DPD heeft pakket “geleverd”, maar waar...?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Na 10+ jaar online shoppen heb ik toch eens een order die niet loopt zoals het hoort. Op dinsdagavond een product besteld op bol.com, aangeboden door één van hun externe verkopers. Omdat mijn ouders gepensioneerd zijn, hun adres als bezorgadres opgegeven want ze zijn nu eenmaal meer thuis.

Vandaag ging ik einde middag langs om het pakket op te pikken maar het was nog niet bezorgd maar enkele minuten later kwam het busje van DPD langs. En daarna nog een keer. Tijdje later, we hadden ondertussen de deurbel toch wel verwacht. Check ik de track & trace code, is het pakket sinds 20 minuten geleverd. Dat is bijzonder want ik heb immers niets.

Eerst even de brievenbus checken; geen niet-thuis bericht dat het elders bezorgd is. Dan maar eens DPD bellen; misschien kunnen ze bij de chauffeur nagaan waar hij het pakket heeft gelaten want het is nu nog recent. Door de klantenservice vriendelijk afgepoeierd; ze kunnen geen contact met de chauffeur opnemen en verwijzen me naar de verzender. Dat het pakket de status “geleverd” heeft, vond men wel vreemd.

Direct gebeld met bol.com en daar behulpzaam te woord gestaan. Men gaat een onderzoek starten en dit zou enkele werkdagen kunnen duren. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ondertussen een niet-thuis mailtje gehad van DPD (wat dus niet correct is). Via een link zou ik kunnen zien wanneer ze weer langskomen. Niet dus want de status is daar nog altijd “geleverd”.

Hier op het forum enkele soortgelijke topics gelezen dus de insteek zal zijn om bol.com aan hun leveringsverplichting te houden. Maar ik heb wel een dubieus gevoel bij de manier van handelen door de DPD chauffeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Erg irritant. Ik heb dit soort ervaringen ook vaker gehad met DHL. Maar helaas zit er voor jou even niks anders op dan afwachten waar @Verwijderd mee komt. Zij zijn verantwoordelijk en zij zullen het product (opnieuw) moeten versturen als het kwijt is. Het is alleen te hopen dat ze hier niet te lang over doen of dat ze 'alvast' een nieuwe toesturen. Maar ze hebben het recht hier een maand over te doen. Zou mega-klantonvriendelijk zijn, maar dat is een ander verhaal.

edit:
Even getagged, maar ik verwacht niet dat ze actief meelezen ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 28-02-2018 22:10 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbraakje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-09 21:46

verbraakje

🚦

Ik heb vandaag een pakket binnen gekregen wat geleverd was met dpd. stond versteld van de service. kreeg een smsje met daarin een code en een website. kon precies zien waar de bezorger was en hoeveel mensen voor mij aan de beurt waren. Daarbij een tijd-frame van 1 uur! Maar blijkbaar gaat het nog niet altijd even goed. Hoop voor je dat het goed word opgelost.

Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dat "niet thuis" briefje krijg je morgen door de bus geduwd en het pakket gaat rechtstreeks naar een afhaalpunt.

Sorry, negatief en polariserend maar de hoeveelheid pakketten en het geduld van sommige chauffeurs leidt tot dit soort ongewenste verzendstatussen en plots duikt het pakket de volgende dag ergens op.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik wacht inderdaad af wat betreft de reactie van bol.com. Maar ben ook erg benieuwd of die bezorger nog een keer gaat langskomen; heb het idee dat deze bezorger maar wat aanklooit om er zo snel mogelijk vanaf te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
jammere van ongeveer alle* pakketbezorgbedrijven is dat je nooit direct bij een afhaalpunt kan laten leveren..

*uitzondering voor PostNL met Pakjegemak, en meestal als het pakketje in het sorteerproces zit is het nog te herrouteerbaar naar een postNL lokatie..
enige feature die nog mist is dat je en punt kan kiezen naar keuze ipv het punt wat op 500 meter van mn huis ligt.. maar beroerde openingstijden heeft ... liever de bouwmarkt die elke dag TOT 21:00 open is..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij was het een straat verderop geleverd op hetzelfde nummer. Beiden beginnen met dezelfde letter, maargoed...... knullig. Dat is an sich niet zo'n ramp bij eerlijke mensen mocht dat gebeurd zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frozen
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 05-10 11:40

Frozen

2e Reviewer van het Jaar

S1NN3D schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:02:
Na 10+ jaar online shoppen heb ik toch eens een order die niet loopt zoals het hoort. Op dinsdagavond een product besteld op bol.com, aangeboden door één van hun externe verkopers. Omdat mijn ouders gepensioneerd zijn, hun adres als bezorgadres opgegeven want ze zijn nu eenmaal meer thuis.

