Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15-08 07:58
Mijn vraag:
Sinds deze ochtend werkt mijn draadloze muis niet meer.
Dit is een draadloos logitech setje k520 toetsenbord met een m705 muis, ongeveer 1 jaar oud.
Deze gebruiken samen 1 dezelfde logitech dongel.
Laptop is een Asus 540LA-xx072xt

Toetsenbord en muis van laptop werken prima.
Maar ik werk met 2 monitoren, en daarom gebruik ik een setje erbij van logitech.

Toetsenbord werk wel goed.
Note: gisteren bij het afsluiten, trok ik mijn telefoon usb kabel uit de laptop en kreeg ik een statische schok.
Zal wel door dit lekkere weer komen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
-1 batterijen muis vervangen. niets
-2 andere usb poort. niets
-3 mijn muis getest op een andere laptop, hier werkt de muis wel goed.
-4 draadloze muis geleend van collega, werkt niet op mijn laptop.
-5 usb c naar usb hub geleent, hier werkt wel het toetsenbord maar de muis niet.
-6 usb stick en externe hdd getest werken bijde goed op alle poorten.
-7 2 verschillende bedraade muizen van collegas geleent, deze werk ook niet.
-8 systeem > apparaatbeheer :
Hier komt onder tab andere apparaten, er vier vermeldingen erbij na dat ik de usb ontvanger in een usb poort druk. (alle poorten zelfde meldingen)
- 2x onbekend apparaat grijs logo met vraagteken: Apparaat werkt correct, Asus wireless radio control
- 2x usb reviever met een gele driehoek ernaast.
Hier wordt vermeld dat er geen stuurprogramma's voor dit apparat zijn geinstalleerd (code28)
- stuurprogramma bijwerken levert niets op.
- 9 Onder tab human interface-apparaten komt de melding, USB reciever met een gele driehoek erdoor.
-Dit apparaat is niet juist geconfigureerd. (Code 1)
De installatie is mislukt omdat een functiestuurprogramma niet is opgegeven voor dit apparaatexemplaar.
Klik op Stuurprogramma bijwerken om een stuurprogramma voor dit apparaat te zoeken.
- stuurprogramma bijwerken levert wederom niets op.
-10 software van logitech gedownload, levert niet op.
-11 in systeem beheer alles wat met usb te maken heeft verwijderd/gedeinstalleerd, laptop opnieuw opstarten, levert ook niets op.

Zijn mijn usb-poorten om het leven gekomen door de statische schok van gister avond? En waarom werken dan nog wel de usb-sticks, hdd en toetsenbord?

Beste antwoord (via br00ky op 01-03-2018 16:45)

• SirMonstras83
Nu kreeg ik van verschillende collega's in het land de zelfde muis problemen te horen, dus moest het iets software matig zijn.

Na lang googelen vond ik de oplossing die werkt.
Apparaatbeheer > stuurprogramma bijwerken > op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware> en dan de map C:\Windows\WinSxS selecteren> enter

Hierna werken de usb poorten weer zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door SirMonstras83 op 01-03-2018 15:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• SirMonstras83
Nu kreeg ik van verschillende collega's in het land de zelfde muis problemen te horen, dus moest het iets software matig zijn.

Na lang googelen vond ik de oplossing die werkt.
Apparaatbeheer > stuurprogramma bijwerken > op mijn computer zoeken naar stuurprogrammasoftware> en dan de map C:\Windows\WinSxS selecteren> enter

Hierna werken de usb poorten weer zoals het hoort.

[ Voor 5% gewijzigd door SirMonstras83 op 01-03-2018 15:44 ]