Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06-06-2023
Als ik mijn Nexus 5x aansluit op mijn Macbook pro via usb-a naar usb-c kabel, dan verbind hij niet, de telefoon geeft geen popup (zoals het eerst was), en bij verbonden apparaten geeft de telefoon aan dat de usb niet verbonden is. Hij laat wel op dus waarschijnlijk is mijn usb poort (zowel van mijn Mac als van de telefoon) goed.

Ik heb het al geprobeerd op te lossen met de ontwikkelaarsopties, en ook dat loste niks op.

Ik ben de usb verbinding echt nodig want anders kan ik niet mijn android sdk verbinden met de telefoon.

p.s. dit is mijn allereerste forum post en weet niet zeker of dit allemaal goed is (ik heb gecontroleerd of dat probleem all voorkomt op het forum).

Beste antwoord (via rens-br op 01-03-2018 10:58)

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:08

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@walternate dan verwacht ik dat je usb-poort toch kapot is of tenminste de datalijnen. Je kan voor het idee nog even een factory reset uitvoeren om te kijken of dat het probleem oplost, maar ik verwacht het niet.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@walternate welkom op het Forum.

Er zijn nog een aantal dingen die je kan proberen:
- Heb je de usb-poort al schoon gemaakt?
- Heb je al een andere kabel geprobeerd?
- Heb je al een andere laptop geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
Dacht dat ik al een paar dingen vergat.

Ik heb mijn usb poort via een cocktail prikker schoongemaakt.
Ik heb op dit moment al drie kabels geprobeerd, en gecontroleerd dat het ook data ondersteund
Ik heb het zowel op een andere Mac geprobeerd als op een mijn Windows PC.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

@walternate dan verwacht ik dat je usb-poort toch kapot is of tenminste de datalijnen. Je kan voor het idee nog even een factory reset uitvoeren om te kijken of dat het probleem oplost, maar ik verwacht het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
@rens-br dat is balen, maar dan zit er denk ik niks anders op om de telefoon voor reparatie te laten opsturen denk ik.

toch bedankt voor de hulp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

walternate schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:57:
@rens-br dat is balen, maar dan zit er denk ik niks anders op om de telefoon voor reparatie te laten opsturen denk ik.
Zou dan toch eerst nog even een factory reset proberen, baadt het niet dan schaad het niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
Dat klopt, ik zal het straks proberen, wie weet. fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
walternate schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:21:
Als ik mijn Nexus 5x aansluit op mijn Macbook pro via usb-a naar usb-c kabel, dan verbind hij niet, de telefoon geeft geen popup (zoals het eerst was), en bij verbonden apparaten geeft de telefoon aan dat de usb niet verbonden is. Hij laat wel op dus waarschijnlijk is mijn usb poort (zowel van mijn Mac als van de telefoon) goed.
Heb je laatst toevallig geupdate naar Android 8? Bij mij deed alles het eerst perfect maar ik heb spijt van mn update naar Android 8: er zijn echt een hoop dingen die mijn Nexus 5X niet meer kon (of ineens tergend langzaam). Als ik de stappen volg in de handleiding van Google ('Bestanden overzetten via USB': https://support.google.com/nexus/answer/2840804?hl=nl) dan krijg ik niet te zien wat ze aangeven. Vermoed dat er softwarematig iets stuk is.

Heb net een factory reset gedaan en dat heeft niet geholpen |:(

[ Voor 13% gewijzigd door [object Object] op 12-03-2018 12:12 ]

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
[object Object] schreef op maandag 12 maart 2018 @ 12:10:
[...]

Heb je laatst toevallig geupdate naar Android 8? Bij mij deed alles het eerst perfect maar ik heb spijt van mn update naar Android 8: er zijn echt een hoop dingen die mijn Nexus 5X niet meer kon (of ineens tergend langzaam). Als ik de stappen volg in de handleiding van Google ('Bestanden overzetten via USB': https://support.google.com/nexus/answer/2840804?hl=nl) dan krijg ik niet te zien wat ze aangeven. Vermoed dat er softwarematig iets stuk is.

Heb net een factory reset gedaan en dat heeft niet geholpen |:(
Ja, ik zit nu op Android versie 8.1.0, heb zelf ook de factory reset gedaan en loste het ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [object Object]
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11-09 12:25
Ik heb trouwens wel meer issues na updaten van 7 naar 8. Het USB probleem was niet de enige reden dat ik besloot te resetten:
  • Telefoon is erg langzaam: openen apps duurt soms seconden
  • Foto's laden langzaam in 'Foto's' app
  • Foto's toevoegen aan WhatsApp bevriest de telefoon voor een paar seconden
  • Fotocamera langzaam
Ik weet niet of jij je Nexus 5X dagelijks gebruikt maar bij mij is dit echt een issue na het updaten. Herken jij dit ook? Ik kijk het voor nu een maandje aan, als het weer zo erg wordt als het was koop ik nooit meer een Google telefoon. 'Stock Android' was voor mij de reden maar als dat zelfs zo langzaam wordt is het tijd over te stappen naar iets anders :Y

In the beginning, the universe was created. This made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walternate
[object Object] schreef op maandag 12 maart 2018 @ 13:38:
Ik heb trouwens wel meer issues na updaten van 7 naar 8. Het USB probleem was niet de enige reden dat ik besloot te resetten:
  • Telefoon is erg langzaam: openen apps duurt soms seconden
  • Foto's laden langzaam in 'Foto's' app
  • Foto's toevoegen aan WhatsApp bevriest de telefoon voor een paar seconden
  • Fotocamera langzaam
Ik weet niet of jij je Nexus 5X dagelijks gebruikt maar bij mij is dit echt een issue na het updaten. Herken jij dit ook? Ik kijk het voor nu een maandje aan, als het weer zo erg wordt als het was koop ik nooit meer een Google telefoon. 'Stock Android' was voor mij de reden maar als dat zelfs zo langzaam wordt is het tijd over te stappen naar iets anders :Y
Die problemen heb ik niet, behalve dat ie langzaam is maar dat gebeurt alleen als mijn batterij minder dan 15% is. Jammer genoeg zit ik nog 2 jaar aan deze telefoon vast, maar wanneer de tijd om is, neem ik sowieso geen Google telefoon meer.

Hopelijk zijn er nog genoeg goeie telefoons die stock android hebben.
Pagina: 1