Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Thermostaten-setup vraag

Pagina: 1
Acties:

• havana
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 20:31
Ik heb recent een nieuw huis gekocht. Hardware

- Intergas Kompakt HRE ketel (=modulerend)
- beneden vloerverwarming van het merk WTH, 2 temperatuurzones
- op verdieping 1 en 2 gewone radiatoren
- beneden twee thermostaten type WTH D9373 (werken zonder batterijen)
- in de kelderkast zit de apparatuur voor de vloerverwarming

http://i65.tinypic.com/dh8oeu.jpg

De ene thermostaat bedient de woonkamer, de ander de keuken. Hoe de rest van het huis wordt aangestuurd weet ik trouwens niet (zou ik nog wel willen weten). Het zijn zeer simpele thermostaten, je kunt er geen tijdprogramma inzetten. En dat is precies wat ik wil veranderen. De vraag is nu wat nu de beste optie is. Ik wil de keuken wel los houden van de woonkamer, aangezien ik in de woonkamer ook een houtkachel heb staan. Het is dus wel fijn als ik de keuken los kan regelen.

Ik heb al van alles gelezen over slimme thermostaten zoals NEST, maar ik vraag me af dit wel kan wat ik wil. Als ik dit stukje tekst lees, zou het betekenen dat ik er twee nodig heb en dat loopt dan toch wel aardig in de papieren. Is er geen goedkopere optie? Met een app bedienen enzo is een leuke nice to have, maar wat mij betreft niet strikt noodzakelijk.

havana wijzigde deze reactie 01-03-2018 08:44 (5%)

Maar ik kan het mis hebben

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:09
Als je de situatie niet teveel wil verbouwen moet je iets uitkiezen wat samenwerkt met je WTH UMR.
Dat is dat zwarte WTH kastje boven je vloerverdeler.

https://www.wth.nl/CmsDat...ingen%20leaflet%20def.pdf

De UMR is een Universele Modulaire Regeling. In combinatie met één
of meerdere bedrade danwel draadloze thermostaten stuurt de UMR
de verwarming en koeling aan.

S0epkip wijzigde deze reactie 01-03-2018 08:47 (35%)

2430Wp ZW

• havana
En die UMR is alleen compatible met UMR thermostaten, begrijp ik?

In principe zou ik dan met de D9388 van 130 euro's klaar moeten zijn.

• S0epkip
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 20:09
Ik kan niet zo snel vinden watvoor "bus" de UMR gebruikt, misschien kun je er wel een 'gewone' aan/uit thermostaat op aansluiten!

Edit:

Op de UMR Vario kunnen standaard ruimtethermostaten worden aangesloten welke
voorzien zijn van een maak/verbreek schakelcontact en bedrade WTH power stealing
/ WTH BUS en WTH draadloze thermostaten met een batterijvoeding. Het
schakelcontact van de bedrade thermostaat moet potentiaalvrij zijn. Indien het contact van de thermostaat gesloten is betekent dit dat er in de verwarmingsmodus
warmtevraag aanwezig is. In koelmodus duidt een open contact van de ruimtethermostaat
op de aanwezigheid van koudevraag (koeling). Op de basismodule
kunnen 3 ruimtethermostaten worden aangesloten.

https://www.wth.nl/CmsDat...leiding%20UMR%20Vario.pdf

Moet je even kijken welke UMR je hebt, dan kun je er dus een standaard thermostaat met potentiaalvrij aan/uit contact op aansluiten. Dus geen Opentherm.

S0epkip wijzigde deze reactie 01-03-2018 09:04 (84%)

2430Wp ZW

• havana
Ik heb inmiddels ook reactie van WTH zelf. Best snel, moet ik zeggen :)
quote:
Er zijn wel mogelijkheden als u de WTH UMR in de woning heeft.
Bijgaand wat gegevens hierover.

De NEST thermostaat (levering derden) kan op deze wijze per kanaal op de UMR worden aangesloten en is dan per ruimte instelbaar.
Dus als er meerder ruimten geregeld dienen te worden op afstand dienen er meerder van deze sets te worden aangesloten op de UMR.
http://i65.tinypic.com/30v2dlz.png

• swloo
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 05-11 01:10

swloo

Jamo R907, ASR Emitter 1

Heb je het aansluitschem nog ergens? Zou ik die mogen hebben?

So what

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True