Toon posts:

ALS.NB Functie combineren met VERT.ZOEKEN

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag is:

Kan ik de ALS.NB functie combineren met VERT.ZOEKEN?

Voorbeeld: =ALS.NB((VERT.ZOEKEN(A1;Lijst!A1:B8;2;ONWAAR))>=0;0), in mijn excel sheet krijg ik dan 0 als het idd 0 is anders krijg ik WAAR, dit moet alleen geen waar zijn maar weer verwijzen naar (VERT.ZOEKEN(A1;Lijst!A1:B8;2;ONWAAR))

Ik denk dat de formule zo moet, maar helaas werkt dit niet. Weet iemand een oplossing? Of een andere functie? Die ik kan combineren met VERT.ZOEKEN?

Thanks alvast

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 21:57 ]

Beste antwoord (via Verwijderd op 28-02-2018 22:14)

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Ik denk dat je je >= verkeerd hebt staan, of zelfs helemaal niet nodig hebt. Je hebt nu een VERT.ZOEKEN die een waarde vindt of N/B. Als er een waarde is, wil je die gebruiken en als er geen waarde is gebruik je de default 0 (regelt ALS.NB). Dan heb je toch helemaal geen >= 0 nodig?

Of probeer je ook nog negatieve waarden weg te poetsen? Dan moet je de ALS.NB inpakken in een ALS die op de waarde checkt (maar dan zijn iig de foutwaarden al afgevangen).

Zo scherp als een voetbal!

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:31

Reptile209

- gers -

Ik denk dat je je >= verkeerd hebt staan, of zelfs helemaal niet nodig hebt. Je hebt nu een VERT.ZOEKEN die een waarde vindt of N/B. Als er een waarde is, wil je die gebruiken en als er geen waarde is gebruik je de default 0 (regelt ALS.NB). Dan heb je toch helemaal geen >= 0 nodig?

Of probeer je ook nog negatieve waarden weg te poetsen? Dan moet je de ALS.NB inpakken in een ALS die op de waarde checkt (maar dan zijn iig de foutwaarden al afgevangen).

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Haha, wat stom. Klopt idd, bedankt.