Vandaag ging ik einde middag langs om het pakket op te pikken maar het was nog niet bezorgd maar enkele minuten later kwam het busje van DPD langs. En daarna nog een keer. Tijdje later, we hadden ondertussen de deurbel toch wel verwacht. Check ik de track & trace code, is het pakket sinds 20 minuten geleverd. Dat is bijzonder want ik heb immers niets.

Eerst even de brievenbus checken; geen niet-thuis bericht dat het elders bezorgd is. Dan maar eens DPD bellen; misschien kunnen ze bij de chauffeur nagaan waar hij het pakket heeft gelaten want het is nu nog recent. Door de klantenservice vriendelijk afgepoeierd; ze kunnen geen contact met de chauffeur opnemen en verwijzen me naar de verzender. Dat het pakket de status “geleverd” heeft, vond men wel vreemd.

Direct gebeld met bol.com en daar behulpzaam te woord gestaan. Men gaat een onderzoek starten en dit zou enkele werkdagen kunnen duren. Ik ben benieuwd wat er uit gaat komen. Ondertussen een niet-thuis mailtje gehad van DPD (wat dus niet correct is). Via een link zou ik kunnen zien wanneer ze weer langskomen. Niet dus want de status is daar nog altijd “geleverd”.

Hier op het forum enkele soortgelijke topics gelezen dus de insteek zal zijn om bol.com aan hun leveringsverplichting te houden. Maar ik heb wel een dubieus gevoel bij de manier van handelen door de DPD chauffeur.
Heb ik ook wel eens gehad, bij mij stond het ook op afgeleverd. Echter was het toen bij een buurman afgeleverd en had ik niet eens een briefje in de brievenbus. Ik zou even wachten tot morgen maar het sowieso melden aan DPD. :)

Voeg me gewoon toe op LinkedIn, iedereen is welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chntl321
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 06-07-2023
verbraakje schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:17:
Ik heb vandaag een pakket binnen gekregen wat geleverd was met dpd. stond versteld van de service. kreeg een smsje met daarin een code en een website. kon precies zien waar de bezorger was en hoeveel mensen voor mij aan de beurt waren. Daarbij een tijd-frame van 1 uur! Maar blijkbaar gaat het nog niet altijd even goed. Hoop voor je dat het goed word opgelost.
Nog nooit meegemaakt met pakketjes die ik via DPD heb ontvangen. Heb je het toch niet over AMP, een speciale koeriersdienst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:30
SMSfreakie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:29:
jammere van ongeveer alle* pakketbezorgbedrijven is dat je nooit direct bij een afhaalpunt kan laten leveren..

*uitzondering voor PostNL met Pakjegemak, en meestal als het pakketje in het sorteerproces zit is het nog te herrouteerbaar naar een postNL lokatie..
enige feature die nog mist is dat je en punt kan kiezen naar keuze ipv het punt wat op 500 meter van mn huis ligt.. maar beroerde openingstijden heeft ... liever de bouwmarkt die elke dag TOT 21:00 open is..
Echter kun je bij Bol.com bij de bestelling juist wel ervoor kiezen om de bestelling bij een afhaalpunt te laten leveren, de Albert Heijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

DHL kan dit ook al langer, kwestie van een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt opzoeken. Wanneer je gebruik maakt van DHL kun je zelf ook naar een afhaalpunt bij de ontvanger in de buurt sturen, scheelt je weer wat geld in de verzendkosten.
ruftman schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:43:
Echter kun je bij Bol.com bij de bestelling juist wel ervoor kiezen om de bestelling bij een afhaalpunt te laten leveren, de Albert Heijn.
Geldt dat niet alleen voor de spullen van Bol.com zelf en niet voor de spullen van andere verkopers op bol.com?

