Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Game/Werk PC €1500 ( exc GPU)

Pagina: 1
Acties:

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 28-11 10:12
Hallo allemaal, Na sinds 2013 gebruik te hebben gemaakt van mijn i5 4670/Z87/DDR3 platform is het nu toch echt tijd geworden om een upgrade te doen. Bij veel games loop ik tegen 100% cpu gebruik aan met alle eye candy aan op nu nog 1080p ondanks OC. Maar ik ga een 1440p scherm aanschaffen.
Zoals verderop te lezen is heb ik met achteraf gezien een hoop geluk al een GPU dus die hoeft niet meer aangeschaft te worden wat mooi is gezien de huidige prijzen ( al sla ik wel een beetje stijl achterover van de ram prijzen.. )
Idee is om hier weer 4-5 jaar mee vooruit te kunnen afgezien van een gpu upgrade.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk voor het spelen van games. Titels als Battlefield 1, GTA V, Far Cry 5, Civ 6, Subnautica, nieuwe elder scrolls etc.
Mogelijk in een later stadium klimaat en weer modellen maar dat is een toekomstidee

Wat mag het systeem gaan kosten?
Max 1500 euro die ik nu nog aan de resterende onderdelen wil uitgeven, Exclusief de GPU en monitor

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Eind 2017 begaf mijn 780gtx het waardoor ik toen met heel veel geluk een deal had van € 450,- euro voor deze kaart. :9 Dit lijkt me voorlopig prima voor 1440p met toekomst de 2070/80 als prijzen normaal worden.

#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1070 Ti Gaming 8G€ 710,75€ 710,75
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 710,75

Daarnaast heb ik al een tijdje dit scherm op het oog. Maar wacht ik eigenlijk nog tot eventueel de prijzen weer iets zakken want hij is al goedkoper geweest.

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell S2417DG Zwart€ 451,-€ 451,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 451,-

Overige randapparatuur is al aanwezig. Inclusief wifi kaart

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik ga elke 4 jaar een cyclus door dat ik een nieuw systeem ga zoeken en me dan helemaal weer probeer in te lezen haha. Dus nu na toch wel flink wat weekjes rondneuzen dit lijstje gemaakt.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 354,45€ 354,45
1Asus ROG Strix Z370-F GAMING€ 195,-€ 195,-
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 19,44
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 132,08€ 132,08
1Samsung 960 EVO 500GB€ 203,26€ 203,26
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.321,08

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nvidia en intel voor wat betreft de gpu en cpu.
Fractal design hele goede ervaringen mee
Moederborden heb ik al vanalles gehad dus niet echt een vast merk daar.
Samsung goede ervaringen voor hdd/ssd

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
-Ik geef helemaal niks om looks. Vandaar ook de neutrale case zonder raam. Enkel prestaties ga ik voor.
Dus ook geen kleurenthema of iets, het moet gewoon het beste geven voor de waarde.
- Ik zit naast de case dus stilte icm goede temps is wel een prio !
- Dit wordt mijn tweede build, na eerder altijd te hebben laten assembleren. Dus gemak van build is ook wel een fijn punt. Vorige build veel struggles gehad met cpu koeler en cable management.

Ga je overklokken?
In het begin niet, maar heb altijd al gedaan vaak wanneer prestaties in nieuwe titels terugliepen. Zowel GPU als CPU dan maar niks extreems. dus wanneer noodzaak of de wil er is wil ik de mogelijkheid hebben.

Wat verwacht je van ons?
- Ik zit een beetje met het moederbord. Dagen al aan het kijken naar aanbod van msi, asus, asrock, maar kom er niet uit.de prime A, strix E/F, pro carbon/gaming M5, fatality K6 pff...
- Het verschil ram 3000 of 3200 welke toekomstbestendiger is.
- het nu kiezen voor windows etc op m.2 nvme te doen toekomstbestendig is of nog nu weinig meerwaarde geeft. of sonde het nu niet te doen ?
- Of de noctua de juiste keuze is of ik voor de d15s beter kan gaan voor cpu koeling, al vind ik die weer zo zwaar en dus spannend met inbouwen en stress op mobo ?

