Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17-07-2022
Hallo,

Ik wil graag naast mij HDD een SSD kopen, maar ik weet niet welke (titel van topic) ik het beste kan kiezen wat zouden jullie aanraden/kopen?

Alvast bedankt!

Beste antwoord (via FenjoEB op 01-03-2018 16:38)

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:29

br00ky

Moderator Harde Waren
floorcleaner schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:58:
Ook handig om te weten waar de SSD in moet....
Op een slome PC maakt het totaal niet uit welke van de 2 je steekt. Op een snelle i7 des te meer....
Zelfs dan niet. Als je vierentwintig zeven bestanden overpompt van SSD naar SSD merk je het, maar verder boeien die specs allemaal niet.

@FenjoEB, waar twijfel je nu nog over? Je geeft zelf aan dat de een goedkoper is en de ander sneller (hoewel dat laatste in de praktijk verwaarloosbaar is). Je kunt nog kijken naar betrouwbaarheid, gebruikte controller e.d. Kingston scoorde daar in het verleden niet geweldig op, maar die controllers gebruiken ze niet meer. Bottom line, ze ontlopen elkaar nauwelijks.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Op basis van wat ben je op deze 2 modellen uitgekomen? reviews gelezen? wat waren de sterke en zwakke punten? en na al dat opgenoemd te hebben en zelf weet waar je meer waarde aan hecht, waarom kun je dan nog steeds niet zelf de keuze maken?

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
De mx500 is de snelste en de Kingston de goedkoopste.

Als ik ze vergelijk op tweakers kan ik niet alle schrijf en lees snelheden van de Kingston ssd zien en ook niet de garantie periode. Zijn de verschillen in snelheden dan ook wel duidelijk te merken en het extra geld waard van de mx500?

[ Voor 13% gewijzigd door FenjoEB op 01-03-2018 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
En als je op Google zoekt naar professionele reviews van beide SSD's? Er is genoeg te vinden over de werkelijke specs (dus niet de opgegeven specificaties van de fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floorcleaner
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-09 23:18
Op een slome PC maakt het totaal niet uit welke van de 2 je steekt. Op een snelle i7 des te meer....

[ Voor 1% gewijzigd door floorcleaner op 01-03-2018 15:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
ik heb een i5 4460 en gtx 970 dus ongeveer mid-range specs

[ Voor 52% gewijzigd door FenjoEB op 01-03-2018 16:06 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• br00ky

br00ky

Moderator Harde Waren
floorcleaner schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:58:
Zelfs dan niet. Als je vierentwintig zeven bestanden overpompt van SSD naar SSD merk je het, maar verder boeien die specs allemaal niet.

@FenjoEB, waar twijfel je nu nog over? Je geeft zelf aan dat de een goedkoper is en de ander sneller (hoewel dat laatste in de praktijk verwaarloosbaar is). Je kunt nog kijken naar betrouwbaarheid, gebruikte controller e.d. Kingston scoorde daar in het verleden niet geweldig op, maar die controllers gebruiken ze niet meer. Bottom line, ze ontlopen elkaar nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FenjoEB
Bedank br00ky wat ik wilde weten was of het verschil in snelheden te merken was maar dat is dus niet zo volgens jou nu heb ik genoeg informatie. Denk dat ik de SSD van Kingston ga kopen!
Pagina: 1