[ Voor 22% gewijzigd door sypie op 28-02-2018 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
sypie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:49:
[...]
DHL kan dit ook al langer, kwestie van een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt opzoeken. Wanneer je gebruik maakt van DHL kun je zelf ook naar een afhaalpunt bij de ontvanger in de buurt sturen, scheelt je weer wat geld in de verzendkosten.
meeste webshops bieden dit echter niet aan.. voor particuliere zendingen Yep ideaal ;-)

de keuze kunnen maken zou imo een hoop kosten kunnen besparen..

404 Signature not found

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Even een update:
Vanuit bol.com heb ik nog niets vernomen maar bij DPD blijven ze rommelen in het systeem. De status van het pakket "geleverd" is nog steeds zichtbaar (niet juist). Nu is er naast deze status ook te zien "afleverpoging was niet succesvol"; "ontvanger niet thuis, bericht achtergelaten" (ook niet juist; heb het busje zien rijden en een bericht is niet achtergelaten). De chauffeur schijnt weer onderweg te zijn.

Ik ben benieuwd of het DPD gaat lukken om het pakket te bezorgen. Echt heel betrouwbaar komt het niet over.

[ Voor 12% gewijzigd door S1NN3D op 01-03-2018 11:09 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:32:
Bij mij was het een straat verderop geleverd op hetzelfde nummer. Beiden beginnen met dezelfde letter, maargoed...... knullig. Dat is an sich niet zo'n ramp bij eerlijke mensen mocht dat gebeurd zijn.
Ik heb 'onze' bezorgers er op aangesproken dat hij het (te) vaak zo verkeerd afleverde
( Sandd en DHL-Express )
Regelmatig krijg ik pakketten voor ons huisnummer, maar is de straat anders ( we hebben ring en hof hier )
Die van DHL bedankte me, en verontschuldigde zich ervoor, haast, niet goed gelezen, en niet meer voorgekomen.
Sandd keek me schaapachtig aan, en zei dat dat kon gebeuren, het zou een kleine moeite zijn om het dan alsnog even daar af te geven.
Na een 2e keer verteld dat ik niet zijn werk ga doen, en dat brieven en pakketjes bij het oud papier gingen vanaf nu.
"Dan kan de ontvanger dus bij U komen klagen" zie hij daarop ....
'of jouw werkgever OOK zo gaat reageren, weet ik niet hoor' was mijn antwoord, en ben er klaar mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 17:23

DPD kan het blijkbaar ook nu. Vandaag een mail gehad dat er een pakje via hun bezorgd zou worden met verwachte bezorgtijd (1e maal). Via een link kan ik andere bezorgdatum kiezen of op een afhaalpunt laten aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm_H
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:16
Mogelijk bij het lokale ophaalpunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@S1NN3D Heb je al op een pc je T&T nagekeken ? Dat verschilt nog wel eens met App of via smartphone.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Daarom laat ik pakketjes zoms gewoon op me werk bezorgen.
bellen als ze bij de balie staan en dan kom ik het zelf halen en teken er ook zelf voor

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Raoul.TLS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:31:
bellen als ze bij de balie staan en dan kom ik het zelf halen en teken er ook zelf voor
Dan kunnen ze nog voorbij rijden en melden 'geleverd'.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:25:
@S1NN3D Heb je al op een pc je T&T nagekeken ? Dat verschilt nog wel eens met App of via smartphone.
Heb het gisteren en vandaag op zowel telefoon als pc bekeken.

Ondertussen ziet het klunswerk er zo uit:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/y3JjZ2fIE8t26ytyUTjGM9M9/full.jpg
De levering en het niet thuis-gedeelte is bull-shit. Vandaag gaan ze blijkbaar weer een poging doen om het "geleverde" pakket te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Komt vandaag wel goed @S1NN3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd... Zal het verloop hier updaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:58

Barrycade

Through the...

Raoul.TLS schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:31:
Dat deed ik al niet, maar mijn werk heeft hier een streep door gehaald: stond bij de receptie laatst een berg aan privé pakjes waar het locale afhaalpunt jaloers op zou zijn geweest.

