Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 19-09-2024
Hi,

Ik heb afgelopen vrijdag mijn nieuwe Huawei P Smart bij verlenging bij Telfort ontvangen. Fijn apparaat, ik had hem specifiek besteld vanwege de Dual Sim mogelijkheid. Op de verlengingssite van Telfort, zie https://www.telfort.nl/mo...huawei-p-smart-zwart.html, staat letterlijk: Naast alle voordelen die de P Smart met zich meebrengt, heeft dit toestel nog een aantal kleine snufjes. Een van deze voordelen is dat het mogelijk is om niet één, maar twee simkaarten te gebruiken. Dit is handig om bijvoorbeeld je werk en privé telefoon gescheiden te houden.

Vandaag dan maar in het tweede sim slot mijn KPN Werk sim geplaatst. Echter bij inschakelen wordt niet gedetecteerd dat er een in zit. Vandaag een aantal keer over en weer gebeld, gemaild, gewebcared en gechat en ik kreeg uiteindelijk van ene Sebastiaan het antwoord: "Goedemiddag, ik zie inderdaad dat dit toestel gebruik kan maken van een dual simkaart en twee simkaarten kan dragen. Helaas is het bij ons niet mogelijk om gebruik te maken van een dual simkaart, er kan bij ons particuliere abonnement maar van 1 simkaart tegelijk gebruik maakt worden van het netwerk. Je kunt helaas bij ons geen gebruik maken van een dual simkaart bij een particuliere abonnement. Wel bij een zakelijk abonnement heb ik begrepen."

Mijn vraag is: Is het nu wel of niet mogelijk om een P Smart met twee sims te laten werken? Zijn er mensen die hem hebben aangeschaft en hem dual sim werkend hebben? Of heeft de Telfort medewerker hier gelijk?

Thx in advance,
Joost

Beste antwoord (via rens-br op 21-03-2018 09:24)

• joostvanpoppel
Het antwoord op de topictitel is helaas ja...
Vanmiddag, met omweg langs de Media Markt, naar de Telfort winkel geweest.

Bij de Media Markt was me al binnen 1 minuut bevestigd wat het probleem was. Er staan 2 IMEI-nummers op het doosje... En op de aanlevering van Telfort staat maar 1 IMEI. Maw; het toestel dat zij aanleveren werkt maar met 1 simkaart. Door de telfort winkel in Tilburg werd dit ook bevestigd.

Net een klacht ingediend bij Telfort. Onder valse voorwendselen heb ik een product/dienst afgenomen, niet conform specs;
Afbeeldingslocatie: http://www.qbasiq.com/myfiles/psmart.png

Gisteren met zeker 5 mensen aan de lijn gehangen en niemand kon me helpen. Heb de service als zeer slecht ervaren. Ik ga de telefoon terug sturen en per direct bij Telfort mijn contract opzeggen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Aanvullend zag ik net op de website van bright.nl;
Als je de P Smart, die verkrijgbaar is in zwart, goud en blauw, los koopt krijg je een dual sim-slot. Wie de telefoon in combinatie met een abonnement aanschaft, heeft slechts ruimte voor één sim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

De P is niet locked, uit mijn hoofd.

Zijn het twee SIMs van dezelfde provider die je nu getest hebt?

Alvast vooruitlopend; als de "algemene dual SIM" beperkingen niet in de kleine letters van je contract staan, zou er een reden zijn om te ontbinden. Toestel is niet bruikbaar met meer dan 1 SIM van Telfort.

Heb zelf een OnePlus5; werkt vlekkeloos me lt 2x KPN prive SIM-only. Kan zowel kiezen met welk nummer ik uitbel en van welke SIM ik data gebruik. Door Android 8, kan ik dus ook 2x Whatsapp gebruiken, eentje voor elke SIM.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
Het antwoord van de helpdesk gaat over 1 nummer met 2 Sims, die je dan gebruikt in 2 telefoons.
Heeft niks te maken met jou probleem, 1 telefoon met 2 Sims met aparte nummers.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Wat gebeurt er als je je Sims omwisselt?
Hoeveel imeinummers laat *#06# zien?

Als er twee simkaarten inpassen dan zou je telefoon ze moeten ondersteunen. Maar je kan voor de zekerheid natuurlijk nog het modelnummer controleren.

