Hoofdtelefoonversterker voor Focal Clear

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1047021

Topicstarter
Ik heb een super hoofdtelefoon Focal-Clear aangeschaft. Is mijn Marantz-AV-Surround Receiver 7009 voldoende om met deze hoofdtelefoon te werken of is daar een hoofdtelefoon-versterker voor nodig? Heeft daar iemand ervaring mee. :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Die: https://www.bax-shop.nl/s...-ear-studio-hoofdtelefoon

Zoals er bij staat bij deze iig, hij heeft 55Ohm impedantie, dat is hoger dan gemiddeld, maar niet extreem hoog. Sluit hem erop aan, en kijk of je voldoende volume eruit krijgt. Maar ik verwacht dat het prima gaat.

[ Voor 13% gewijzigd door FeaR op 01-03-2018 15:20 . Reden: clid ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik denk dat ik hiermede wel geholpen ben. ik heb niet die rode pro. maar de zilveren en komen ongeveer wel overeen. de rode is voor dj.s en de zilveren voor huiskamer. Bedankt voor de info _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 1047021 op 01-03-2018 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Zolang impedantie niet heel hoog is, en je een beetje fatsoenlijke bron hebt, geloof ik zelf niet in het nut van koptelefoonversterkers. Tegelijk weet ik ook dat andere er hier anders over denken :).

Zelf zou ik eerst wachten tot je hem hebt. Dan kan je alsnog een versterker kopen (en dan is er geen enkele reden om €500 voor eentje uit te geven), en vergelijken wat je ervan vindt. Helpt het niks, stuur je hem onder WKOA terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De uitgangsimpedantie van mijn receiver is 8 ohm. Die van mijn speakers ook. De impedantie van mijn hoofdtelefoon is 55 ohm. Is dit wat nipt? (ik had gelezen dat de impedantie van de hoofdtelefoon minimaal 8 keer hoger moet zijn dan de uitgangsimpedantie van mijn receiver)
Het geluid van mijn hoofdtelefoon is fantastisch maar ik moet erg opletten dat ik het volume niet te ver open zet. Niet hoger dan 60 op mijn marantz receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:20
De impedantie van de versterker is niet 8 ohm. Dat is de impedantie van de luidsprekers die hij graag ziet.
Bij veel versterkers wordt voor de koptelefoon gewoon de luidspreker uitgang gebruikt die met een paar weerstanden wordt gecorrigeerd.
Jouw versterker levert meer (heel, heel, heel veel meer) vermogen dan jouw koptelefoon ooit nodig heeft. Ook levert hij voldoende voltage (soms het probleem bij portable audio zoals telefoons).
Ik zie geen (geluidstechnische) reden voor een aparte koptelefoonversterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hoe komt het dan dat ik, als ik het volume boven de 65 draai, dat is echt niet luid, dat mijn hoofdtelefoon kraakte?
Pagina: 1