waterkoeling reservoirs

Pagina: 1
Acties:

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
Ok, wat is aan te bevelen aan aantal liters in een waterkoeling systeem, heb ik aan 1 liter al genoeg, en hoeveel gebruiken jullie?

• RUXperienced
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06-2024
Tsja, dat ligt eraan...
Gebruik je een radiator, dan hoeft t reservoir niet zo groot, bij geen radiator kun je m beter wel wat groter hebben, omdat anders het water erg snel opwarmd.
Gebruik je een peltier, dan altijd een radiator gebruiken....

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:22
Dat hangt af van de hoeveelheid warmte die er per seconde af te voeren valt in combinatie met de stroomsnelheid, temperatuurverschil en de hoeveelheid warmte die de radiator per seconde afvoert.

Volgens mij heb je niet heel veel nodig; 1 liter lijkt me voldoende.

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

• ArchRAIDen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-04 16:29
aah, mooi, dan ken ik mijn reservoir+pomp lekker klein houden en past het ook nog een beetje normaal in me kast

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

Ik heb dus ook een pelt etc, maar kweet echt wat voor een radiatro ik moet gebruiken!
Er is heir geen autosloop in de buurt..
iemand nog creatieve ideën?

systeem specs

Verwijderd

!!

Geplaatst door henri - zaterdag 14 juli 2001 01:00

--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb dus ook een pelt etc, maar kweet echt wat voor een radiatro ik moet gebruiken!
Er is heir geen autosloop in de buurt..
iemand nog creatieve ideën?

Gouden gids !!!

'k laatst een kachel radiator uit een peugot 205 gesloopt 14x24x5 cm koel opp. ruim voldoende en koste 20 piek (moest hem er wel zelf uithalen en dat is een hoop werk als je hem heel wilt houden).

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik had ook waterkoeling, en geen radiator. Mijn reservoir was 1 liter precies, en na een halfuurtje draaien kwam mijn Duron 800 @ 972 op 50 graden. Belachlijk veel dus, alleen al omdat er ook nog in 1 intake 120 mm en 1 outtake 80 mm in zit. Een iets groter reservoir kan dus geen kwaad, denk ik.

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:27

DaOverclocker

Overclocker for life...

IK CHECK de gouden gids nog wel ff

systeem specs

Pagina: 1