Probleem FX-Audio DAC-X6 en KZ-ZS6

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Painore
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-12-2020
Vandaag de FX-Audio DAC-X6 binnen gekregen, voornamelijk om een kapotte 3.5mm uitgang op mijn laptop te vervangen. Werkt perfect met mijn Superlux HD668B headphone, maar klinkt als een natte krant met mijn IEM KZ ZS-6.

Met de IEM worden stemmen in muziek 'gemuffled', tot het niveau dat ze bijna niet hoorbaar zijn over de klanken van de instrumenten. Ook lijkt het of de stemmen licht vertraagd worden, als in slow-motion. Nummer waar het heel erg hoorbaar is 'Het regent zonnestralen' van Acda en de Munnik, stemmen zijn praktisch niet te verstaan. De IEM werken perfect via andere externe versterking of aangesloten op telefoon.

Iemand hier ervaring mee en wellicht een idee voor een oplossing? Een DAC moet toch prima Quad Drivers in een IEM kunnen aansturen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bitfanaat
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-10 10:47
Hoi,

Vervelend voor je! Ik werd nieuwsgierig en heb de DAC-X6 uitgeprobeerd op 2 koptelefoons:
- Sennheiser HD 600 - werkt perfect
- KZ ZS6 - werkt perfect, vol en hard. Je hoort wel dat ze meer v-shaped zijn. Detail en stemmen klinken gewoon zeer goed.

Heb je wellicht een EQ actief of probeer een andere verloop plug? Wellicht maakt die kortsluiting, dat heb ik ook al eens gehad.

Ik heb wel storing met de DAC-X6 op mijn mac met Sierra, soms valt spontaan even uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Beweeg eens met de 3,5 jack op en neer. Lijkt me niet goed en volledig contact te maken. Dan krijg je mono effect over beide oren.