De receptioniste was niet meer zichtbaar (wat best jammer is :+ )

Dus dit doen ze dus niet meer, zodra het duidelijk is dat het pakketje privé is (dus bol.com / wehkamp etc) wordt ie geweigerd.
In mijn ogen terecht (is een kantoor met 500 man)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-10 16:21
Dit heb ik ongeveer elke keer met DPD, het ligt niet in je bus, ze hebben niet aangebeld en je maakt er een case van bij DPD. Vervolgens ligt het 1 of 2 dagen later netjes in je brievenbus.

Van alle bedrijven die bij mij post bezorgen is bij DPD de allerslechtste. Er is nog nooit 1 bezorging goed gegaan. Recentelijk een pakketje dat in transport was, aangepast naar pickup punt omdat ik niet thuis zou zijn op het bezorgmoment. Volgens de track en trace is het netjes afgegeven bij het pickup punt, dus ik uit werk daarheen. Nee hoor lag er niet. Kijk ik thuis in de brievenbus, ligt er een papiertje dat ze het bij het café naast mijn huis in de gang hebben neergezet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:39

paQ

S1NN3D schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:43:
[...]

Heb het gisteren en vandaag op zowel telefoon als pc bekeken.

Ondertussen ziet het klunswerk er zo uit:[afbeelding]
De levering en het niet thuis-gedeelte is bull-shit. Vandaag gaan ze blijkbaar weer een poging doen om het "geleverde" pakket te leveren.
naja. foutje, niet gevonden, komt vast wel in orde hoor....

Als je hier je trackingnummer invult kun je zien in welk tijdvak de bezorger komt.
http://www.dpdpredict.nl/?pknr=

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoul.TLS
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 08-10 15:30
Ok dat is waar. Maar goed als je het 1 keer per jaar doet ok.
Of ik melde het netjes bij de balie dat er een paketje verwachte.
Paketjes posten heb ik een paar keer via het werk gedaan.
Mag eingelijk niet maar goed .
Is toen een keer mis gegaan paketje kwijt. Missing in transit !
Toen caim ingedien en toen het eemaal behandeld was gewoon max bedrag terug gekregen. (600 euro)
Paketje was naar het verkeerd land gestuurd Andora ipv Monnaco of zo.
Toen deden ze niet moeilijk zijn ze voor verzekerd.
Maar gebeurt dit en je bent geen zakelijke klant dan wordt er zo moeilijk over gedaan.
Was wel blij dat ik het via het werk had opgestuurd. anders had ik naar me geld kunnen fluiten.
Had het misschien niet in de doos van me kerst paket moeten versturen.
Barrycade schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:59:
[...]

Dat deed ik al niet, maar mijn werk heeft hier een streep door gehaald: stond bij de receptie laatst een berg aan privé pakjes waar het locale afhaalpunt jaloers op zou zijn geweest.

De receptioniste was niet meer zichtbaar (wat best jammer is :+ )

Dus dit doen ze dus niet meer, zodra het duidelijk is dat het pakketje privé is (dus bol.com / wehkamp etc) wordt ie geweigerd.
In mijn ogen terecht (is een kantoor met 500 man)

<GOT>DrOPje #2516

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Zo had ik een mooie met een pakketje Fedex..
Mijn dochter speciaal voor thuisgebeleven... zit zo'n beetje voor het raam te wachten tot de bus het komt brengen... ik had het voor haar besteld. Dus die wilde er wel op wachten...

Busje komt voor... dochter wacht de deurbel niet af maar loopt via achterdeur naar buiten richting oprit... weg, geen bus... geen duerbel... maar wel gevonden op de mat "U was helaas niet thuis, we proberen het morgen nog een keer"... WTF!

Ik werk de volgende dag zelf vanuit huis... zie de bus aankomen rijden.... sprint naar buiten (zelfde route achterdeur) om vervolgens een chauffeur uit te zien stappen met het briefje "U was helaas niet thuis....." al in de hand... heftig ontstemd dat hij zijn lading ook echt uit de bus moest halen...

Wat ik denk is dat de druk bij veel vervoerders inmiddels zo hoog is, dat bij pakketdiensten waar chaufferus op uurbasis werken, het nog onmogelijk is om werkelijk te leveren.
Daar staat weer tegenover dat de bezorgers die per afgeleverd pakket betaald krijgen het inmiddels heel normaal is geworden om van 's-ochtends heel vroeg tot 's-avonds heel laat te werken...

