Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07-05-2019
brunogabeler schreef op zondag 25 februari 2018 @ 16:31:
Beste Tweakers,

Ik ga over een aantal maanden verhuizen met mijn vriendin, en ben daarom al een tijdje opzoek gegaan naar een nieuwe tv omdat mijn oude tv te klein is voor in de woonkamer (32 inch).
Ik heb lang nagedacht of het een OLED of LCD tv wordt, en uiteindelijk is de keuze gevallen op een OLED tv. Dit vanwege de toekomst bestendigheid en omdat we het nu nog kunnen missen.
Een klein detail m.b.t. de verhuizing: we verhuizen pas eind mei en moeten dus nog 4 maanden wachten. Nu ik echter gewend ben geraakt aan een 55 inch 4k tv van mijn huisgenoot en omdat ik van nieuwe dingen houd wil ik graag een nieuwe tv kopen. De vraag is nu of dat verstandig is.

Mijn vraag: is het beter om te wachten met het kopen van een nieuwe OLED tv (waarschijnlijk van LG, zie "wat heb je zelf al gevonden") of verwachten jullie dat de prijs niet veel zal zakken in de komende 4 maanden?

Wat is je budget?
Ongeveer €1500-1600 als ik 'm nu zou kopen. Rond de €2000 als ik zou wachten.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Mijn vriendin en ik kijken veel films en series en maken daarbij gebruik van Netflix i.c.m. een chromecast,
maar ook andere streaming diensten worden wel eens gebruikt i.c.m. HDMI kabel. Het is een pré als ik erop zou kunnen gamen zonder al te veel last te hebben van input lag op mijn PS4 (mogelijk ooit PRO).

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb zelf eerst getwijfeld of het een luxe LCD gaat worden of een goedkope OLED. Daarbij viel ik in de eerste categorie voor de Sony KD9005 pricewatch: Sony KD-55XE9005 Zwart
Maar uiteindelijk toch verder gekeken naar OLED TV's binnen mijn budget:
LG C7 pricewatch: LG OLED55C7V Zwart
LG B6 pricewatch: LG OLED55B6V Zwart
LG B7 pricewatch: LG OLED55B7V

Welke vragen heb je hier nog over?
Volgens een aantal sites komt LG in maart en juni met de nieuwe collectie OLED tv's. Verwachten jullie dat de prijs van de bovengenoemde modellen daar aanzienlijk door gaan dalen?
Zijn er nog andere goede mogelijkheden voor OLED tv's binnen mijn budget?

Bij voorbaat dank!
Ik ben zelf ook op zoek naar een oled. Toevallig zag ik jou topic hier. Let wel, het maakt van de lg 2017 modellen niet uit welke je koopt, zitten overal dezelfde processor in en je krijgt dus dezelfde prachtige picturequality. Het verschil zit hem in het design, en de geintergreerde soundbar met atmos etc. Ik zelf zou dan de b7 willen kopen. Maar heeft iemand hier toevallig de beurs in vegas bezocht, of achter de schermen al ergens anders de lg 2018 modellen kunnen zien? De processors zouden 30 procent krachtiger zijn dan de 2017 modellen. En hebben ook de blackframe insertion. Weet iemand of dmv een update de blackframe insertion ook op de 2017 modellen wordt toegepast? Mocht iemand de c8 naast de c7 gezien hebben. Is het verschil groot? Zo niet, dan ga ik dus ook voor het 2017 model.

@Jorgen Heb jij overigens ook een oled b7? Ik heb zelf nog een lg65 suhd uh850 model. Heb jij deze ook gezien? En is het verschil groot als ik dan op een b7 gaat gamen met mijn ps4 pro erop aangesloten? Hoe zit het met inbranding en image retention? Kan ik bijvoorbeeld gewoon een hele middag foxsports voetbal kijken zonder dat het logo inbrand? Las ook dat je de screenshift beveiliging in de tv kan aanzetten, dit verminderd kans op inbranden. en de pixelrefresher aanzetten. Zodra je je tv dan uitzet maakt hij alle pixels weer schoon in het scherm. Dat is mijn enige angst eigenlijk, omdat je zoveel horror verhalen leest. En op standaard 2 jaar fabrieksgarantie geeft lg hier garantie op? Als je maar een dode pixel zou krijgen, geeft lg hier geen garantie op. Dus zou me dan eigenlijk nog extra moeten verzekeren voor 100 euro op de pixelgarantie? Dit is wel jammer voor zo`n dure tv. Maar die 100 euro maakt dan ook niet meer uit op zo`n groot bedrag

@S1NN3D Zag toevallig het bericht, dus wilde er even op inhaken. Sorry hoor. Ik heb echt niet al die voorwaardes doorgelezen wat wel en niet mag. Zo erg is dit toch niet. Zolang men met respect met elkaar omgaan?

@Jorgen Dan heb je de tv nog maar recent gekocht de c7? Omdat je 25 februari nog schreef dat je op zoek was naar een nieuwe 55 inch oled. Waar heb je hem gekocht als ik vragen mag? Sorry dat was een quote van brunogabeler. Maar je geniet er nog steeds van je c7? Je gaat niet voor de c8? Ik hoop dat lg een black frame insertion toevoegd via de firmware update, zou echt top zijn!

[ Voor 18% gewijzigd door dvgemerden80 op 01-03-2018 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
@dvgemerden80 : Je bent in een algemeen discussietopic gezien je persoonlijke adviesvragen gevraagd om een eigen topic te openen hier in CEA. Dat betekent niet dat je moet gaan inhaken op andermans topic; topic-kapen is net zo min de bedoeling op het forum. Afgesplitst naar een eigen topic dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 09:04

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Mijn posts in: OLED vs LED werkelijkheid, en prijsredenatie

Ik heb zoals ik je al eerder zei dus een 55C7.

Ik heb heb hem gezien in de winkel en op het LG W7 Tweakers Event afgelopen zomer. Beide gevallen was de 2017 serie prachtig. Ik heb ondanks alles horrorverhalen in ruim een half jaar nog geen enkel probleem ervaren.

Koop een C7; die is gelijk aan de B7, met uitzondering van de andere voet. Processor, beeld, en alles is bij de hele 2017 serie hetzelfde en dus even mooi.

[ Voor 18% gewijzigd door Jorgen op 01-03-2018 09:07 ]

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Ja heb me aangemeld. Maar win dat toch niet. Evenals dat ik mee deed met de oled wedstrijd van lg, de mooiste foto. Had een prachtige foto gemaakt in universal studios florida, en een bagger foto werd er als winnaar gekozen;-) Mag je overigens iemand meenemen naar het event, mocht ik toch winnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

[b]Ik zoek een? Lg b7 Oled
Vul hier in welk apparaat je zoekt.

