Ben geen expert en heb dus af en toe hulp nodig.
Vraag
Beste antwoord (via rens-br op 01-03-2018 14:00)
Correct. Alle 'hoofd'-providers in Nederland hebben hun eigen netwerken en daarmee ook hun eigen netwerkapparatuur en antennes. De fysieke mast kan wel gedeeld zijn. We hebben vooralsnog in Nederland vier netwerken:Harry07 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:54:
Dus als ik het goed begrijp, plaatst elke provider zijn eigen GSM zendmast en is er dus geen overkoepelende organisatie zoals Tennet voor het elektriciteitsnetwerk om 'wildgroei' aan GSM-masten tegen te gaan?
- Vodafone
- T-Mobile
- KPN
- Tele2
Je geeft aan dat je Vodafone hebt en Medion (Aldi Talk?), volgens deze website maakt Aldi Talk gebruik van het KPN netwerk. Je zal dus bij Vodafone en Aldi Talk moeten aankloppen. Je kan ook direct contact opnemen met KPN, maar de kans is groot dat ze niks voor je kunnen betekenen, omdat je geen klant bent bij hun.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-03-2018 14:00 ]
Alle reacties
Overigens is dit volgens mij een mobiel netwerk, dus schopje van NT naar TPL.
Wij hebben Vodafone en Medion als prepaid provider. Welke providers de monteurs hebben weet ik niet.
Dus als ik het goed begrijp, plaatst elke provider zijn eigen GSM zendmast en is er dus geen overkoepelende organisatie zoals Tennet voor het elektriciteitsnetwerk om 'wildgroei' aan GSM-masten tegen te gaan?
Elke provider heeft eigen antennes aan een mast. Of niet natuurlijk, maar er is geen los netwerk zoals bij stroom bijvoorbeeldHarry07 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:54:
@rens-br Met open GSM-netwerk bedoel ik een mast waar iedereen via zijn/haar provider, gebruik van maakt.
Wij hebben Vodafone en Medion als prepaid provider. Welke providers de monteurs hebben weet ik niet.
Advies is om in de tussentijd een iOS telefoon te gebruiken met WiFi Calling. T-Mobile, Vodafone en Tele2 ondersteunen dat.
Alternatieven: Crowdfunding om de initiele investering te dragen, zodat providers zelf ook een schopje krijgen. Een mast kost ongeveer 100.000-150.000 euro.
In mijn mailarchief staat overigens nog een handige tip: Laat je gemeente in contact treden met gemeente Teylingen. Die hadden hetzelfde probleem en schijnen de beste procedure te hebben om zo snel mogelijk antennes in het dorp te krijgen.
En nog een tip: Stichting Monet is de stichting die namens de (alle) providers allerlei zaken regelt met gemeentes.
[ Voor 64% gewijzigd door Trommelrem op 01-03-2018 14:07 ]
Correct. Alle 'hoofd'-providers in Nederland hebben hun eigen netwerken en daarmee ook hun eigen netwerkapparatuur en antennes. De fysieke mast kan wel gedeeld zijn. We hebben vooralsnog in Nederland vier netwerken:Harry07 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:54:
- Vodafone
- T-Mobile
- KPN
- Tele2
Je geeft aan dat je Vodafone hebt en Medion (Aldi Talk?), volgens deze website maakt Aldi Talk gebruik van het KPN netwerk. Je zal dus bij Vodafone en Aldi Talk moeten aankloppen. Je kan ook direct contact opnemen met KPN, maar de kans is groot dat ze niks voor je kunnen betekenen, omdat je geen klant bent bij hun.
[ Voor 3% gewijzigd door rens-br op 01-03-2018 14:00 ]
Topic kan dicht.