Wel voordeel bij die arme "per-bezorging" betaalde is dat het ook echt aankomt..

Ik heb met DPD, DHL, UPS, Fedex als bezorgers geen goede ervaring. Allen van PostNL kan ik op aan.
Het is inmiddels een selectiecriterium geworden bij internetaankopen... geen PostNL, geen handel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik.
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:45
Waarnemer schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:50:
Zo had ik een mooie met een pakketje Fedex..
Mijn dochter speciaal voor thuisgebeleven... zit zo'n beetje voor het raam te wachten tot de bus het komt brengen... ik had het voor haar besteld. Dus die wilde er wel op wachten...

Busje komt voor... dochter wacht de deurbel niet af maar loopt via achterdeur naar buiten richting oprit... weg, geen bus... geen duerbel... maar wel gevonden op de mat "U was helaas niet thuis, we proberen het morgen nog een keer"... WTF!

Ik werk de volgende dag zelf vanuit huis... zie de bus aankomen rijden.... sprint naar buiten (zelfde route achterdeur) om vervolgens een chauffeur uit te zien stappen met het briefje "U was helaas niet thuis....." al in de hand... heftig ontstemd dat hij zijn lading ook echt uit de bus moest halen...

Wat ik denk is dat de druk bij veel vervoerders inmiddels zo hoog is, dat bij pakketdiensten waar chaufferus op uurbasis werken, het nog onmogelijk is om werkelijk te leveren.
Daar staat weer tegenover dat de bezorgers die per afgeleverd pakket betaald krijgen het inmiddels heel normaal is geworden om van 's-ochtends heel vroeg tot 's-avonds heel laat te werken...

Wel voordeel bij die arme "per-bezorging" betaalde is dat het ook echt aankomt..

Ik heb met DPD, DHL, UPS, Fedex als bezorgers geen goede ervaring. Allen van PostNL kan ik op aan.
Het is inmiddels een selectiecriterium geworden bij internetaankopen... geen PostNL, geen handel.
Als het echt niet mogelijk zou zijn om alle pakketten op die dag te leveren (FedEx, DHL, DPD etc...) dan kunnen ze beter aan het einde die pakketjes weer mee terug nemen met de melding "Route niet afgemaakt" (Bij DPD kan dit zover ik weet) dan dat ze overal briefjes in de bus doen. Als het dan vaker voorkomt zal er bij de planning toch wel een belletje gaan rinkelen en zal eventueel de route verkleind worden.
Als ze overal zomaar briefjes in de bus doen, en dus de route afmaken, dan zal het bij de planning niet opvallen en lijkt het alsof deze route gewoon haalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 01-10 17:12
Rik. schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:04:
[...]
...dan zal het bij de planning niet opvallen en lijkt het alsof deze route gewoon haalbaar is.
Dat is nou het hele punt...er is ergens bij die organisaties een manager, die met behulp van fantastische modellen uitgerekend heeft dat het kán... en de druk van lagere tarieven hebben speelt echt wel mee...

Zo'n zelfde soort manager die de situatie heeft gecreéerd dat een gemiddelde buschauffeur geen tijd meer heeft voor een plas..

De druk is te hoog en dan gaan de rijders naar "alternatieven" zoeken... zo'n alternatief is dus alleen nog het briefje... twee keer en dan lekker in een keer naar het afhaalpunt... scheelt enorm veel tijd.

Hoorde laatst van een pompbediende die ook het DHL punt beheert dat het een ramp is... minimale vergoeding en hun eigen kantinetje vol met afhaalspul omdat het nergens meer past... ik vroeg het er maar es omdat ik voor de zoveelste keer daar 's-avonds in de rij stond achter "afhalers"...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Feit blijft dat eenieder het maar heeft te stellen met de bezorger in kwestie op je route.
Bij die van DPD en GLS heb ik gewoon een mobiel nummer, en die vorige twee van postNL waren ook pro-actief met op welk adres ik was of waar ze me zagen (thuis of kantoor)
Met DHL express is het doffe ellende, en met dhlparcel zo-zo. Fedex is altijd vrolijke Frans.