Wat is je budget? 2700
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... films 4k hdr en 1080p blurays, voetbal, gamen, en tv shows.
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien? Ik heb een lguh850v

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden. Lg

Zit eigenlijk al maanden beetje rond te kijken op het internet. Echter lees je zoveel verhalen. De een zegt blijf weg van de lg oled. Colorbanding, image retention en inbranding etc. Daarbij zei iemand ook dat de panasonic vele malen beter is dan de lg 2017 modellen. Hij zei ook dat alle 2017 modellen van de lg oleds dit probleem hebben: YouTube: LG OLED65C7D - Vertical Banding & Vignettierung erg veel banding. Als dit echt zo is, vind ik het toch wel kwalijk, als je meer dan 2500 euro uitgeeft voor een Oled. Geeft Lg hier geen garantie op, of komen ze met het verhaal dat deze banding binnen de normen van de Oled techniek hoort? Ik hoor het graag van jullie forumleden, wat nou echt de beste keus is om te kopen. Dat ik echt een wow gevoel krijg als ik een game speel, film opstart, voetbalwedstrijd kijkt of een tv show kijkt. Welke tv raden jullie mij aan, en dan heb ik het liefst dat jullie dit echt uit eigen ervaring kunnen bevestigen. Oleds echt vergeleken hebben met high end led toestellen etc. Met welke tv zou ik echt een mindblowing ervaring krijgen, en is het verschil met mijn huidige lguh850 dan ook echt de paar duizend euro waard. En dan ook in hdr ervaring met gamen en films ten opzichte van mijn tv? Hoor het graag van jullie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Kan dit niet in OLED vragen ?

Verder zijn er dedicated topics voor alle grote merken; daar staan heel veel ervaringen in vermeld maar op basis van je startpost, vermoed ik dat je die niet hebt doorgenomen?

En om je vast in verwarring te brengen; er zijn LED TV's die beter zijn dan OLED, maar ook andersom. Maar ongeacht in welk kamp je staat, er zit altijd een prijskaartje aan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
Als je nu al zo huiverig bent voor OLED dan zou ik er niet voor kiezen. Je hebt de mogelijke problemen al zo geworteld in je brein zitten dat je niet meer nornaal TV zal gaan kijken, maar continu opzoek gaat of deze problemen ook zichtbaar zijn.

Mijn advies. Behoud je huidige TV of koop voor een leuke prijs een Sony 9005/9305. Kost een stuk minder en zo te merken ben je totaal niet zo gebrand op de negatieve aspected van LCD TV's zoals voor OLED TV's dat wel het geval is.

Verder moet je jezelf wat minder laten vertellen door zogenaamde experts (mijzelf incluis) en wat meer TV's zelf gaan bekijken. Als je bereid bent een hoop geld aan een TV uit te geven, dan moet je ook bereid om eens wat winkels te bezoeken.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op vrijdag 2 maart 2018 @ 23:56:
Als je nu al zo huiverig bent voor OLED dan zou ik er niet voor kiezen. Je hebt de mogelijke problemen al zo geworteld in je brein zitten dat je niet meer nornaal TV zal gaan kijken, maar continu opzoek gaat of deze problemen ook zichtbaar zijn.

Mijn advies. Behoud je huidige TV of koop voor een leuke prijs een Sony 9005/9305. Kost een stuk minder en zo te merken ben je totaal niet zo gebrand op de negatieve aspected van LCD TV's zoals voor OLED TV's dat wel het geval is.

Verder moet je jezelf wat minder laten vertellen door zogenaamde experts (mijzelf incluis) en wat meer TV's zelf gaan bekijken. Als je bereid bent een hoop geld aan een TV uit te geven, dan moet je ook bereid om eens wat winkels te bezoeken.
Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag welke mijn tv zal wegblazen kwa hdr films gaming. En op lcd ben ik zeker wel gebrand op negatieve aspecten. Graag meer details. In winkels is het gewoon veel anders vergelijken dan bij je thuis. Kwa belichting etc. Kijk mijn tv heeft bij voetbal vooral panning shots, banding op het groene veld zie je dit best wel. Maar nu las ik dat je dat bij een oled ook kan hebben bij voetbal. Ik dacht juist dat dat verleden tijd was bij een oled, door de zelf oplichtende pixels. En omdat er geen gebruik meer wordt gemaakt van backlight dat je dit dan niet meer zal zien. Maar dit is dus niet zo? Daarbij zeg je mij dit: Sony 9005/9305. Je onderbouw het niet. Gaat mij niet om het geld. Wil gewoon wat het beste is kwa beeld. Heb jij de sony 930e naast de oled 2017 gezien? Eigenlijk zou je ze in een donkere omgeving naast elkaar moeten zien en in een lichte omgeving. Dit bedoel ik dus met kijken in een winkel. Ik kan kijken wat ik wil, maar het is gewoon niet de ideale situatie om het in een winkel te zien die niet gedimd is kwa verlichting.

[ Voor 27% gewijzigd door dvgemerden80 op 03-03-2018 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-09 00:30
dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:01:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag welke mijn tv zal wegblazen kwa hdr films gaming.
niemand kan echt antwoord geven op die vraag. aangezien ze niet weten wat je apperatuur is, je kamer niet kennen. Verder sluit me ik aan bij Major Ton, je kan op een gegeven moment teveel informatie krijgen omdat er zoveel modellen zijn, zoveel verschillende beeldtechnieken, het beste is dan naar een goeie tv zaak te gaan (het liefst waar ze een aparte showroom hebben met tv's) en daar gewoon eens wat modellen naast elkaar te zien. Maar daar een shortlist van de 3 beste modellen die je zag en ga daar meer info over opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
peschinl schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:23:
[...]

niemand kan echt antwoord geven op die vraag. aangezien ze niet weten wat je apperatuur is, je kamer niet kennen. Verder sluit me ik aan bij Major Ton, je kan op een gegeven moment teveel informatie krijgen omdat er zoveel modellen zijn, zoveel verschillende beeldtechnieken, het beste is dan naar een goeie tv zaak te gaan (het liefst waar ze een aparte showroom hebben met tv's) en daar gewoon eens wat modellen naast elkaar te zien. Maar daar een shortlist van de 3 beste modellen die je zag en ga daar meer info over opzoeken.
Thanks, maar die zaken zijn hier niet. Ik heb goeie apparatuur. Heb een ps4 pro, xbox one x. En himedia q10 pro player die alles afspeelt. vision hdr alles. Gaat mij er gewoon om, wat de beste tv is. Welke jullie gezien hebben en vergeleken hebben. En filmpje wat ik stuurde ook, krijg ik geen antwoord op. Youtube filmpje van de oled 2017 modellen wat je ziet. Is dit echt zo?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 08:41
Een goed ingestelde 2017 OLED TV (welk merk dan ook) zal je wegblazen. Hier is je antwoord, ga er nu meer eentje kopen |:(

Zonder gekheid, we komer er niet uit zo. Je kan niet op voorhand al je vragen beantwoorden zonder de gestelde TV's voor een langere tijd in huis te nemen en intensief te testen. Je vragen zijn individueel gezien niet onrealistisch, maar alles bij elkaar is dat wel.

Een OLED TV kán last hebben van vertical banding, een LCD TV ook.
Een OLED TV kán last hebben van color banding, een LCD TV ook.
Een OLED TV zál last hebben van retentie en kan inbranden, een LCD TV hoogstwaarschijnlijk niet.
Een OLED TV kan elke individuele pixel dimmen tot puur zwart, een LCD TV niet. Dit staat echter compleet los van de kans op vertical banding.
Een OLED TV kan vignetting vertonen, een LCD TV ook.

En wat moet ik verder nog onderbouwen omtrent mijn advies voor een Sony 9005/9305?? Het zijn gewoon goede TV's, punt. Reviews genoeg die dit verder uitdiepen.

Geen één TV is perfect en die zal er ook nooit komen. Koop een TV waarbij de nadelen voor JOU het minst zwaar wegen. Niemand die die beslissing voor jou gaat maken.

