Hallo allemaal, Na sinds 2013 gebruik te hebben gemaakt van mijn i5 4670/Z87/DDR3 platform is het nu toch echt tijd geworden om een upgrade te doen. Bij veel games loop ik tegen 100% cpu gebruik aan met alle eye candy aan op nu nog 1080p ondanks OC. Maar ik ga een 1440p scherm aanschaffen.
Zoals verderop te lezen is heb ik met achteraf gezien een hoop geluk al een GPU dus die hoeft niet meer aangeschaft te worden wat mooi is gezien de huidige prijzen ( al sla ik wel een beetje stijl achterover van de ram prijzen.. )
Idee is om hier weer 4-5 jaar mee vooruit te kunnen afgezien van een gpu upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor het spelen van games. Titels als Battlefield 1, GTA V, Far Cry 5, Civ 6, Subnautica, nieuwe elder scrolls etc.
Mogelijk in een later stadium klimaat en weer modellen maar dat is een toekomstidee
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro die ik nu nog aan de resterende onderdelen wil uitgeven, Exclusief de GPU en monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eind 2017 begaf mijn 780gtx het waardoor ik toen met heel veel geluk een deal had van € 450,- euro voor deze kaart.
Dit lijkt me voorlopig prima voor 1440p met toekomst de 2070/80 als prijzen normaal worden.
Daarnaast heb ik al een tijdje dit scherm op het oog. Maar wacht ik eigenlijk nog tot eventueel de prijzen weer iets zakken want hij is al goedkoper geweest.
Overige randapparatuur is al aanwezig. Inclusief wifi kaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga elke 4 jaar een cyclus door dat ik een nieuw systeem ga zoeken en me dan helemaal weer probeer in te lezen haha. Dus nu na toch wel flink wat weekjes rondneuzen dit lijstje gemaakt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en intel voor wat betreft de gpu en cpu.
Fractal design hele goede ervaringen mee
Moederborden heb ik al vanalles gehad dus niet echt een vast merk daar.
Samsung goede ervaringen voor hdd/ssd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Ik geef helemaal niks om looks. Vandaar ook de neutrale case zonder raam. Enkel prestaties ga ik voor.
Dus ook geen kleurenthema of iets, het moet gewoon het beste geven voor de waarde.
- Ik zit naast de case dus stilte icm goede temps is wel een prio !
- Dit wordt mijn tweede build, na eerder altijd te hebben laten assembleren. Dus gemak van build is ook wel een fijn punt. Vorige build veel struggles gehad met cpu koeler en cable management.
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar heb altijd al gedaan vaak wanneer prestaties in nieuwe titels terugliepen. Zowel GPU als CPU dan maar niks extreems. dus wanneer noodzaak of de wil er is wil ik de mogelijkheid hebben.
Wat verwacht je van ons?
- Ik zit een beetje met het moederbord. Dagen al aan het kijken naar aanbod van msi, asus, asrock, maar kom er niet uit.de prime A, strix E/F, pro carbon/gaming M5, fatality K6 pff...
- Het verschil ram 3000 of 3200 welke toekomstbestendiger is.
- het nu kiezen voor windows etc op m.2 nvme te doen toekomstbestendig is of nog nu weinig meerwaarde geeft. of sonde het nu niet te doen ?
- Of de noctua de juiste keuze is of ik voor de d15s beter kan gaan voor cpu koeling, al vind ik die weer zo zwaar en dus spannend met inbouwen en stress op mobo ?
Super bedankt alvast ! ik heb geprobeerd al zo veel als ik kan research te doen voor ik deze post opende, hoop nu wat laatste knopen te kunnen doorhakken na advies
Zoals verderop te lezen is heb ik met achteraf gezien een hoop geluk al een GPU dus die hoeft niet meer aangeschaft te worden wat mooi is gezien de huidige prijzen ( al sla ik wel een beetje stijl achterover van de ram prijzen.. )
Idee is om hier weer 4-5 jaar mee vooruit te kunnen afgezien van een gpu upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor het spelen van games. Titels als Battlefield 1, GTA V, Far Cry 5, Civ 6, Subnautica, nieuwe elder scrolls etc.
Mogelijk in een later stadium klimaat en weer modellen maar dat is een toekomstidee
Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro die ik nu nog aan de resterende onderdelen wil uitgeven, Exclusief de GPU en monitor
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eind 2017 begaf mijn 780gtx het waardoor ik toen met heel veel geluk een deal had van € 450,- euro voor deze kaart.
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G | € 710,75 | € 710,75 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 710,75 | |
Daarnaast heb ik al een tijdje dit scherm op het oog. Maar wacht ik eigenlijk nog tot eventueel de prijzen weer iets zakken want hij is al goedkoper geweest.
| 1 | Dell S2417DG Zwart | € 451,- | € 451,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 451,- | |
Overige randapparatuur is al aanwezig. Inclusief wifi kaart
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga elke 4 jaar een cyclus door dat ik een nieuw systeem ga zoeken en me dan helemaal weer probeer in te lezen haha. Dus nu na toch wel flink wat weekjes rondneuzen dit lijstje gemaakt.
| 1 | Intel Core i7-8700K Boxed | € 354,45 | € 354,45 |
| 1 | Asus ROG Strix Z370-F GAMING | € 195,- | € 195,- |
| 1 | Fractal Design Define C | € 74,90 | € 74,90 |
| 1 | Noctua NH-U14S | € 61,- | € 61,- |
| 1 | Noctua NF-S12A PWM, 120mm | € 19,44 | € 19,44 |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 190,95 | € 190,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 650 Gold | € 90,- | € 90,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 132,08 | € 132,08 |
| 1 | Samsung 960 EVO 500GB | € 203,26 | € 203,26 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.321,08 | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en intel voor wat betreft de gpu en cpu.
Fractal design hele goede ervaringen mee
Moederborden heb ik al vanalles gehad dus niet echt een vast merk daar.
Samsung goede ervaringen voor hdd/ssd
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Ik geef helemaal niks om looks. Vandaar ook de neutrale case zonder raam. Enkel prestaties ga ik voor.
Dus ook geen kleurenthema of iets, het moet gewoon het beste geven voor de waarde.
- Ik zit naast de case dus stilte icm goede temps is wel een prio !
- Dit wordt mijn tweede build, na eerder altijd te hebben laten assembleren. Dus gemak van build is ook wel een fijn punt. Vorige build veel struggles gehad met cpu koeler en cable management.
Ga je overklokken?
In het begin niet, maar heb altijd al gedaan vaak wanneer prestaties in nieuwe titels terugliepen. Zowel GPU als CPU dan maar niks extreems. dus wanneer noodzaak of de wil er is wil ik de mogelijkheid hebben.
Wat verwacht je van ons?
- Ik zit een beetje met het moederbord. Dagen al aan het kijken naar aanbod van msi, asus, asrock, maar kom er niet uit.de prime A, strix E/F, pro carbon/gaming M5, fatality K6 pff...
- Het verschil ram 3000 of 3200 welke toekomstbestendiger is.
- het nu kiezen voor windows etc op m.2 nvme te doen toekomstbestendig is of nog nu weinig meerwaarde geeft. of sonde het nu niet te doen ?
- Of de noctua de juiste keuze is of ik voor de d15s beter kan gaan voor cpu koeling, al vind ik die weer zo zwaar en dus spannend met inbouwen en stress op mobo ?
Super bedankt alvast ! ik heb geprobeerd al zo veel als ik kan research te doen voor ik deze post opende, hoop nu wat laatste knopen te kunnen doorhakken na advies