Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Surround receiver 5.1/7.1 met minstens 5 HDMI aansluitingen
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2de hands rond de €150
Nieuw rond de €400
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Speakers:
Fronts: Klipsch Synergy F-1
Center: Klipsch C-20
Subwoofer en rears voor 5.1 opstelling komen later.
Eventueel 2 extra speakers bij mijn bureau via Zone 2.
Apparatuur:
Momenteel 4 HDMI apparaten en 1 analoge / optische audio (PC)
Bluray speler tevens als CD speler, zou kunnen werken via HDMI met uitgeschakelde TV.
Internet radio streaming
4k pass trough eventueel als toekomstbestendig, maar de meerwaarde van 4k lijkt me nihil op een kleiner scherm (zeker niet groter dan 49", afstand ongeveer 3 meter).
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Twijfel tussen het aanschaffen van 2de hands of nieuw.
Wat betreft nieuw tussen 2 modellen:
Denon AVR-X1400H of [url=Denon AVR-X2400H]AVR-X2400H[/url].
2de hands, net wat een goede deal is in de omgeving van Utrecht.
bv. een Denon AVR 2113 bij mij in de omgeving te koop.
Lastige is dat veel verkopers hun receiver en speakers weg doen en vervangen voor een soundbar en vaak geen speakers meer hebben om het functioneren te testen.
Ik zit er zelf niet zo om te springen om mijn Klipsch speakers naar mijn auto sjouwen, ik was allang blij dat ik ze de huiskamer in heb gekregen. Ook al weet dat ik er nog veel grotere en zwaardere speakers zijn
Bovenal, de vraagprijs van 2de hands receivers en het kopen van een nieuwe en goedkope receiver met 2-5 jaar garantie (afhankelijk van de winkel), vraag ik me af, in hoeverre is de prijs tussen een 2de hands en een goedkope nieuwe receiver het waard? (Overweging voor mezelf ook i.v.m. beperkt budget)
Nog een paar quotes uit een ander redelijk recent receiver advies topic:
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De eerder gegevens quotes lijken het eigenlijk heel simpel te maken
Volgens mij maak ik het mezelf veel te moeilijk met een keuze te maken.
Kort samenvattend, waar op te letten bij de aanschaf van een receiver?
Voornamelijk aansluitingen en overige functies?
Toch twijfel ik erg, aangezien het mijn eerste aanschaf van een surround receiver is en ben ik bang een "verkeerde" keus te maken.
Ik ben vanmiddag naar een behoorlijk bekende hifi zaak geweest, waar mij voor de Klipsch F-1 eigenlijk een Denon AVR-X3400H werd aangeraden;
Een X1400H zou eigenlijk voor boekenplank speakers geschikt zijn, niet voor vloerstaanders.
De reden: Hard kan het allemaal, maar het gaat om de manier van aansturing, kwaliteit van het geluid, een duurdere receiver kan veel meer dynamiek en details weergeven.
Ik ben in alleszins geen expert, maar van wat ik hier gelezen heb, kan het deels kloppen, maar is het niet van groot belang?
Ik kreeg meer het idee dat mij een duurder model aangeraden werd omdat er meer marge op zit, zeker omdat de goedkopere genoemde receivers flink in prijs gezakt zijn en prijsconcurrentie e.d.
Wat ik hier op Tweakers de afgelopen tijd allemaal gelezen heb, is dat een receiver (zeker in deze prijsklasse) het minst invloed heeft op het geluid. Zeker bij deze Klipsch "die kunnen met een wekkerradio nog"
Verschil dat ik heb kunnen vinden tussen de Denon X1400 en X2400:
- Het aantal aansluitingen (HDMI, analoog, component)
- Verwaarloosbaar verschil vermogen
- Uiterlijk van de OSD: ouderwets OSD op de X1400, gelikter uiterlijk en wat meer instellingen op de X2400?
Concrete vragen:
- Wanneer heeft de X2400 een meerwaarde t.o.v. de X1400? Zal ik verschil in geluidskwaliteit ervaren? Eigenlijk is de X2400 boven mijn budget, maar bv. de extra HDMI aansluitingen kunnen wellicht van pas komen (i.p.v. in de toekomst met een HDMI switch te werken).
- 2de hands kom ik van alles tegen, maar zonder of slechts een paar HDMI ingangen, vaak zonder de mogelijkheid te testen op functioneren, aangezien andere apparatuur al verkocht is.
-- Meer geduld hebben, net iemand vinden die een upgrade van een receiver doet en nog apparatuur heeft staan
- Advies om de aanschaf van een receiver aan te pakken (dan wel 2de hands, dan wel nieuw)
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
Surround receiver 5.1/7.1 met minstens 5 HDMI aansluitingen
Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
2de hands rond de €150
Nieuw rond de €400
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Speakers:
Fronts: Klipsch Synergy F-1
Center: Klipsch C-20
Subwoofer en rears voor 5.1 opstelling komen later.
Eventueel 2 extra speakers bij mijn bureau via Zone 2.
Apparatuur:
Momenteel 4 HDMI apparaten en 1 analoge / optische audio (PC)
Bluray speler tevens als CD speler, zou kunnen werken via HDMI met uitgeschakelde TV.