Dit is mijn advies en daar zal je het mee moeten doen (Rijdende rechter stijl).

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Er is geen beste tv. Voor dat geld kun je zowel een dikke high end led en oled tv halen. Beide hebben hun voor en nadelen. Je moet kiezen naar welk paneel jouw de voorkeur naar uit gaat. Dat kunnen we niet voor jou beslissen. Zelf heb ik een Samsung KS8000, Sony XE9005 getest en de LG B6, E6, E7 en ik heb nu de https://www.mediamarkt.de...o%209795%20sp%20oled%20tv voor €1799 met €250 tegoedbon gekocht. Is dat dan de beste tv voor je geld? Niet voor €2799. Wel voor €1699 zoals ie laatst kostte. Want dan krijg je wel een LG 2017 65" paneel voor de prijs van een doorsnee LG 55" paneel, maar met Android smart tv wat dan weer niet in de buurt komt van LG WebOS. En er zit geen Netflix app, Dolby Vision ondersteuning op. Dus elk toestel heeft zijn sterke en zwakke punten. Je kunt vergelijken tot je een ons weegt maar dan koop je nooit wat. Ik zou de Sony XE9005/9305 serie bekijken, de Sony oled A1 serie, LG C7 en mocht je willen de Panasonic oleds. Maar ga dan gewoon een keuze maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Major_ton schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:31:
Een goed ingestelde 2017 OLED TV (welk merk dan ook) zal je wegblazen. Hier is je antwoord, ga er nu meer eentje kopen |:(

Zonder gekheid, we komer er niet uit zo. Je kan niet op voorhand al je vragen beantwoorden zonder de gestelde TV's voor een langere tijd in huis te nemen en intensief te testen. Je vragen zijn individueel gezien niet onrealistisch, maar alles bij elkaar is dat wel.

Een OLED TV kán last hebben van vertical banding, een LCD TV ook.
Een OLED TV kán last hebben van color banding, een LCD TV ook.
Een OLED TV zál last hebben van retentie en kan inbranden, een LCD TV hoogstwaarschijnlijk niet.
Een OLED TV kan elke individuele pixel dimmen tot puur zwart, een LCD TV niet. Dit staat echter compleet los van de kans op vertical banding.
Een OLED TV kan vignetting vertonen, een LCD TV ook.

En wat moet ik verder nog onderbouwen omtrent mijn advies voor een Sony 9005/9305?? Het zijn gewoon goede TV's, punt. Reviews genoeg die dit verder uitdiepen.

Geen één TV is perfect en die zal er ook nooit komen. Koop een TV waarbij de nadelen voor JOU het minst zwaar wegen. Niemand die die beslissing voor jou gaat maken.

Dit is mijn advies en daar zal je het mee moeten doen (Rijdende rechter stijl).
Thanks @Major_ton . Ik had overigens nog met plasmavisie gebeld ook. Die zeggen ook dat wil je oled inbranden dan moet je het wel belachelijk bont maken. 24 uur per dag zelfde statische scherm bijvoorbeeld, wat niemand doet. Ik hoorde ok dat Lg hier moeilijk mee doet kwa garantie? Zijn er geen mensen die na 7 uur een game als battlefield last van inbranding hebben? Uit eigen ervaring welke tv zou jij me dan aanraden? Heb jij de sony x930e ook gezien? Ik lees ook dat het goede tv`s zijn. Maar als je gaat kijken als het donker wordt, dat deze tv weer verbleekt bij een oled? Oled kan kwa zwart echt zwart en contrast ook gewoon helemaal perfect. De sony`s scoren bij contrast een dikke 8 en zwartwaarde ook.Waar een oled een 10 haalt, omdat het zelf oplichtende pixels zijn. Uit eigen ervaring, waar zou jij voor gaan. En welke tv had jij ook al weer als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
Ik heb zelf een LG B6 (dus de voorganger) en daar word ik al door weggeblazen. Hier in gebruik om gewoon TV op te kijken en om films te bekijken die worden afgespeeld door mijn Popcorn Hour (geen 4K). Van alle problemen die je noemt heb ik geen last, het beeld is gewoon uitstekend. Je moet wel even de moeite nemen om brightness en contrast goed in te stellen, maar daar kun je calibratiefilmpjes voor downloaden, dat is zo gebeurd.

Ik had hiervoor een Panasonic Plasma. Ook een fantastisch beeld, helaas ging deze kapot. De LG is beter. Over plasma gingen destijds ook al dat soort verhalen. Inbranden heb ik nooit last van gehad, retentie een klein beetje bij de plasma. Bij de OLED nooit iets gezien. Dat beeld is gewoon goed.

Volgens mij ben je aan het zoeken. Er zullen bij alle soorten TV's exemplaren zijn die niet goed zijn. Banding mag nooit, dat is gewoon een defect. Inbranden ook, maar het is wat lastig te bepalen wat inbranden precies is. Plasma en OLED zijn beide een techniek waarbij de individuele pixels slijten naarmate ze aan staan. Dus als je daar lang een stilstaand beeld op laat zien, dan zal dat erin slijten. Maar wanneer is het nu echt inbranden? Bij plasma bleven de zenderlogo's soms dagen (vaag) zichtbaar bij bepaalde achtergronden, maar als je lang genoeg naar andere zenders keek dan verdwenen ze wel weer.

Ik denk niet dat er een LCD-TV bestaat die ook maar in de buurt komt van OLED. Dat enorme contrast, dat versla je gewoon niet. Het beeld is zo goed dat je ook echt alles ziet. Bij sommige films bijvoorbeeld zie je dat de achtergrond niet volledig zwart is. Op een LCD valt dat weg in de hoeveelheid licht die zo'n ding sowieso al uitstraalt.

Enige puntje dat ik kan bedenken is de motion handling. Vooral bij panning is te zien dat het beeld iets schokt. Dat komt natuurlijk niet door de OLED, maar door het medium. Bioscoopfilm heeft nu eenmaal maar 24 beeldjes per seconde, maar omdat CRT, plasma etc wat nagloeien valt dat daar minder op. Op een OLED TV is dat dus wel zichtbaar, maar het ligt eraan in hoeverre je dat storend vindt. Dat verschilt per persoon. Ik zie het wel, maar vind het niet storend. Tijd om alle nieuwe films in HFR te gaan opnemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
Joosie200 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 00:38:
Er is geen beste tv. Voor dat geld kun je zowel een dikke high end led en oled tv halen. Beide hebben hun voor en nadelen. Je moet kiezen naar welk paneel jouw de voorkeur naar uit gaat. Dat kunnen we niet voor jou beslissen. Zelf heb ik een Samsung KS8000, Sony XE9005 getest en de LG B6, E6, E7 en ik heb nu de https://www.mediamarkt.de...o%209795%20sp%20oled%20tv voor €1799 met €250 tegoedbon gekocht. Is dat dan de beste tv voor je geld? Niet voor €2799. Wel voor €1699 zoals ie laatst kostte. Want dan krijg je wel een LG 2017 65" paneel voor de prijs van een doorsnee LG 55" paneel, maar met Android smart tv wat dan weer niet in de buurt komt van LG WebOS. En er zit geen Netflix app, Dolby Vision ondersteuning op. Dus elk toestel heeft zijn sterke en zwakke punten. Je kunt vergelijken tot je een ons weegt maar dan koop je nooit wat. Ik zou de Sony XE9005/9305 serie bekijken, de Sony oled A1 serie, LG C7 en mocht je willen de Panasonic oleds. Maar ga dan gewoon een keuze maken. Nou, Oled geeft bijkbaar het mooiste beeld? En ik wil voor het beste beeld gaan. Android vind ik persoonlijk wat minder kwa besturing op tv. En dolby vision moet er wel op zitten, aangezien de meeste filmmakers ook voor dit format kiezen. En ik weet wel, de panasonic zal waarschijnlijk de beste kleuren weergeven, zoals de filmmaker het ook bedoeld het? aangezien ze engineers hebben die nauw samenwerken met de filmmaatschappijen. en ze hebben ook de blackframe insertion net als de sony a1. Maar hier heb ik wat aan. Jij hebt de e7 getest, en de sony 9005 en de ks8000. Welke tv vond je het meest indrukwekkend? en heb je er ook games opgespeeld in hdr en films in hdr op gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:04:
Ik heb zelf een LG B6 (dus de voorganger) en daar word ik al door weggeblazen. Hier in gebruik om gewoon TV op te kijken en om films te bekijken die worden afgespeeld door mijn Popcorn Hour (geen 4K). Van alle problemen die je noemt heb ik geen last, het beeld is gewoon uitstekend. Je moet wel even de moeite nemen om brightness en contrast goed in te stellen, maar daar kun je calibratiefilmpjes voor downloaden, dat is zo gebeurd.

