Type ondervloer voor laminaat op OSB platen verdiep

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Sigmund1
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 04-02 12:52
Beste mede tweakers,

Ik heb een huis gekocht waarbij er nog geen vloer op het verdiep ligt. Enkel OSB platen.
Ons idee is om er laminaat op te plaatsen.
Ik weet het belang van een ondervloer, en ik weet ook dat een vochtscherm vaak noodzakelijk is.
Maar is een vochtscherm nodig als de ondergrond OSB is, op de verdieping?
Ik kan mij voorstellen boven de badkamer op de benedenverdieping beter wel?

Alvast bedankt voor jullie input.

Met vriendelijke groet,
Sigmund

Beste antwoord (via Sigmund1 op 02-03-2018 14:32)

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57
GEEN VOCHTSCHERM!

Tenminste, al je niet wil dat je vloer wegrot, het OSB moet kunnen blijven luchten
Enkel een vochtscherm gebruiken op een betonnenvloer op de begane grond (waar je last kan hebben van kou/vocht vanuit het beton)

Gewoon een 10DB schuim ondervloer nemen, dan hoor je de voetstappen ook niet letterlijk meer ;)

Alle reacties

• Horla
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:17
Bij ons heb ik gewoon een (quickstep) ondervloer gekocht die tegelijk ook dampscherm is. Dat is eenvoudig te leggen want op rol en de volgende baan kleef je er gewoon aan vast (er zit plakband e.d. op waarvan je gewoon de beschermingslaag moet aftrekken). Prijsverschil ten opzichte van de goedkope ondervloeren was minimaal.

[ Voor 12% gewijzigd door Horla op 01-03-2018 10:07 ]

Acties:
  • Beste antwoord

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 22:57
GEEN VOCHTSCHERM!

Tenminste, al je niet wil dat je vloer wegrot, het OSB moet kunnen blijven luchten
Enkel een vochtscherm gebruiken op een betonnenvloer op de begane grond (waar je last kan hebben van kou/vocht vanuit het beton)

Gewoon een 10DB schuim ondervloer nemen, dan hoor je de voetstappen ook niet letterlijk meer ;)

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:38
Nadeel is dat veel van die 10dB vloeren ook al een ingebouwd vochtscherm hebben. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.