Internet radio streaming
4k pass trough eventueel als toekomstbestendig, maar de meerwaarde van 4k lijkt me nihil op een kleiner scherm (zeker niet groter dan 49", afstand ongeveer 3 meter).
Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Twijfel tussen het aanschaffen van 2de hands of nieuw.
Wat betreft nieuw tussen 2 modellen:
Denon AVR-X1400H of [url=Denon AVR-X2400H]AVR-X2400H[/url].
2de hands, net wat een goede deal is in de omgeving van Utrecht.
bv. een Denon AVR 2113 bij mij in de omgeving te koop.
Lastige is dat veel verkopers hun receiver en speakers weg doen en vervangen voor een soundbar en vaak geen speakers meer hebben om het functioneren te testen.
Ik zit er zelf niet zo om te springen om mijn Klipsch speakers naar mijn auto sjouwen, ik was allang blij dat ik ze de huiskamer in heb gekregen. Ook al weet dat ik er nog veel grotere en zwaardere speakers zijn
Bovenal, de vraagprijs van 2de hands receivers en het kopen van een nieuwe en goedkope receiver met 2-5 jaar garantie (afhankelijk van de winkel), vraag ik me af, in hoeverre is de prijs tussen een 2de hands en een goedkope nieuwe receiver het waard? (Overweging voor mezelf ook i.v.m. beperkt budget)
Nog een paar quotes uit een ander redelijk recent receiver advies topic:
FeaR schreef op donderdag 28 december 2017 @ 21:17:
[...]
Nee, je neemt een hogere serie receiver voor opties die lagere series niet hebben. Denk aan een hogere versie van - in het geval van Denon - Audyssey, eventueel meer ondersteuning voor Zone 2, meer ingangen van een bepaald type, er cetera. Ik heb het hier allemaal gehad, van een instap Sony tot een high end Denon met losse eindversterkers en het brengt zeker meer opties maar niet meer geluid door het vermogen. Het geluid is wel anders doordat Audyssey XT ruk was en XT32 een stuk beter zijn werk doet in mijn situatie.
Welke vragen heb je hier nog over?JvS schreef op vrijdag 29 december 2017 @ 19:25:
[...]
Opname, speakers, akoestiek (ruimte dus) bepalen het geluid. Al die drie de schakels uit de geluidsketen vervormen het geluid enorm. Alles wat ertussen zit is geneuzel in de marge. Ook een versterker. Die moet het gewoon goed doen en binnen z'n macht spelen (en dat doen alle versterkers die in dit topic genoemd zijn met alle speakers die hier genoemd zijn).
Speakers zijn hét belangrijkst voor het geluid (met akoestiek, maar daar heb je meestal slechts minimaal invloed op) .
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.
De eerder gegevens quotes lijken het eigenlijk heel simpel te maken
Volgens mij maak ik het mezelf veel te moeilijk met een keuze te maken.
Kort samenvattend, waar op te letten bij de aanschaf van een receiver?
Voornamelijk aansluitingen en overige functies?
Toch twijfel ik erg, aangezien het mijn eerste aanschaf van een surround receiver is en ben ik bang een "verkeerde" keus te maken.
Ik ben vanmiddag naar een behoorlijk bekende hifi zaak geweest, waar mij voor de Klipsch F-1 eigenlijk een Denon AVR-X3400H werd aangeraden;
Een X1400H zou eigenlijk voor boekenplank speakers geschikt zijn, niet voor vloerstaanders.
De reden: Hard kan het allemaal, maar het gaat om de manier van aansturing, kwaliteit van het geluid, een duurdere receiver kan veel meer dynamiek en details weergeven.
Ik ben in alleszins geen expert, maar van wat ik hier gelezen heb, kan het deels kloppen, maar is het niet van groot belang?
Ik kreeg meer het idee dat mij een duurder model aangeraden werd omdat er meer marge op zit, zeker omdat de goedkopere genoemde receivers flink in prijs gezakt zijn en prijsconcurrentie e.d.
Wat ik hier op Tweakers de afgelopen tijd allemaal gelezen heb, is dat een receiver (zeker in deze prijsklasse) het minst invloed heeft op het geluid. Zeker bij deze Klipsch "die kunnen met een wekkerradio nog"
Verschil dat ik heb kunnen vinden tussen de Denon X1400 en X2400:
- Het aantal aansluitingen (HDMI, analoog, component)
- Verwaarloosbaar verschil vermogen
- Uiterlijk van de OSD: ouderwets OSD op de X1400, gelikter uiterlijk en wat meer instellingen op de X2400?
Concrete vragen:
- Wanneer heeft de X2400 een meerwaarde t.o.v. de X1400? Zal ik verschil in geluidskwaliteit ervaren? Eigenlijk is de X2400 boven mijn budget, maar bv. de extra HDMI aansluitingen kunnen wellicht van pas komen (i.p.v. in de toekomst met een HDMI switch te werken).
- 2de hands kom ik van alles tegen, maar zonder of slechts een paar HDMI ingangen, vaak zonder de mogelijkheid te testen op functioneren, aangezien andere apparatuur al verkocht is.
-- Meer geduld hebben, net iemand vinden die een upgrade van een receiver doet en nog apparatuur heeft staan
- Advies om de aanschaf van een receiver aan te pakken (dan wel 2de hands, dan wel nieuw)
[ Voor 3% gewijzigd door Myliobatis op 01-03-2018 00:23 ]