Ik had hiervoor een Panasonic Plasma. Ook een fantastisch beeld, helaas ging deze kapot. De LG is beter. Over plasma gingen destijds ook al dat soort verhalen. Inbranden heb ik nooit last van gehad, retentie een klein beetje bij de plasma. Bij de OLED nooit iets gezien. Dat beeld is gewoon goed.

Volgens mij ben je aan het zoeken. Er zullen bij alle soorten TV's exemplaren zijn die niet goed zijn. Banding mag nooit, dat is gewoon een defect. Inbranden ook, maar het is wat lastig te bepalen wat inbranden precies is. Plasma en OLED zijn beide een techniek waarbij de individuele pixels slijten naarmate ze aan staan. Dus als je daar lang een stilstaand beeld op laat zien, dan zal dat erin slijten. Maar wanneer is het nu echt inbranden? Bij plasma bleven de zenderlogo's soms dagen (vaag) zichtbaar bij bepaalde achtergronden, maar als je lang genoeg naar andere zenders keek dan verdwenen ze wel weer.

Ik denk niet dat er een LCD-TV bestaat die ook maar in de buurt komt van OLED. Dat enorme contrast, dat versla je gewoon niet. Het beeld is zo goed dat je ook echt alles ziet. Bij sommige films bijvoorbeeld zie je dat de achtergrond niet volledig zwart is. Op een LCD valt dat weg in de hoeveelheid licht die zo'n ding sowieso al uitstraalt.

Enige puntje dat ik kan bedenken is de motion handling. Vooral bij panning is te zien dat het beeld iets schokt. Dat komt natuurlijk niet door de OLED, maar door het medium. Bioscoopfilm heeft nu eenmaal maar 24 beeldjes per seconde, maar omdat CRT, plasma etc wat nagloeien valt dat daar minder op. Op een OLED TV is dat dus wel zichtbaar, maar het ligt eraan in hoeverre je dat storend vindt. Dat verschilt per persoon. Ik zie het wel, maar vind het niet storend. Tijd om alle nieuwe films in HFR te gaan opnemen...
Hier heb ik wat meer aan. Thanks voor de duidelijke uitleg @PhilipsFan . Psv supporter trouwens? Dat schokken, artifacts bedoel je? Dit is te verhelpen door trumotion uit te zetten toch? Dan merk je er niks meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 13:02

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Sja, lastig verhaal. Persoonlijk vind ik geen enkele LCD TV prettig om naar te kijken. Ik ben dan ook van CRT naar plasma naar DLP beamer naar plasma naar OLED gegaan.
Mijn plasma’s hadden last van retentie, maar niet zo erg dat het storend was. Met mijn OLED’s heb ik nog geen retentie gezien.
De garantie van LG was hier erg goed, een pixel van mijn B6 was bright white en LG kon geen paneel meer leveren, vervolgens mocht ik een nieuwe TV naar keuze (ook andere merken) uitzoeken waarbij het volledige oorspronkelijke aankoopbedrag door LG vergoed werd, dat us een C7 geworden. Qua beeld gaat er voor mij momenteel niets boven OLED en ik heb heel wat LCD’s in handen gehad. Persoonlijk heb ik liever een 8 jaar oude 1080p plasma dan een 4K HDR LCD.

Puntje van kritiek, mijn CRT en eerste plasma waren gecalibreerd, de DLP, plasma en B6 erna niet, omdat de kleuren super goed waren. De C7 was echter drama (pech?), maar na kalibratie prima, iets wat ik dus al 10 jaar niet meer bij een weergave apparaat boven de 2000 euro heb hoeven laten doen.

Waarom is het dan toch een lastig verhaal? Ik game niet en ik kan me heel goed voorstellen dat games of menu’s van bepaalde apparaten wel zichtbare rententie of inbranding geven.

[ Voor 14% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 01:14 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:09:
[...]

Hier heb ik wat meer aan. Thanks voor de duidelijke uitleg @PhilipsFan . Psv supporter trouwens? Dat schokken, artifacts bedoel je? Dit is te verhelpen door trumotion uit te zetten toch? Dan merk je er niks meer van.
Nee, ik ben geen PSV supporter :) Was vroeger fan van Philips apparatuur, maar helaas is dat tegenwoordig niet meer wat het geweest is.

Het zijn geen artifacts. Die krijg je inderdaad met Trumotion, dus dat heb ik heel snel uitgezet. Dan zijn de artifacts weg, maar zie je dus wel dat het beeld wat 'hakkelt', het is met name zichtbaar bij panbewegingen. Maar zoals ik zei, het hangt er helemaal vanaf of je dat als storend ervaart. De meeste mensen die ooit bij mij kijken is het nog nooit opgevallen. Ik vind het zelf niet echt storend, maar het valt me soms dus wel op.

Wat ik zelf gedaan heb: de Popcorn Hour meegenomen naar de winkel (op een rustig moment) en gevraagd of ik die ff mocht aansluiten en wat stukjes film mocht bekijken. Dat mocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
|sWORDs| schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:09:
Sja, lastig verhaal. Persoonlijk vind ik geen enkele LCD TV prettig om naar te kijken. Ik ben dan ook van CRT naar plasma naar DLP beamer naar plasma naar OLED gegaan.
Mijn plasma’s hadden last van retentie, maar niet zo erg dat het storend was. Met mijn OLED’s heb ik nog geen retentie gezien.
De garantie van LG was hier erg goed, een pixel van mijn B6 was bright white en LG kon geen paneel meer leveren, vervolgens mocht ik een nieuwe TV naar keuze (ook andere merken) uitzoeken waarbij het volledige oorspronkelijke aankoopbedrag door LG vergoed werd, dat us een C7 geworden. Qua beeld gaat er voor mij momenteel niets boven OLED en ik heb heel wat LCD’s in handen gehad. Persoonlijk heb ik liever een 8 jaar oude 1080p plasma dan een 4K HDR LCD.

