mijn schotel doet helemaal niks meer !

Pagina: 1
Acties:
  • 849 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
aangezien we ver buiten de beschaafde werlerled wonen en dan nog iets verder hebben we dus schotel maar die doet de laatste 2 weken al niks meer
als ik kijk bij signaalsterkte staat die op " 0 " terwijl hij op 3.5 moet staan voor een beetje goed beeld
ik heb er niks aan gedaan niet aan gedraaid of niks ook hebben we hem een keeer wel gedraaid later en toen was het 1 avond goed maar nu niet meer
iedereen zegt dat het aan de bomen er voor ligt maar die zitten ere niet voor
andere zeggen dat het kan als het hard waait maar ook als het bijna niet waait doet hij niks
iemand nog een idee de draden zitten nog goed dus dat kan het ook al niet zijn

thnx

raar is zo gek nog niet !

• EquiNox
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

EquiNox

Speed plz.

Met een multimeter de kabels doormeten enz enz.

Anders ff iemand met verstand ervan naar laten kijken.

Verwijderd

bij mij waren een keer de kabels die van de satteliet naar de decoder lopen losgetrild, zou je eens kunnen bekijken.

Verwijderd

idd, kijk ff of alles vast zit.
Gebruik een sat finder (zo'n piepend kastje), schotel altijd tegen de klok indraaien, als je een sterk signaal hoort, iets verder draaien, er zitten 2 sterke sataliten, de 2e is de astra, en wat die bomen betreft volgende regel:
|
|2
__|
1

als je 1 meter horizontaal gaat, gaat de straal 2 meter verticaal, dus als de boom bij wijze van 5 meter van de schotel afstaat, mag ie niet hoger zijn als 10 meter (vanaf de schotel gezien

succes!!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18:08

Daniel

Kapitein NCC-1701
Move -> AV

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:52
Moved naar [forum=9].

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 23:04

Rejgun

Leven is Bier drinken

Op zaterdag 14 juli 2001 12:07 schreef Nightfly het volgende:
bij mij waren een keer de kabels die van de satteliet naar de decoder lopen losgetrild, zou je eens kunnen bekijken.
zijn die enorm lange kabels van de satteliet naar jouw decodertje niet hinderlijk voor de KLM??? >:)

Audi: Vorsprung durch Technik

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Ik zou zeggen, een los contact of een kapotte LNB. Of de schotel is verschoven :(

• MaxDamage
  • Laatst online: 15-08 22:43
Op zaterdag 14 juli 2001 15:53 schreef arjo_kamp het volgende:
<knip>
dus als de boom bij wijze van 5 meter van de schotel afstaat, mag ie niet hoger zijn als 10 meter (vanaf de schotel gezien

succes!!
Moet het niet andersom zijn? Als de boom 5 meter vanaf je schotel en hij is 10 meter hoog, den heb je een hoek van 63,4 graden. No way dat je dan een satelliet ontvangt. >:)
Andersom is het 26,5. (Astra staat in nederland rond de 29 a 30 graden)

• Bigfoot
SOSCASTOA was het toch? ;)

• Bigfoot
Doet ie het alweer?

• thedjin
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-12-2023
ja tijd geleden was op vakantie

maar hij doet nog nisk heb nu alle kabels bekeken en doorgemeten en word lichtelijk getikt want dat is allemaal goed maar heb ze gewoon allemaal vervangen
dat met die bomen snap ik niet helemaal van vertikaal en horizontaal
leg uit ?

trouwesn om twee tv's aan de shotel te hangen heb je twee koppen en twee decoders nodig toch is er echt geen andere mannier
wil niet naar de zelfde zender kijken als ons pa en ma

thnx annyway

raar is zo gek nog niet !

• l.d._
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-08 23:47
controlle voor die bomen.

men pakke een stuk karton nemen een geo driekoek em maken een driehoek van 30 graden
(uitknippen)

gaan op de plek van de schotel staan en kijken langs de langste zijde terwijl we hem horizontaal houden.
(doe onderkant wel te verstaan, de op 1 na langste!!)

kijk je nu tegen boomtoppen wens ik je veel plezier met het verplaatsen van de schotel of het omzagen van de bomen >:)

als je niks te doen hebt doe het dan niet hier

Verwijderd

misschien is ff kijken of je LNB nog wel een voedingsspanning heeft vanuit je ontvanger
meet dan ff aan je F-connector aan de schotelkant of je daar nog = +/- 16V op hebt staan.