[ Voor 51% gewijzigd door job op 28-02-2018 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
@job , hij laat 1 imei nummer zien, en een SN nummer, geen idee wat dat is.
Op het modelnummer heb ik gecontroleerd op huawei.com die geeft ook aan dual sim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JurienW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-05 11:47
Als je nu alleen die Werk Sim er in doet, werkt het dan wel ?
Lijkt mij namelijk meer een probleem van de Simkaart en / of telefoon, niet van het kunnen hebben van 2 verschillende simkaarten in je telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 29-01 19:58
Als je naar Instellingen >Systeem > Over deze telefoon ga zie je een build nummer.

Wat staat daar? (Ook de nrs tussen haakjes, dat is de branding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
de sim in slot 1 werkt. Dus beide kaartjes (telfort/kpn) werken dan... wat in het 2e slot zit, werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Build-nummer is: FIG-LX1 8.0.0.121(C432)

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 60% gewijzigd door rens-br op 01-03-2018 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:21
joostvanpoppel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:03:
de sim in slot 1 werkt. Dus beide kaartjes (telfort/kpn) werken dan... wat in het 2e slot zit, werkt niet
dan istie dus defect

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
joostvanpoppel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:04:
Build-nummer is: FIG-LX1 8.0.0.121(C432)
Dat is erg gek,

Jou model is inderdaad wat Huawei zegt dat de dual sim is.

Branding lijkt gewoon Europa te zijn, maar dat kun je verder controleren door:

*#*#2846579#*#* te bellen
Ga naar menu 3 en dan menu 4
Country moet EU zijn.

Edit

Totaal vergeten, kijk in de doos, daar moet je twee IMEIs vinden, zo niet, hebben ze je misleid.

[ Voor 11% gewijzigd door Luinwethion op 28-02-2018 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-05 09:16

job

Zeker weten dat de tweede sim goed in de simhouder zit? Dat is nog de enige verklaring die ik kan hebben (naast dat je telefoon deels defect is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
D
Luinwethion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:13:
[...]

Dat is erg gek,

Jou model is inderdaad wat Huawei zegt dat de dual sim is.

Branding lijkt gewoon Europa te zijn, maar dat kun je verder controleren door:

*#*#2846579#*#* te bellen
Ga naar menu 3 en dan menu 4
Country moet EU zijn.

Edit

Totaal vergeten, kijk in de doos, daar moet je twee IMEIs vinden, zo niet, hebben ze je misleid.
Daar staat EU bij. Op het doosje staat maar één IMEI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
job schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:25:
Zeker weten dat de tweede sim goed in de simhouder zit? Dat is nog de enige verklaring die ik kan hebben (naast dat je telefoon deels defect is).
Ja 100%. ook gechecked met youtube filmpjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Morgen loop ik even naar de telfort winkel en kijk bij de Mediamarkt even op de doosjes of daar wel 2 imei's op staan... ben benieuwd...

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 01-03-2018 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:37
Luinwethion schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 20:13:
Volgens de specs is hij dual standby, niet dual active. Heb je dan ook twee IMEIs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fabianvm
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10:47
Als je een dual SIM telefoon hebt staan er twee IMEI nummers op de doos en bij Settings -> System -> About phone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
fabianvm schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 21:32:
Als je een dual SIM telefoon hebt staan er twee IMEI nummers op de doos en bij Settings -> System -> About phone
Daar staat dus 1 IMEI. Maar zoals hierboven staat, is dat niet altijd het geval bij dual standby?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luinwethion
Bij een dual sim heb je altijd de vermelding van beide IMEIs, ook als het dual standby is.

Enige verschil van Dual standby is dat je maar een SIM te gelijk kan gebruiken.

Dus ik ga er vanuit dat jou sku een single sim is voor operators.

Terug sturen en gewoon een verlenging doen bij een retailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Luinwethion schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 09:00:
Dus ik ga er vanuit dat jou sku een single sim is voor operators.
Terug sturen en gewoon een verlenging doen bij een retailer?
Dit denk ik ook. Vaak bieden operators singlesims-devices aan namelijk. Wel erg gek allemaal :)
Volgens mij is de vraag hoeveel IMEI's er op het doosje geprint staan nog niet beantwoord trouwens...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
CLB schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 13:47:
[...]

Dit denk ik ook. Vaak bieden operators singlesims-devices aan namelijk. Wel erg gek allemaal :)
Volgens mij is de vraag hoeveel IMEI's er op het doosje geprint staan nog niet beantwoord trouwens...
Er staat er bij mij eentje op. Nog wel contact gehad met twee retailers (coolblue/mediamarkt). Die geven aan dat de toestellen echt DUAL sim zijn. Om 4 uur ga ik naar de Telfort shop. Bij het niet kunnen verhelpen van het euvel ga ik mijn toestel direct retourzenden.. Blijft dan vreemd dat er wel met dual sim geadverteerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Volgens Huawei:
"All FIG-LX1, FIG-LA1, FIG-LX2, FIG-LX3 modes have single sim and dual sim versions."