Puntje van kritiek, mijn CRT en eerste plasma waren gecalibreerd, de DLP, plasma en B6 erna niet, omdat de kleuren super goed waren. De C7 was echter drama (pech?), maar na kalibratie prima, iets wat ik dus al 10 jaar niet meer bij een weergave apparaat boven de 2000 euro heb hoeven laten doen.

Waarom is het dan toch een lastig verhaal? Ik game niet en ik kan me heel goed voorstellen dat games of menu’s van bepaalde apparaten wel zichtbare rententie of inbranding geven.
had je aanvullende garantie gekocht dan? want er is normaal gewoon een pixelpolicy, dat je pas een nieuw exemplaar krijgt als er 5 of meer pixels zijn die groter zijn dan zoveel mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:04:

Lichte banding kan wel bij een oled toch? als dat binnen de perken valt, krijg je geen nieuw paneel? je vind lg 2017 serie mooier beeld geven dan de huidige sony oled en panasonic oleds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark_vs
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07:40
Laat je je nieuwe aanschaf professioneel kalibreren ...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

mark_vs schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:19:
Op het LG Event afgelopen zomer hebben we na afloop ook even gelegenheid gehad om even met Sim te praten. Hij gaf aan dat dat eigenlijk niet nodig was, aangezien je zelf al hetzelfde kon bereiken door de instellingen van bijv. Tweakers of Rtings over te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:02
Voor dat budget kan je ook al een hele leuke beamer krijgen. Wellicht iets minder qua specificaties maar door het formaat wordt je wel weggeblazen natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:00:
[...]

had je aanvullende garantie gekocht dan? want er is normaal gewoon een pixelpolicy, dat je pas een nieuw exemplaar krijgt als er 5 of meer pixels zijn die groter zijn dan zoveel mm
Sja, eigenlijk vind ik dat je nooit een pixelgarantie moet kopen, maar het kan je leven wel makkelijker maken om je gelijk te krijgen. In mijn geval was het dus niet nodig.
|sWORDs| in "\[Prijs-discussie] OLED Televisies"
Moet ik een pixel garantie afnemen? Waarschijnlijk niet, ik heb zelf een bright white pixel na 3 maanden in mijn 65B6 zonder pixel garantie gekregen, LG heeft Smits gevraagd om mijn TV om te ruilen (waren geen onderdelen meer).

Moet ik extra garantie afnemen? Waarschijnlijk niet, in de meeste gevallen heb je jaren lang recht op garantie. Het kan helpen om je recht te krijgen en om niet in waarde vermeerderende discussies te recht te komen.
PhilipsFan schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:16:
[...]

Nee, ik ben geen PSV supporter :) Was vroeger fan van Philips apparatuur, maar helaas is dat tegenwoordig niet meer wat het geweest is.

Het zijn geen artifacts. Die krijg je inderdaad met Trumotion, dus dat heb ik heel snel uitgezet. Dan zijn de artifacts weg, maar zie je dus wel dat het beeld wat 'hakkelt', het is met name zichtbaar bij panbewegingen. Maar zoals ik zei, het hangt er helemaal vanaf of je dat als storend ervaart. De meeste mensen die ooit bij mij kijken is het nog nooit opgevallen. Ik vind het zelf niet echt storend, maar het valt me soms dus wel op.

Wat ik zelf gedaan heb: de Popcorn Hour meegenomen naar de winkel (op een rustig moment) en gevraagd of ik die ff mocht aansluiten en wat stukjes film mocht bekijken. Dat mocht.
Bij sommige films doen ze het express om een 'bioscoopgevoel' op te wekken, maar eigenlijk is het een fout van de regisseur. Die moeten rekening houden met de framerate en panningshots langzamer doen zodat de verschillen tussen de frames binnen de perken blijven.
Persoonlijk heb ik altijd alle beeld 'verbeteraars' uit staan, maar mocht je deze wel willen gebruiken dan kun je naar een Sony OLED kijken, die hebben de beeldprocessing beter voor elkaar.
Malt007 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 08:03:
Voor dat budget kan je ook al een hele leuke beamer krijgen. Wellicht iets minder qua specificaties maar door het formaat wordt je wel weggeblazen natuurlijk.
Beamer heeft ook duidelijk zijn minpunten. Het apparaat zit vrijwel (ultra short throw niet) altijd boven je hoofd en je hoort het dus zoemen. DLP heeft rainbow effect, LCD weer de nadelen van LCD. Altijd de gordijnen moeten sluiten voor acceptabele kleurweergave, etc.

Ik heb twee jaar naar een beamer gekeken, maar ik heb liever een 65" (eigenlijk 77", maar die zijn mij te duur) OLED dan een 90-100" beeld van een beamer. Maar het formaat doet zeker wel iets, net als de prijs voor dat formaat.
Jorgen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:33:
[...]

Op het LG Event afgelopen zomer hebben we na afloop ook even gelegenheid gehad om even met Sim te praten. Hij gaf aan dat dat eigenlijk niet nodig was, aangezien je zelf al hetzelfde kon bereiken door de instellingen van bijv. Tweakers of Rtings over te nemen.
Waar bij mijn B6, maar mijn C7 absoluut niet. Maar ik lees niet anders dan mensen die dit niet hebben, mogelijk iets misgegaan bij de fabrieksafstelling van mijn paneel. Welke settings ik ook overnam, donker rood bleef candy rood. (Ferrari's bij Formule 1 leken wel zuurstokken.) Nou heb ik zelf in het verleden TV's met kleurenfilters prima voor elkaar gekregen, maar bij de C7 lukte het me echt niet (zodra rood beter werd werden andere kleuren slechter). Na kalibratie (bleek voornamelijk de witbalans te zijn) is het perfect.

[ Voor 95% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 23:01
Ik heb zelf een LG 55B6. Erg blij en met afstand beste TV die ik ooit heb gehad, mijn vader had net een jaar daarvoor een Sony gekocht voor hetzelfde geld, die wordt weggeblazen qua contrast. Vooral met donkere films ziet het er echt prachtig uit als de ruimte ook donker is. Ook mijn vrouw vind de televisie wat dat betreft heel erg mooi, terwijl ze van tevoren de toegevoegde waarde niet zo zag.

Inbranden zie ik wel degelijk snel gebeuren, oa bij gebruik van XPlay, als het scherm er bijvoorbeeld 2 minuten op staat. Dat is echter zo weer weg. Bij het altijd spelen van dezelfde game met een niet transparante HUD, verwacht ik dus dat het op een gegeven moment wel blijft staan. Met FIFA heb ik daar geen last van.

Wat ook echt opvalt is dat films niet altijd goed zijn gemasterd, dat wil zeggen dat zwart ik de film eigenlijk net niet zwart is, dan is OLED onvergeeflijk. Maar wat je dan ziet, is eigenlijk regulier LCD beeld, dus voor mij geen stap achteruit.

Al met al ben ik er enorm blij mee, maar bovenstaande moet je wel rekening mee houden.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arjan90 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:37:
Ik heb zelf een LG 55B6. Erg blij en met afstand beste TV die ik ooit heb gehad, mijn vader had net een jaar daarvoor een Sony gekocht voor hetzelfde geld, die wordt weggeblazen qua contrast. Vooral met donkere films ziet het er echt prachtig uit als de ruimte ook donker is. Ook mijn vrouw vind de televisie wat dat betreft heel erg mooi, terwijl ze van tevoren de toegevoegde waarde niet zo zag.