Ik weet alleen niet beter dat bij PostNL ik zowat elk jaar een andere heb. Bij de laatste hebben we 2,5 maanden moeten klagen, want die maakte er een enorme puinhoop van. Nu heb ik weer 4 verschillende bezorgers van postNL. En die zijn alle 4 weer erg verschillend.

kortom: het is nog nieteens de dienst an sich, maar de persoon die zijn/haar werk al dan niet correct uitvoert.

Vandaag komt trouwens voor het eerst een pakketje met "de fietskoerier" :?
We gaan het meemaken :) (lekker fietsweertje ook)

[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 01-03-2018 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:03
@paQ Correct! Zo is onze PostNL pakketbezorger goud waard, hij weet precies hoe en wat. Als je er niet bent of er is iets anders dan kun je hem bellen etc. :D

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Puch-Maxi schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:24:
@paQ Correct! Zo is onze PostNL pakketbezorger goud waard, hij weet precies hoe en wat. Als je er niet bent of er is iets anders dan kun je hem bellen etc. :D
Onze PostNL bezorger ook. Heeft netjes gevraagd of ie dingen waar een handtekening voor nodig was door de directe buren (en welke dan) mocht laten tekenen (zij zijn altijd thuis). Het is zelfs al een keer voorgekomen dat een verkoper op Ebay het was gelukt m'n huisnummer foutief uit te printen, dus het pakketje ging naar huisnummer 20 ipv 200. De bezorger heeft het daar niet eens aangeboden en is de volgende dat op z'n route langsgereden om het bij mij af te leveren want "Ik zag dat het huisnummer verkeerd was, jij woont hier en niet daar, dus ik heb het daar niet afgeleverd.". Topvent.

DPD is wel puur ruk :(

Insert vies grapje hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Blerp schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:33:
[...]

Onze PostNL bezorger ook. Heeft netjes gevraagd of ie dingen waar een handtekening voor nodig was door de directe buren (en welke dan) mocht laten tekenen (zij zijn altijd thuis). Het is zelfs al een keer voorgekomen dat een verkoper op Ebay het was gelukt m'n huisnummer foutief uit te printen, dus het pakketje ging naar huisnummer 20 ipv 200. De bezorger heeft het daar niet eens aangeboden en is de volgende dat op z'n route langsgereden om het bij mij af te leveren want "Ik zag dat het huisnummer verkeerd was, jij woont hier en niet daar, dus ik heb het daar niet afgeleverd.". Topvent.

DPD is wel puur ruk :(
bij jou; bij anderen is het precies andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzav
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Waarnemer schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:50:
.....Allen van PostNL kan ik op aan.
Het is inmiddels een selectiecriterium geworden bij internetaankopen... geen PostNL, geen handel.....
Hier precies hetzelfde, bij mij de meest betrouwbare partij gebleken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:47

Roozzz

Plus ultra

Onze huidige PostNL bezorger is uitstekend. Hij is oplettend en vrij flexibel, dus ben ik ook makkelijk met pakketjes voor afwezige buren aannemen ed. Voor wat hoort wat :P Over UPS heb ik ook geen klachten (afgezien van die website).

DHL en DPD zijn hier absoluut dramatisch. Die hebben de tactiek dat ze spullen direct bij het afhaalpunt afleveren nadat ze 1 afleverpoging hebben "gedaan". Wat er op neerkomt dat in het beste geval er een briefje in de brievenbus is gegooid. Aanbellen gebeurt zeker niet. Een 2e poging heb ik nog nooit meegemaakt.

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we hier geen Algemeen-problemen-met-postbezorgdiensten-topic van maken? Dit zal de TS niet helpen met zijn probleem en is hier alleen maar offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Nieuwe update:
Geen idee wat er voor een chauffeur op die wagen zit... hij heeft nu geconcludeerd dat het adres niet juist is. Bijzonder want bol.com heeft hier vaak genoeg geleverd en DPD is ook wel al eerder geweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4RvVg8aLfy1vECb4jprCoClO/full.jpg