Je hebt dus blijkbaar inderdaad de verkeerde versie gekregen

[ Voor 16% gewijzigd door tinzarian op 01-03-2018 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
Dan vindt Huawei dat een single sim en dualsim het zelfde model nummer mogen hebben inderdaad.

Gewoon retourneren en kijken als je een abonnement met de Dual sim model kan krijgen, dat lukt meestal wel m.u.v. tele2, daar mogen retailers alleen de voor geselecteerde sku's verkopen wegens VoLTE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
De Huawei P10 is ook dual Sim maar wordt in Nederland verkocht met single sim software. Door de software te vervangen, kan je daar een dual sim van maken. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Dan heb je dus simpelweg singlesim
Nog wel contact gehad met twee retailers. Die geven aan dat de toestellen echt DUAL sim zijn.
Dat zijn retailers die de dualsim-variant geleverd krijgen en uitleveren, Telfort is een provider
Blijft dan vreemd dat er wel met dual sim geadverteerd wordt.
Erg jammer voor jou inderdaad, kost je nu tijd en energie, maar foutjes zijn menselijk :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
CLB schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 15:37:
[...]

Dan heb je dus simpelweg singlesim

[...]

Dat zijn retailers die de dualsim-variant geleverd krijgen en uitleveren, Telfort is een provider

[...]

Erg jammer voor jou inderdaad, kost je nu tijd en energie, maar foutjes zijn menselijk :)
Op mijn P10 doosje staat toch echt maar 1 IMEI, maar hij is wel degelijk dual sim.
Providers zijn niet happig op Dual Sim, dus verkopen ze ze met Single Sim software erop.

[ Voor 9% gewijzigd door ChinaGeek op 01-03-2018 15:40 ]

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel

Bij de Media Markt was me al binnen 1 minuut bevestigd wat het probleem was. Er staan 2 IMEI-nummers op het doosje... En op de aanlevering van Telfort staat maar 1 IMEI. Maw; het toestel dat zij aanleveren werkt maar met 1 simkaart. Door de telfort winkel in Tilburg werd dit ook bevestigd.

Net een klacht ingediend bij Telfort. Onder valse voorwendselen heb ik een product/dienst afgenomen, niet conform specs;
Afbeeldingslocatie: http://www.qbasiq.com/myfiles/psmart.png

Gisteren met zeker 5 mensen aan de lijn gehangen en niemand kon me helpen. Heb de service als zeer slecht ervaren. Ik ga de telefoon terug sturen en per direct bij Telfort mijn contract opzeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
joostvanpoppel schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 18:28:

[afbeelding]

Hardwarematig kan hij het gewoon aan hoor. Je zult er een andere rom op moeten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luinwethion
ChinaGeek schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 14:44:
De Huawei P10 is ook dual Sim maar wordt in Nederland verkocht met single sim software. Door de software te vervangen, kan je daar een dual sim van maken. Ik vermoed dat dat hier ook het geval is.
ChinaGeek schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 22:45:
[...]

Hardwarematig kan hij het gewoon aan hoor. Je zult er een andere rom op moeten flashen.
Ben je dan wel 100% zeker dat bij de P smart ook zo is?

Bij sommigen single sim mate 10, hebben mensen bij XDA de dual sim rom geprobeert te flashen en dat heeft tot een brick geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doncab
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09-01-2024
Ik heb op mijn doosje bij een abbo met T-Mobile 2 IMEI nummers staan, en het toestel werkt ook met twee simkaarten. Dus ligt misschien aan je provider die een ander toestel levert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostvanpoppel
Doncab schreef op dinsdag 20 maart 2018 @ 14:35:
Ik heb op mijn doosje bij een abbo met T-Mobile 2 IMEI nummers staan, en het toestel werkt ook met twee simkaarten. Dus ligt misschien aan je provider die een ander toestel levert.
Dat is het hem inderdaad geweest. Uiteindelijk heeft Telfort de product pagina aangepast en er duidelijk opgezet dat het een SINGLE sim toestel betreft.... Maar blijft toch lullig als je dat toestel blind koopt en er later achterkomt dat het niet DS is... Anyway, heb nu de telefoon gekocht bij Mediamarkt. En nu na er even gebruik van gemaakt te hebben moet ik zeggen dat het echt een TOP-toestel is, voor een mooi bedrag (250eur).
Pagina: 1