Inbranden zie ik wel degelijk snel gebeuren, oa bij gebruik van XPlay, als het scherm er bijvoorbeeld 2 minuten op staat. Dat is echter zo weer weg. Bij het altijd spelen van dezelfde game met een niet transparante HUD, verwacht ik dus dat het op een gegeven moment wel blijft staan. Met FIFA heb ik daar geen last van.

Wat ook echt opvalt is dat films niet altijd goed zijn gemasterd, dat wil zeggen dat zwart ik de film eigenlijk net niet zwart is, dan is OLED onvergeeflijk. Maar wat je dan ziet, is eigenlijk regulier LCD beeld, dus voor mij geen stap achteruit.

Al met al ben ik er enorm blij mee, maar bovenstaande moet je wel rekening mee houden.
Het klinkt bijna alsof de LEDs erg hoog staan, waar staat 'OLED LIGHT' op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan90
Dat is de bovenste instelling, toch? 30 geloof ik op de donkere stand, 60 op de lichte stand. Ik wil overigens dit topic niet kapen, ik reageer omdat dit mogelijk invloed heeft op de keuze van TS :) Ik heb er zelf geen hinder van.

"Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Arjan90 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:46:
Dat is de bovenste instelling, toch? 30 geloof ik op de donkere stand, 60 op de lichte stand. Ik wil overigens dit topic niet kapen, ik reageer omdat dit mogelijk invloed heeft op de keuze van TS :) Ik heb er zelf geen hinder van.
Klein beetje offtopic moet kunnen en eigenlijk vind ik het niet offtopic. De TS vraagt om ervaring met image retention en inbranding. Ik weet dat veel 40 hadden op de 65B6, ik had dacht ik 28 en 35, op de 65C7 nog een stuk lager (waarschijnlijk door het nieuwe filter zonder 3D). Maar 60 is niet idioot hoog.

[ Voor 8% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 01:05:
Nou, Oled geeft bijkbaar het mooiste beeld? En ik wil voor het beste beeld gaan. Android vind ik persoonlijk wat minder kwa besturing op tv. En dolby vision moet er wel op zitten, aangezien de meeste filmmakers ook voor dit format kiezen. En ik weet wel, de panasonic zal waarschijnlijk de beste kleuren weergeven, zoals de filmmaker het ook bedoeld het? aangezien ze engineers hebben die nauw samenwerken met de filmmaatschappijen. en ze hebben ook de blackframe insertion net als de sony a1. Maar hier heb ik wat aan. Jij hebt de e7 getest, en de sony 9005 en de ks8000. Welke tv vond je het meest indrukwekkend? en heb je er ook games opgespeeld in hdr en films in hdr op gekeken?
Als je Android minder vindt kun je Sony ook afschrijven. Dolby Vision wel, ik heb Marco Polo in DV gezien op mijn E6 en het was een mooie serie. Maar of dat nu enkel aan DV te wijten is? Met HDR10+, HLG ed heb je genoeg alternatieven die hetzelfde willen bereiken. Op het vlak van HDR standaarden is het gevecht nog niet over om een duidelijke winnaar aan te wijzen. Panasonic gebruikt een andere manier van tonemapping zoals hier wordt verduidelijkt:

YouTube: HDR Tone-Mapping Explained: Sony A1, LG C7 vs Panasonic OLED TV

Zodoende lijkt Panasonic helderder eruit te komen qua HDR maar ze accepteren sneller dat er white clipping ontstaat of dat er aan detail wordt ingeboet. Kijk maar vanaf tien minuten. Je ziet verschillen in het witte overhemd, Ben Afflick zijn gezicht en de details in de achtergrond.

Ik heb games gespeeld (Uncharted 4 en Horizon Zero Dawn) op alledrie in HDR. En ik heb via Netflix en Amazon prime gekeken naar Marco Polo en Topgear. De Samsung vond ik het minst indrukwekkend. De Sony bracht een betere weergave van zowel Netflix/Amazon prime series en in games vond ik het mooier. Maar zoals ik al eerder zei: met de E6/E7 merkte ik pas goed hoe fijn ik het verschil in kijkhoek ervoer en ook het verschil in contrast. Dat deed mij meer dan het verschil in helderheid. Want zowel Samsung als Sony imponeerde daar meer dan de LG toestellen.

Ik heb mijn Grundig 65 inch oled juist voor games en series in HDR. Dat is namelijk de enige echte merkbare vooruitgang tov mijn oude Samsung 32 inch tv. Naja dat en de kwaliteit/grootte van het paneel natuurlijk. Smarttv maakt mij niks uit met een Google Chromecast paraat. En hoewel WebOS een stuk vloeiender en intuïtiever aanvoelt kan ik ook zonder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik heb even overwogen om dit topic te sluiten want nog een algemeen oled discussie topic is volstrekt overbodig. Maar de insteek neigt ook meer naar persoonlijk aankoopadvies dus heb ik om te beginnen de topic-titel aangepast en kijk even aan hoe het loopt. De gestelde vragen zijn echter erg algemeen en al tot in den treure besproken op het forum.

Tevens het verzoek om niet te dubbelposten. Als de laatste reactie van jezelf is en je wil binnen 24 uur iets wijzigen of toevoegen, gebruik dan de “wijzig”-knop. Ook meerdere quotes in één post is prima mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
mark_vs schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:19:
Nee laat hem niet kalibreren

@S1NN3D Wel erg irritant hoor om weer dit topic te sluiten. Ik zie nu alle reacties van personen die erop hadden gereageerd niet meer. Je wordt bedankt! Mensen nemen de moeite om te reageren op mijn eisen kwa tv.

* knip *
Waarom ga je hier enkele uren later nog iemand taggen om ruzie te maken? Kansloos dit.

[ Voor 118% gewijzigd door S1NN3D op 03-03-2018 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arjan90 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 09:37:

Inbranden zie ik wel degelijk snel gebeuren, oa bij gebruik van XPlay, als het scherm er bijvoorbeeld 2 minuten op staat. Dat is echter zo weer weg.
Dat is geen inbranden. Als dat het zou zijn gaat het namelijk niet meer weg. Het is .........Vul zelf maar in.
Jorgen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 02:33:
[...]

aangezien je zelf al hetzelfde kon bereiken door de instellingen van bijv. Tweakers of Rtings over te nemen.
Dat is wel het domste wat je kan doen. Elke situatie waarin een tv staat is per saldo anders. Daarom is een professionele calibratie ook aan te raden.

En voor TS
Heb nu bijna 4 jaar het 2014 model na 400 uur gekalibreerd en heeft nu 8400 uren erop zitten.. Een pak geld gekost en nog geen moment spijt. Welk model je moet kopen. Dat is lastig. Hangt van je budget af. Zou zeker opteren voor de modellen 2018.

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2018 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:11:
[...]

Nee laat hem niet kalibreren

@S1NN3D Wel erg irritant hoor om weer dit topic te sluiten. Ik zie nu alle reacties van personen die erop hadden gereageerd niet meer. Je wordt bedankt! Mensen nemen de moeite om te reageren op mijn eisen kwa tv.
Hij is niet gesloten (en zelfs als ie sluit kun je het nog lezen) en je mag wel wat liever voor de adjes zijn. Die offeren hun tijd op om hier alles in goede banen te leiden.

