Spotify en dnla server met analoge uitgang

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eiri020
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-01-2020
Ik zoek een?
moderne audio set met analoge uitgang.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
ik heb prachtige versterker en boxen (o.a. Quad). Die ik graag wil blijven gebruiken. Echter mijn man wil zelf het gemak van nieuwe apparaten waarbij je Spotify connect, een dnla streaming server, cd's, internet radio etc. kan gebruiken. Dergelijke apparaten hebben geen analoge of een digitale uitgang zover ik weet. Weet iemand een apparaat met al deze gemakken die ik aan mijn analoge versterker kan koppelen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Chromecast Audio? Sluit je aan op analoge ingang van je versterker en biedt dan alle digitale gemakken.

[ Voor 71% gewijzigd door Sethro op 28-02-2018 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
Anders een bluesound node 2 of sonos connect? Ook yamaha en andere merken hebben vergelijkbare spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aziraphale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 07:52
Raumfeld Connector is hier ook perfect voor.

3120WP Solax, 4825WP SolarEdge, Nibe S2125-8 met een VVMS320, 11,52 kWh Zendure 2400AC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

En als je een doe-het-zelf projectje wil, pak je een Raspberrypi Zero W met een JustBoom Zero DAC, in een bijbehorend behuizinkje. En dat knup je dan via een analoog kabeltje of coax/optisch (afhankelijk van de versie Justboom DAC) aan je versterker.
En dan zet je er PiMusicBox op (zie: http://www.pimusicbox.com/)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Chromecast audio is al genoemd en is verreweg het makkelijkste. Ben je voor vier tientjes klaar :)

Even een opmerking: een DLNA server is iets anders. Die stelt een digitale muziek of filmbibliotheek beschikbaar. Maar speelt niet af :)

De meeste NAS'en hebben tegenwoordig die mogelijkheid. En anders kan het ook met Windows Media player, als het echt budget moet. Moet je PC natuurlijk wel aan staan :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1