Super bedankt alvast ! ik heb geprobeerd al zo veel als ik kan research te doen voor ik deze post opende, hoop nu wat laatste knopen te kunnen doorhakken na advies _/-\o_

• lactaxative
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 03-11 00:25
Skybullet schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:18:
- Ik zit een beetje met het moederbord. Dagen al aan het kijken naar aanbod van msi, asus, asrock, maar kom er niet uit.de prime A, strix E/F, pro carbon/gaming M5, fatality K6 pff...
Eigenlijk maakt het geen sikkepit uit.
- Het verschil ram 3000 of 3200 welke toekomstbestendiger is.
Dat verschil ga je met gamen op een Intel systeem niet merken. Als je het voor dezelfde prijs kunt krijgen altijd doen, maar een meerprijs is het niet waard.
- het nu kiezen voor windows etc op m.2 nvme te doen toekomstbestendig is of nog nu weinig meerwaarde geeft. of sonde het nu niet te doen ?
Ik ben nog nooit enige aanwijzing tegengekomen dat je hier wat van zou merken.
- Of de noctua de juiste keuze is of ik voor de d15s beter kan gaan voor cpu koeling, al vind ik die weer zo zwaar en dus spannend met inbouwen en stress op mobo ?
Als je de PC vaak verplaatst is het gewicht van de koeler wel een dingetje, ja. Als hij altijd op dezelfde plek staat, is het niet zo'n punt. Gezien je niet of later een beetje gaat overklokken, zou ik gewoon de NH-U14S pakken. In principe zou je ook iets van een paar tientjes minder kunnen pakken, en hoor je de koeler nog steeds niet.

Verder zou ik die casefan gewoon achterwege laten, die dingen die Fractal meeleverd zijn voldoende. Je kunt overigens ook prima de 550 Watt uitvoering van de voeding pakken, componenten worden alleen maar zuiniger.

• Skybullet
lactaxative schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:23:

Eigenlijk maakt het geen sikkepit uit.
Dat verschil ga je met gamen op een Intel systeem niet merken. Als je het voor dezelfde prijs kunt krijgen altijd doen, maar een meerprijs is het niet waard.
Ik ben nog nooit enige aanwijzing tegengekomen dat je hier wat van zou merken.
Als je de PC vaak verplaatst is het gewicht van de koeler wel een dingetje, ja. Als hij altijd op dezelfde plek staat, is het niet zo'n punt. Gezien je niet of later een beetje gaat overklokken, zou ik gewoon de NH-U14S pakken. In principe zou je ook iets van een paar tientjes minder kunnen pakken, en hoor je de koeler nog steeds niet.
Oke dat levert wel wat winst op weer in het budget :) M.2 er uit en 1TB SSD er in
Verplaatsen zal amper gebeuren, maar dan houd ik het bij de NH-U14S
Moederbord wordt misschien nog de gaming m5. verschilt elkaar dus niks
De rest kan dus prima blijven zo, voeding had ik meer in gedachten voor de 2070/80 upgrade over een jaar of iets ?

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700K Boxed€ 347,50€ 347,50
1MSI Z370 Gaming M5€ 182,90€ 182,90
1Fractal Design Define C€ 74,90€ 74,90
1Noctua NH-U14S€ 61,-€ 61,-
1Noctua NF-S12A PWM, 120mm€ 19,44€ 19,44
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15€ 190,95€ 190,95
1Seasonic Focus Plus 650 Gold€ 90,-€ 90,-
1Crucial MX500 2,5" 1TB€ 237,16€ 237,16
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.203,85

• Skybullet
Nou vandaag is er €1700,- naar de auto gegaan dus even pauze knop ingedrukt op het systeem 😅. Waarschijnlijk met vakantie uitkering dat ik weer even een review doe om te kijken hoe dit systeem op dat moment met de prijzen van dan staat. Dus deze mag verder op slot.

• Beowulf65
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17-06-2023
Skybullet schreef op zondag 4 maart 2018 @ 10:40:
Nou vandaag is er €1700,- naar de auto gegaan dus even pauze knop ingedrukt op het systeem 😅. Waarschijnlijk met vakantie uitkering dat ik weer even een review doe om te kijken hoe dit systeem op dat moment met de prijzen van dan staat. Dus deze mag verder op slot.
Je kan ook eventueel alleen je processor upgraden naar een i7 4790K, met hyperthreading verdubbel je dan simpel je aantal cores. Je oude processor kan je dan vast wel ook vrij makkelijk verkopen.
Het is maar een idee....