[ Voor 6% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoaDHouse
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:20
Ik dacht dat inbranden nu wel verleden tijd zou zijn.

Bij de mediamarkt heb ik 2 oled tv's gezien met behoorlijke inbrand-plekken. Wel balen als je dit gaat overkomen met een dure oled van 3500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

RoaDHouse schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:50:
Ik dacht dat inbranden nu wel verleden tijd zou zijn.

Bij de mediamarkt heb ik 2 oled tv's gezien met behoorlijke inbrand-plekken. Wel balen als je dit gaat overkomen met een dure oled van 3500 euro.
Voor zo’n 2500 ben je wel klaar met een 65C7.
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 10:57:
Plattetv kan hem ook voor de prijs van HOFMA leveren :

Bezoeker PlatteTV

Wat is de beste prijs voor de OLED65C7V bij Euronics is hij nu nieuw 2495,-

Justin
10:25 am
Goedemorgen. Dat is een scherpe prijs! Heeft u hier een linkje van ?

Bezoeker PlatteTV

Justin

Ik kijk even met u mee

Bezoeker PlatteTV

Dat is prima :-)
 Gelezen

Justin
10:40 am
Ik heb even overlegd en kan u eenmalig deze prijs matchen. Zou u het dan bij ons aan willen schaffen ?

[ Voor 45% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Dat is geen inbranden. Als dat het zou zijn gaat het namelijk niet meer weg. Het is .........Vul zelf maar in.

[...]

Dat is wel het domste wat je kan doen. Elke situatie waarin een tv staat is per saldo anders. Daarom is een professionele calibratie ook aan te raden.

En voor TS
Heb nu bijna 4 jaar het 2014 model na 400 uur gekalibreerd en heeft nu 8400 uren erop zitten.. Een pak geld gekost en nog geen moment spijt. Welk model je moet kopen. Dat is lastig. Hangt van je budget af. Zou zeker opteren voor de modellen 2018.
Hoezo? Op wat kleine verschillen na, zijn de schermen hoofdzakelijk gelijk. Je kalibreert een scherm, niet de hele woonkamer. Voor licht en donker gebruik je eventueel verschillende profielen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 12:55

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Verwijderd schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:41:
[...]

Yup... Niet elke TV staat in dezelfde opstelling qua omgevingslicht, persoonlijke voorkeur van de kijker, aangeboden sources etc. Het lijkt me inderdaad sterk dat als je 2 dezelfde TV's koopt, de settings van Tweakers erin zet (of een andere site) dat het beeld hetzelde eruit ziet als je de ene TV in je man-cave parkeert en de andere ophangt in je volledig glazen serre.

Zelfs na calibratie bleek mijn HDR iets teveel blauw te hebben (ongeveer 6% meer dan de overige waarden) en dit is alsnog gecorrigeerd door degene die de calibratie heeft uitgevoerd.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Dat zijn twee verschillende dingen. Bij kalibreren probeer je de ideale natuurgetrouwe weergave te benaderen. Dat staat los van de persoonlijke voorkeuren of de plaats van de televisie.

Bij het andere hebben we het over het instellen van je persoonlijke voorkeuren en dat is géén kalibratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Jorgen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:07:
[...]

Hoezo? Op wat kleine verschillen na, zijn de schermen hoofdzakelijk gelijk. Je kalibreert een scherm, niet de hele woonkamer. Voor licht en donker gebruik je eventueel verschillende profielen.
Elk paneel is anders en de licht situatie is ook heel anders. De aanbevolen settings doen het over het algemeen prima, maar zoals je bij mijn ervaring met een C7 hierboven kunt zien zijn er af en toe echt grote exemplarische verschillen. De oude B6 was immers met de aanbevolen settings top.
Jorgen schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:11:
Dat zijn twee verschillende dingen. Bij kalibreren probeer je de ideale natuurgetrouwe weergave te benaderen. Dat staat los van de persoonlijke voorkeuren of de plaats van de televisie.

Bij het andere hebben we het over het instellen van je persoonlijke voorkeuren en dat is géén kalibratie.
Vroeger ging je meestal met je TV naar een bedrijf, tegenwoordig sturen ze liever iemand langs die ook de lichtsituatie mee neemt in de kalibratie. Kijk je altijd in een donkere kamer dan maakt het natuurlijk niets uit.

[ Voor 38% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
@Arjan90 Je zegt dat je oled dan geen stap achteruit is, terwijl je het net een lcd vind in sommige zwartwaardes? Beetje verwarrend. Inbranden is toch eigenlijk pas echt, als je 20 uur per dag elke dag cnn kijkt met die statische nieuwsbalken onderin? Ik game hoogstens op zijn max langer dan 5 uur. Soms ook dagen niet. En fox sports kijk ik op zondag heel de middag voetbal. Zolang je elke dag gewoon switch kwa content is er weinig aan de hand toch? Daarbij zit er ook de optie screenshift op zag ik. Maar als ik voor de lg b7 ga, dan ga ik er veel stappen op vooruit ten opzichte van mijn lg uh850v? En mocht ik echt een afwijkend paneel kopen, dan neem ik aan dat ik gewoon garantie hebt hierop? De lg 2018 zullen weinig verschil geven t.o.v. 2017 modellen? Welliswaar ietsje sterkere processor en wel blackframe insertion. Hopen dat blackframe insertion via een update op de 2017 modellen wordt toegepast

@Verwijderd Niet zo bijdehand doen aub, met je cursussen volgen. Heb er genoeg verstand van. Maar krijg weer een slap antwoord van je. Beetje zwart wit ook weer. Ik heb het erover als je 7 uur sport kijkt en daarna weer genoeg afwisselt en screenshift hebt ingeschakeld, dan loop je toch geen gevaar? Daarbij voor echte inbranding moet je wel 24 uur je scherm op een statisch scherm laten staan wilt het echt inbranden? En daarbij met lichte image retention, dat verwijderd gewoon weer als je je tv uit zet door de pixelrefresher. Betweterige opmerkingen van je heb ik overigens niks aan. Jij hebt blijkbaar zelf ook geen oled? @Arjan90 met jouw info kan ik wat. Ik ga gewoon voor de oled. Enkel even de reviews van maart afwachten van de 2018 modellen, mochten die niet echt de moeite waard zijn. Dan ga ik gewoon voor een 2017 model!

[ Voor 31% gewijzigd door dvgemerden80 op 03-03-2018 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 13:11:
Vragen of opmerkingen over de moderatie horen niet thuis in het topic; gebruik daar een PM voor. Daarnaast slaat je opmerking nergens op want het topic is helemaal niet gesloten zoals @|sWORDs| al aangaf.