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Ooit aangedacht dat mischien wel gewoon de LNB kapot is, dat heb ik maar liefst 2 keer meegemaakt je kan er helemaal gestoord van worden. als je niet weet wat de oorzaak is en een nieuwe LNB kost ook niet de wereld aan geld zag laatst nog een nieuwe van philips voor 40 piek.

En ja als je twee verschillende zenders wil ontvangen moet je er gewoon een ontvanger bij nemen.

Verwijderd

hij zegt een dubbele lnb te hebben
zouden die beiden kapot zijn?

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-06 23:09
heb je je ontvanger een keer aan en een keer uitgezet (stekker eruit/stekker erin - stopcontact)? de ontvanger initialiseert je LNB met een hoogfrequent signaal. kan zijn dat dat ding een keer geen spanning heeft gehad ofzo. of dat je je LNB hebt losgekoppeld, terwijl je ontvanger nog in het stopcontact zat.

dus ff stekker van je ontvanger eruit pluggen en er weer inpluggen.

suc6

• Bigfoot
Op maandag 23 juli 2001 08:45 schreef henk_j het volgende:
hij zegt een dubbele lnb te hebben
zouden die beiden kapot zijn?
Misschien is het de Disecq switch die in de duo lnb zit, die kapot is....

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-07 18:40

beerns

it is I, Leclerc

Wij hebben ook een digi.schotel. Bij ons wil de schotel ook nog wel eens iets verschuiven. Als ie ook maar een klein beetje verschuift, is direct het signaal 0.
Je schotel is verschoven lijkt mij. Die kl(&(**##&dingen zijn supergevoelig voor veranderingen. Check dat eens!

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Hij zegt volgens mij niks over een dubbel LNB maar okee die twee die bij mij stuk waren gegaan ware hele duure dubbele LNB'tjes maar dan alle bij netjes in 1 kop verwerkt met ingebouwde selector.
De eerste was op de dag van levering al slecht. Ben dagen bezig geweest met afstellen
(tja wist ik veel) uiteindelijk beeld maar het moest maar effe druppelen en ik had geen beeld meer.

De tweede was het eerste half jaar goed en daarna plots geen beeld meer, alles afgezocht niks gevonden dus toen maar een nieuwe schotel plus LNB besteld. En die oud heeft leren vliegen blijkbaar naar warm weer ofzo noooit weer terug gezien :D

Dus het zou best kunnen dat die dubbelen kop kapot is gegaan.

• Bigfoot
Ik zou gewoon de LNB vervangen door eentje van 40,- weet je gelijk of dat het is. Heb je nou een enkele of dubbele LNB?

Verwijderd

Ik heb het zelf ook eens gehad en toen was de oorzaak wat vocht in de coax kabel.

Verder zou er een breuk in de kabel kunnen zitten.
Misschien klem onder een deur ofzo.

DE lnb zou ook kunnen gewoon ff naar een satteliet winkel gaan ff uitleggen wat het probleem is en dan kun je om het te proberen ff een nieuwe lnb meekrijgen en als het niet helpt dan kun je hem weer terug brengen
success

• Bigfoot
Op dinsdag 24 juli 2001 10:52 schreef ureal het volgende:
Ik heb het zelf ook eens gehad en toen was de oorzaak wat vocht in de coax kabel.

Verder zou er een breuk in de kabel kunnen zitten.
Misschien klem onder een deur ofzo.

DE lnb zou ook kunnen gewoon ff naar een satteliet winkel gaan ff uitleggen wat het probleem is en dan kun je om het te proberen ff een nieuwe lnb meekrijgen en als het niet helpt dan kun je hem weer terug brengen
success
Lijkt me niet zo handig als de een kabel onder een deur aanlegt |:(
Pagina: 1