Gebeld met DPD, deze keer niet direct afgepoeierd. Men wilde een derde bezorgmoment plannen maar dat heb ik toch maar afgewimpeld want daar heb ik geen enkel vertrouwen meer in. Laat het maar naar een pick-up point gaan; hopelijk kunnen ze die wel vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peschinl
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 05-10 00:09
zoiezo laat ik alles zoveel mogelijk bezorgen bij een afhaalpunt, bol en postnl afhaalpunt is 5 minuten lopen van mn huis. geen gestress meer wanneer en of ie wel word bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

peschinl schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:29:
zoiezo laat ik alles zoveel mogelijk bezorgen bij een afhaalpunt, bol en postnl afhaalpunt is 5 minuten lopen van mn huis. geen gestress meer wanneer en of ie wel word bezorgd.
Dat kan in de meeste gevallen alleen via Bol.com zelf. externe verkopers leveren vaak alleen aan registratieadres van Bol.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

S1NN3D schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:18:
Nieuwe update:
Geen idee wat er voor een chauffeur op die wagen zit... hij heeft nu geconcludeerd dat het adres niet juist is. Bijzonder want bol.com heeft hier vaak genoeg geleverd en DPD is ook wel al eerder geweest.

[afbeelding]

Gebeld met DPD, deze keer niet direct afgepoeierd. Men wilde een derde bezorgmoment plannen maar dat heb ik toch maar afgewimpeld want daar heb ik geen enkel vertrouwen meer in. Laat het maar naar een pick-up point gaan; hopelijk kunnen ze die wel vinden.
Wellicht is de labelinformatie incorrect? Een tikfout is zo gemaakt.
Hij komt echt niet twee keer voor de lol langsrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
S1NN3D schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 22:02:
Door de klantenservice vriendelijk afgepoeierd; ze kunnen geen contact met de chauffeur opnemen en verwijzen me naar de verzender.
Ik vind dit al bijzonder. Je loopt te klungelen bij het uitvoeren van je opdracht. En je adviseert om met het geklungel naar je opdrachtgever te gaan. Ik zou de oren van m'n kop schamen, en toch op z'n minst proberen het eerst intern op te lossen. Maar goed, als dat de wens is, dan kan je natuurlijk de opdrachtgever volledig op de hoogte houden van het geklungel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie het al; het moet afgeleverd worden in Best, maar de stratenkennis van de bezorger is niet best. Dat werkt natuurlijk niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bockelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:12
in Best? Daar is toch per definitie een vervoersverbod? Streng verboden om Best' ers te verspreiden toch? :D

Remember: A CRAY is the only computer that runs an endless loop in just 4 hours...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Hackus schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:34:
[...]

Dat kan in de meeste gevallen alleen via Bol.com zelf. externe verkopers leveren vaak alleen aan registratieadres van Bol.com
De adressering van het pakket is niet mijn adres maar dat van mijn gepensioneerde ouders. Zijn immers veel meer thuis dus is - normaliter - een ideaal adres om pakketten te ontvangen.
paQ schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:55:
[...]

Wellicht is de labelinformatie incorrect? Een tikfout is zo gemaakt.
Hij komt echt niet twee keer voor de lol langsrijden.
Helaas lijkt het niet zoiets simpels. Adres dat ik online bij DPD zie, is correct dus zou het label toch ook correct moeten zijn.
KopjeThee schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:56:
[...]

Ik vind dit al bijzonder. Je loopt te klungelen bij het uitvoeren van je opdracht. En je adviseert om met het geklungel naar je opdrachtgever te gaan. Ik zou de oren van m'n kop schamen, en toch op z'n minst proberen het eerst intern op te lossen. Maar goed, als dat de wens is, dan kan je natuurlijk de opdrachtgever volledig op de hoogte houden van het geklungel.
Ja toch. Echt raar. Ik had vrij snel na de eerste miskleun al gebeld met DPD maar ze beweren niet in contact te kunnen komen met de chauffeur. Is niet heel erg anno 2018 en geloofwaardig. :N
Verwijderd schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 20:26:
Ik zie het al; het moet afgeleverd worden in Best, maar de stratenkennis van de bezorger is niet best. Dat werkt natuurlijk niet...
Dat is het natuurlijk. Hij is in Best aan het zoeken. Maar hij moet toch echt ergens anders zijn. ;)

