Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• Horatius
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 30-11 15:39
Nou oke, ik heb mijn AM4 moederbord en mijn 2400G processor. Zal waarschijnlijk niet booten doordat er een verkeerde bios opzat. (Azerty wilde niet updaten zonder extra kosten). Ik kan niet de productie datum van mijn model vinden (Asrock AB350M pro4) maar ik ga ervan uit dat hij niet zal booten. Dus moet ik de bios updaten met een oudere chip. Ik weet dat er een doorgeef topic was voor skylake, misschien ook voor raven ridge?
Andere optie is AMD vragen maar dat opsturen duurt lang denk ik. Dus wat zou het makkelijkst zijn?

Mvg,

Alle reacties

• ETHART
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06-10 01:30
Het makkelijkste was de update door Azerty laten uitvoeren.

Wellicht is er een lokale computerwinkel die je kan helpen.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Azerty betalen of een bootkit aanvragen bij AMD. :)
https://support.amd.com/e...en-AM4-System-Bootup.aspx

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Stoeptegel5
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-11 21:10
Horatius schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:30:
Nou oke, ik heb mijn AM4 moederbord en mijn 2400G processor. Zal waarschijnlijk niet booten doordat er een verkeerde bios opzat. (Azerty wilde niet updaten zonder extra kosten). Ik kan niet de productie datum van mijn model vinden (Asrock AB350M pro4) maar ik ga ervan uit dat hij niet zal booten. Dus moet ik de bios updaten met een oudere chip. Ik weet dat er een doorgeef topic was voor skylake, misschien ook voor raven ridge?
Andere optie is AMD vragen maar dat opsturen duurt lang denk ik. Dus wat zou het makkelijkst zijn?

Mvg,
Ik wil precies dezelfde processor en moederbord kopen. Mag ik vragen welke RAM-reepjes je erin hebt gezet? :)

• Horatius
Stoeptegel5 schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 10:12:
[...]

Ik wil precies dezelfde processor en moederbord kopen. Mag ik vragen welke RAM-reepjes je erin hebt gezet? :)
Ik had nog wat liggen van TeamGroup die ik laatst voor 130 kon vangen dus niks nieuws gekocht ofzo.

• drommel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-08-2023
@Horatius En? is het nog gelukt met het updaten van je bios? Ik moet ook bios gaan updaten, dus vandaar dat ik het vraag. Wellicht dat je een handige manier gevonden had inmiddels :-) En anders moet ik wellicht zelf maar een processor doorgeef topic opstarten... :*)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Er is tegenwoordig een B450 MB te verkrijgen die geen update behoeft voor Ryzen 2000.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Horatius
Ik had uiteindelijk een ander moederbord nodig is en kon bij dit nieuwe moederbord gewoon een bios update erbij bestellen, maar ik denk dat wanneer je nu nog een nieuw moederbord van de 3xx serie bestelt je een nieuwere bios krijgt die het wel ondersteund.
Pagina: 1