Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshond
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-07 14:38
Mijn vraag
Ik heb twee installaties van Windows 10 (en 1 van Windows 7) op mijn computer staan die ik via een Dual Boot wil kunnen benaderen. Ik heb hiertoe EasyBCD 3.2 geinstalleerd en in Edit Boot Menu aangegeven dat de Metro bootloader NIET gebruikt moet worden zodat de keuze voordat Windows 10 gestart wordt al gemaakt kan worden. Wat echter voortdurend gebeurt is dat de laatste Windows 10 optie die gebruikt is wordt gestart in een Boot optie scherm. Als je dan een van de andere Windows installaties kiest dan de laatste die je hebt gebruikt, moet de computer weer van voren af aan starten wat extra tijd kost. Ik wil dus de keuze kunnen maken voordat Windows 10 opstart. Hoe kan ik dat voor elkaar krijgen?.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 23:41
iReboot
werkt samen met EasyBCD
wanneer je het herstarten initieert , geef je aan welke versie moet opstarten na de reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just me !
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23-05-2023

Just me !

Ik leer nog steeds......

Wanneer in het "Edit Boot Menu" als enige de "Wait for user selection" aangevinkt wordt zal, voordat Windows gestart wordt, EasyBCD met de vraag komen met welk OS je wilt starten. ;)

[color="#2412F9"]J[/color][color="#Ff96512"]h[/color][color="#15BD26"]u[/color][color="#E51AF7"]s[/color][color="#000000"][/color]t me !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boshond
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-07 14:38
Dank voor de antwoorden!
@Just Me!: Ik heb dit geprobeerd maar helaas werkt dat niet. WIndows gaat toch eigenwijs zijn eigen bootmanager opstarten. Ik ga eens kijken of iReboot beter werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TanteBeth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:56
Bij multiboot in Win8 en/of Win10 dient daarom Snel Opstarten in Energiebeheer van elke van de OS'en te worden uitgeschakeld. Dit heeft niets te maken met fastboot in UEFI.

In het oude Configuratiescherm (control.exe) -> Energiebeheer -> Gedrag van de aan/uit knoppen bepalen.
Instellingen die momenteel niet beschikbaar zijn aanklikken en dan vinkje weghalen bij Snel Opstarten inschakelen.

Let op: bij de halfjaarlijkse grote Windows10 update kan het zijn dat deze instelling weer gereset wordt.
Haal dan het vinkje opnieuw weg.

[ Voor 15% gewijzigd door TanteBeth op 14-06-2018 12:51 ]