Maar je hebt me wel getriggerd om nog eens goed te kijken en toen zag ik dat ik al eens je te specifieke persoonlijke vragen in een algemeen topic had afgesplitst naar een eigen topic: OLED vragen. Dat maakt het tweede topic direct overbodig dus bij deze heb ik ze samengevoegd.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:36:
@Arjan90 Je zegt dat je oled dan geen stap achteruit is, terwijl je het net een lcd vind in sommige zwartwaardes? Beetje verwarrend. Inbranden is toch eigenlijk pas echt, als je 20 uur per dag elke dag cnn kijkt met die statische nieuwsbalken onderin? Ik game hoogstens op zijn max langer dan 5 uur. Soms ook dagen niet. En fox sports kijk ik op zondag heel de middag voetbal. Zolang je elke dag gewoon switch kwa content is er weinig aan de hand toch? Daarbij zit er ook de optie screenshift op zag ik. Maar als ik voor de lg b7 ga, dan ga ik er veel stappen op vooruit ten opzichte van mijn lg uh850v? En mocht ik echt een afwijkend paneel kopen, dan neem ik aan dat ik gewoon garantie hebt hierop? De lg 2018 zullen weinig verschil geven t.o.v. 2017 modellen? Welliswaar ietsje sterkere processor en wel blackframe insertion. Hopen dat blackframe insertion via een update op de 2017 modellen wordt toegepast
Dat is niet verwarrend, je kunt gewoon niet zo goed begrijpend lezen. Hij schrijft dat door matige content het verschil er soms niet is met een LCD.

Als je blijft dubben over inbranden moet je, zoals je ook al in den treure is vermeld, geen oled nemen.

Je gaat er reuzenstappen op vooruit, o nee toch niet, o wacht toch wel. Nee toch niet. Garantie moet je voor bij de winkel of lg zijn.

En het verschil tussen een model dat niet op de markt is en het huidige blijft giswerk.

Wat ik je echter zou aanraden is een aantal trainingen of cursussen. Van beslisvaardiger handelen tot feedback ontvangen. Daar heb je veel meer aan en dan kun je daarna binnen de week een tv uitzoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arjan90
dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:36:
@Arjan90 Je zegt dat je oled dan geen stap achteruit is, terwijl je het net een lcd vind in sommige zwartwaardes?
Ik bedoel dat de OLED op dat moment hetzelfde presteert als een LCD qua beeldkwaliteit, dus dat het niet minder is dan een LCD. Maar omdat je verwend bent met een OLED, valt het wel op. Kan de OLED niets aan doen, ligt echt aan hoe de video's gemasterd worden.

La La Land is heel goed gemasterd, in een scene is alles zwart en dan gaat opeens het licht op het podium aan. Mijn vrouw wist niet wat ze zag en was echt onder de indruk ("Nu begrijp ik wat je bedoelt met een echt zwart en hoe mooi het dan kan zijn!").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvgemerden80
|sWORDs| schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 14:02:
[...]

Voor zo’n 2500 ben je wel klaar met een 65C7.

[...]
Plattetv.nl Die lullen maar wat. Ik contacte ze in dec over de c7 65 inch. Toen zeiden ze 2295 euro bijbetaling met inruil van mijn lguh850.In januari was het weer ineens 2600 euro, ze roepen maar wat. Is jammer! Bij foka kan ik mijn eigen tv inruilen voor de lg 65 inch met maar 1700 euro bijbetaling. ze leveren hem dan bij me af en nemen me oude mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

dvgemerden80 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:41:
[...]

Plattetv.nl Die lullen maar wat. Ik contacte ze in dec over de c7 65 inch. Toen zeiden ze 2295 euro bijbetaling met inruil van mijn lguh850.In januari was het weer ineens 2600 euro, ze roepen maar wat. Is jammer! Bij foka kan ik mijn eigen tv inruilen voor de lg 65 inch met maar 1700 euro bijbetaling. ze leveren hem dan bij me af en nemen me oude mee.
2500 is gewoon momenteel de scherpste prijs, rond dat bedrag kun je bij meerdere winkels je slag wel slaan.
Wat voor TV heb je nu dat je nog 800 terug krijgt voor een 32"??? Aah, met de merge is het niet duidelijker, maar het gaat dus om een 65" uh850.
Arjan90 schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Ik bedoel dat de OLED op dat moment hetzelfde presteert als een LCD qua beeldkwaliteit, dus dat het niet minder is dan een LCD. Maar omdat je verwend bent met een OLED, valt het wel op. Kan de OLED niets aan doen, ligt echt aan hoe de video's gemasterd worden.

La La Land is heel goed gemasterd, in een scene is alles zwart en dan gaat opeens het licht op het podium aan. Mijn vrouw wist niet wat ze zag en was echt onder de indruk ("Nu begrijp ik wat je bedoelt met een echt zwart en hoe mooi het dan kan zijn!").
Ik vond La La Land juist niet heel denderend qua beeld (4K BD HDR). Grappig hoe verschillend dat dan weer kan zijn, het leek alsof er wat rare filters overheen geweest waren en met name het begin op de snelweg.

[ Voor 43% gewijzigd door |sWORDs| op 03-03-2018 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

|sWORDs| schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 15:45:
[...]

2500 is gewoon momenteel de scherpste prijs, rond dat bedrag kun je bij meerdere winkels je slag wel slaan.
Wat voor TV heb je nu dat je nog 800 terug krijgt voor een 32"??? Aah, met de merge is het niet duidelijker, maar het gaat dus om een 65" uh850.
dvgemerden80 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 02:23:
Ik heb zelf nog een lg65 suhd uh850 model.
Hij heeft een 65" uh 850. ninja edit :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

* knip *
Laten we nu maar eens stoppen met elkaar de kast op jagen.

[ Voor 168% gewijzigd door S1NN3D op 03-03-2018 17:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Modbreak:Mensen, dit topic kan bijna niet meer verder zinken qua niveau. Als het hier een kwestie blijft van ruzie maken, zet ik het met alle plezier op slot. Genoeg nu met het op de man spelen. Als je niets toe te voegen hebt, post dan niet. En we hoeven niet op alles te reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een vraag over mijn OLED Tv. Als ik 4k content met bijvoorbeeld Dolby Atmos via de Netflix app (op mijn tv, niet via een mediaspeler) dan zie ik rechtsboven in dat meldingen verschijnen dat Dolby Atmos is ' geactiveerd'. Maar ik gebruik ook de Plex app op mijn tv en ik stream films die op mijn laptop SSD staan, voornamelijk mkv bestanden mét dolby atmos en dolby vision. Alleen als ik een film start dan zie ik de meldingen niet verschijnen. Hoe kan ik controleren of atmos en vision actief zijn op mijn oled tv? Ik heb een 65 inch c7v

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desjaak909
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 15-09 18:35
Verwijderd schreef op maandag 12 maart 2018 @ 11:12:
Hallo,

Ik heb een vraag over mijn OLED Tv. Als ik 4k content met bijvoorbeeld Dolby Atmos via de Netflix app (op mijn tv, niet via een mediaspeler) dan zie ik rechtsboven in dat meldingen verschijnen dat Dolby Atmos is ' geactiveerd'. Maar ik gebruik ook de Plex app op mijn tv en ik stream films die op mijn laptop SSD staan, voornamelijk mkv bestanden mét dolby atmos en dolby vision. Alleen als ik een film start dan zie ik de meldingen niet verschijnen. Hoe kan ik controleren of atmos en vision actief zijn op mijn oled tv? Ik heb een 65 inch c7v
Je haalt Dolby Vision en Dolby Atmos door elkaar, Dolby Vision is een HDR formaat, Dolby Atmos is een object based geluidsformaat en daar heb je speakers boven je voor nodig

Via Netflix zie je inderdaad rechts boven Dolby Vision verschijnen. Geen idee hoe je je geluid afspeelt maar als dat via de tv is heb je toch niks aan Dolby Atmos.

MKV bestanden hebben op dit moment nog geen Dolby Vision ondersteuning dus ga je daar alleen de melding HDR rechtboven zien

Movies: letterboxd

Pagina: 1