Douche Thermostaatkraan niet meer af te stellen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-12 16:50
Mijn vraag
We hebben de douchecel opnieuw in laten voegen en daarvoor moest de thermostaatkraan van de muur. Omdat ik op internet las dat een dergelijke kraan ook onderhoud nodig heeft dacht ik slim te zijn en heb ik de knop en de zwarte binnenkant in de azijn gelegd. Nu ik echter de kraan weer in elkaar wil zetten krijg ik er met geen mogelijkheid meer warm water uit, wat ik ook doe.

Als ik op internet kijk blijkt dat deze knop wordt gebruikt om de kraan af te stellen. Echter wordt, wanneer ik aan de knop draai, het water niet/nauwelijks warm (Om te douchen gewoon koud).

Zie ik wat over het hoofd of heb ik de kraan gesloopt en kan ik een nieuwe kopen?

Het gaat volgens mij om een wat oudere Grohe Grohtherm 1000, zie ook onderstaande afbeelding.

kraan

Alvast bedankt!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Alle reacties

• Consigliere
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 20-02 17:08

Consigliere

Engineer

UIt mijn hoofd.. is het zwarte open en dicht en de grijze instellen kwa warmte.... maar kan ook andersom zijn en zou moeten werken.. wat me meer opvalt... Kraan vastgezet met waterpomptang? door de beschadigingen op de moeren? en waarom telfon tape?

Edit: links is de warme... en rechts de koude zit er aan de linkerkant niet iets?

Al is het wel zo dat je rechts de temperatuur in stelt..

[ Voor 22% gewijzigd door Consigliere op 01-03-2018 11:44 ]

Bim Engineer Sanitaire Technieken PvOutput

• Jassy
Bedankt voor het nadenken! Ik heb ook al eens de knop er weer opgezet en dan gedraaid maar het grijze deel draait niet, alleen het zwarte deel. Als ik op internet surf schijnt ook het instellen, en dus de warmteafgifte, met zwart te gebeuren. Hij wordt ook wel minimaal warm/koud als ik aan het zwarte deel draai.

De kraan inderdaad vastgezet met een waterpomptang en is beschadigd geraakt. Teflon heb ik er langs gedaan omdat anders het geheel een klein beetje lekte. Dat heeft die schijnbaar altijd al gedaan want de moer is ook helemaal lelijk geworden.

Inmiddels is er een andere kraan onderweg. Deze kraan is 13 jaar oud en hield zijn warmte ook niet meer goed vast en werd tijdens het douchen steeds kouder. Denk dat hij gewoon aan het einde van zijn latijn is. De nieuwe ga ik met de steeksleutel vast zetten zodat die niet beschadigd raakt.

• Bergie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-12 20:07

Bergie

Lekker belangrijk...

het kan natuurlijk zijn dat er door de azijn de nodige troep in het binnenwerk losgekomen is wat nu de boel een verstopt. Je zou hem nog eens los kunnen halen en goed doorspoelen in beide richtingen om alle troep eruit te halen.

Yamaha MT-09

• Jassy
Bergie schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 12:09:
het kan natuurlijk zijn dat er door de azijn de nodige troep in het binnenwerk losgekomen is wat nu de boel een verstopt. Je zou hem nog eens los kunnen halen en goed doorspoelen in beide richtingen om alle troep eruit te halen.
Thanks, dat zou inderdaad ook goed kunnen. Ik kan vanavond nog wel één poging wagen voordat ik de nieuwe kraan erop zet.