en of je nog hulp nodig hebt met een keuze. Je moet het er zelf mee doen dus een mooi design is ook zeker belangrijk :9

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Met @BSOD baby.
@Verwijderd Heb je tenminste naar de vereisten van de software gekeken :?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Mijn huidige laptop van 3 jaar geleden draait de genoemde software goed genoeg, dus dat kan alleen maar beter worden aangezien de specs van de laptops die ik nu zou kunnen kopen veel beter zijn.

• WouterL
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:35
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:40:
Mijn huidige laptop van 3 jaar geleden draait de genoemde software goed genoeg, dus dat kan alleen maar beter worden aangezien de specs van de laptops die ik nu zou kunnen kopen veel beter zijn.
Tja, wij kunnen alleen maar gissen of dat het geval is. Erg veel moeite heb je namelijk niet in je beginpost gestoken. Er is zelfs geen informatie beschikbaar over de voorkeur voor schermgrootte.

Verwijderd

Topicstarter
15,6 inch. Ik heb aan die dingen niet eens gedacht. Dom, ja. Excuses.

Ondertussen had ik een keuze gemaakt, de Acer Nitro 5 (vanwege de goede specs). Alles bevalt alleen de bouw valt mij persoonlijk tegen. Stevige laptop, goed toetsenbord, mooi scherm, alleen de vormgeving vind ik persoonlijk iets te lomp ogen (ik gebruik de laptop dus voornamelijk voor school dus gaat ie vaak in me schooltas, uitgepakt worden etc).

Ik ben al opzoek naar een eventuele vervanger met de zelfde specs als dat lukt, tot nu toe deze twee:
pricewatch: Asus FX503VD-DM103T , zoals BSOD baby al tipte.

&

https://www.medion.com/nl...feed.vergelijk.30022675A1

Die Lenovo IdeaPad Y50-70 ga ik helaas niet redden, budget is toch geen 900 maar 800-850, zit erg krap met cash momenteel.

Samengevat, ik ben nu opzoek naar een iets "zakelijker" ogende laptop met de specs, als dat kan/en of in de buurt, van bijvoorbeeld de Nitro 5.

• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 22-04 17:15
Verwijderd schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 11:40:
Je zegt in je beginpost dat je laptop langzaam aan het sterven is maar hierboven zeg je eigenlijk dat je laptop nog voldoet aan je gebruik?
Mag ik vragen waarom je dan een nieuwe laptop wil kopen, vooral ook omdat je zegt dat je krap bij kas zit...
Of valt de behuizing van je laptop uit elkaar, is het scherm gebarsten, zijn de toetsen versleten en werkt je accu niet meer? :9

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-11 02:33

PcDealer

HP ftw \o/

Ik verwijs @Verwijderd nog eens naar de basisvraag in PcDealer in "Advies studielaptop"

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1