Opzoek naar een (aparte) tool om mijn contacten te beheren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• espanolo
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 15-09 17:13
Hallo,

Voor het beheren van mijn contacten ben ik op zoek naar een contact manager/ beheer tooltje.

Het is nu namelijk zo dat ik een stuk of 7 maildiensten (O365, G-mail, Outlook, iCloud, werk mail, etc.) heb en daarbij zijn mijn contacten dus gekoppeld/ verdeeld over deze 7 maildiensten (e-mailadressen van verschillende diensten) waarbij dus ook veel dubbele contacten.

Graag zou ik dus alle contacten exporteren door het maken van 7 exports in de maildiensten, deze te importeren in een tool, daar de dubbele contacten wissen om zo geen duplicaten te hebben, alle contact informatie beheren (voornaam, achternaam, bedrijf, adres, e-mail, foto, mobiel, telefoon, etc.) om deze vervolgens weer te exporteren en te importeren naar één maildienst die mijn voorkeur heeft.

Nu denken jullie natuurlijk; in deze maildiensten zit al een contactmanager waarbij je deze dubbele contacten automatisch kunt mergen en dergelijke. Dat klopt, maar dat is dus per e-mail dienst en niet van alle 7 e-maildiensten.

Op Google heb ik al meerdere keren gezocht maar veelal kom ik terecht bij contact managers waaraan je contacten gekoppeld worden aan een e-mail adres zoals Google Contacts, Outlook Contacten, etc.

Ik ben echter op zoek naar een contact manager waarbij ik contacten kan importeren en kan bewerken om deze vervolgens weer te exporteren, daarbij dient deze contact tool dus los te staan van van de e-mail/ Cloud dienst.

Lang verhaal, maar hoop dat iemand ideeën/ ervaringen heeft met dergelijke tools. Thanks!

Bij voorkeur een open-source tool. Freeware of betaalde tooling is natuurlijk ook welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:52

P_Tingen

omdat het KAN

Kun je niet een van die maildiensten gebruiken als mergetool? Je zou alles kunnen uploaden naar gmail, daar ontdubbelen en vervolgens weer exporteren.

... en gaat over tot de orde van de dag