Ben benieuwd of de belofte dat het pakket naar het pick-up point waargemaakt wordt. Vanuit het systeem van bol.com heb ik ondertussen een mail gehad dat het pakket retour zal gaan naar de externe verkoper.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Een kickje met een update:
Knap hoor; DPD blijft vrolijk doorgaan met fouten maken. De toezegging dat het pakket vrijdag bij het pick-up punt zou liggen is - natuurlijk - niet nagekomen. Maar weer even gebeld en gevraagd of het dus toch retour is gegaan naar de externe bol.com verkoper. Nee, het ligt nog in het depot en men wilde maandag een nieuwe bezorgpoging doen. Gezien de onkunde van de chauffeur nogmaals verzocht om het naar het pick-up punt te brengen. Maandag komt er hopelijk een einde aan deze klucht maar heel veel vertrouwen heb ik daarin natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

S1NN3D schreef op zaterdag 3 maart 2018 @ 11:09:
Een kickje met een update:
Knap hoor; DPD blijft vrolijk doorgaan met fouten maken. De toezegging dat het pakket vrijdag bij het pick-up punt zou liggen is - natuurlijk - niet nagekomen. Maar weer even gebeld en gevraagd of het dus toch retour is gegaan naar de externe bol.com verkoper. Nee, het ligt nog in het depot en men wilde maandag een nieuwe bezorgpoging doen. Gezien de onkunde van de chauffeur nogmaals verzocht om het naar het pick-up punt te brengen. Maandag komt er hopelijk een einde aan deze klucht maar heel veel vertrouwen heb ik daarin natuurlijk niet.
Ik denk dat ze het te koud vinden om te bezorgen :D

Nee, zonder gekheid. Dit is gewoon klote man. Maar het is wel het risico van externe bezorgers inhuren wat tegenwoordig trend is. Bij toeval heb ik gister soortgelijk meegemaakt. Maar is het wel netjes bezorgd, nu net.
Bezorger was met (assistent) en kreeg telefoon hier in de straat. assistent was met de pakjes voor de even nummers gaan lopen. door het telefoontje, was de bezorger afgeleid en heeft een aantal pakjes vergeten. aan het einde van de rit (na 22u), had ie wat pakjes over en heeft ie net voor aanvang van de route voor vandaag bezorgd.
Dat was zijn verklaring.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
Laatste update van deze klucht; het is gelukt, ik heb het pakketje in handen gekregen.

Ik had met de klantenservice afgesproken dat ze een tweede poging zouden doen om het pakket bij het pick-up punt te bezorgen. Natuurlijk is dat weer anders gelopen. De chauffeur was wederom op zoek naar het adres dat op het adreslabel stond. Eén van mijn ouders is snel naar buiten gegaan toen ze het busje gezien hadden en heeft hem aangesproken. "Hij kon het adres niet vinden". Ja, dat weten we ondertussen wel. Pakketje op straat van hem in ontvangst genomen; eind goed al goed maar wat een drama was dit met DPD. Er zijn 4 pogingen/afspraken geweest waarbij de chauffeur in het systeem onwaarheden verkondigt en de klantenservice wimpelt of de verantwoordelijkheid af of komt de afspraken niet na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Essox Lucius
  • Laatst online: 14:32
*knip* Zoals ook eerder is aangegeven is dit geen algemeen ervaringen-topic.

[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 08-03-2018 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:24
S1NN3D schreef op dinsdag 6 maart 2018 @ 07:49:
Laatste update van deze klucht; het is gelukt, ik heb het pakketje in handen gekregen.

Ik had met de klantenservice afgesproken dat ze een tweede poging zouden doen om het pakket bij het pick-up punt te bezorgen. Natuurlijk is dat weer anders gelopen. De chauffeur was wederom op zoek naar het adres dat op het adreslabel stond. Eén van mijn ouders is snel naar buiten gegaan toen ze het busje gezien hadden en heeft hem aangesproken. "Hij kon het adres niet vinden". Ja, dat weten we ondertussen wel. Pakketje op straat van hem in ontvangst genomen; eind goed al goed maar wat een drama was dit met DPD. Er zijn 4 pogingen/afspraken geweest waarbij de chauffeur in het systeem onwaarheden verkondigt en de klantenservice wimpelt of de verantwoordelijkheid af of komt de afspraken niet na.
Maar wat stond er op het adreslabel dan? Iets foutiefs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Niet online
3p0x schreef op vrijdag 9 maart 2018 @ 13:09:
[...]

Maar wat stond er op het adreslabel dan? Iets foutiefs?
Nee hoor, dat was gewoon correct.
Pagina: 1