telefoonnr koppelen aan bedrijf

Pagina: 1
Acties:

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:49

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Hoi

grappig probleem.
Ik beheer voor mijn werk sinds enige tijd a de kpn lijnen in ons pand.
Nu ben ik dat laatst wat beter aan het uitzoeken.

En we hebben 1 lijn waar 4 keer per dag op gebeld word naar 040-2265483
Als je dat nr belt, krijg je dus een soort modem/fax aan de lijn.

Ik gok dus dat dit een lijn is, die gebruikt word voor een alarm/controle melding van een of ander apparaat .
Echter ik weet niet welke, en dus ook niet op welke afdeling ik dat kan boeken. en waarom we daar perse een dure analoge lijn voor nodig hebben

Helaas is ons isra systeem zo afgewerkt, dat ik zonder de documentatie niet kan zien naar welk patchboard deze ader is doorgeschakeld. En laat die documentatie nu niet meer beschikbaar te zijn.

Iemand nog een idee over hoe ik er achter kom wat voor nr dit is ?
(behalve gewoon de lijn opzeggen, en kijken wie/wat er gaat piepen >:) )

[ Voor 6% gewijzigd door heuveltje op 28-02-2018 16:35 ]

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Heb je het nummer uit een rekening overzicht of uit een/je centrale ?

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 15:26

MrMonkE

★ EXTRA ★

Er zijn websites voor, zelf nooit gebruikt.

https://www.tellows.nl/c/...er-zoeken/?num=0402265483

Misschien dat je daar wat aan hebt?

★ What does that mean? ★

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
DukeBox schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:35:
Heb je het nummer uit een rekening overzicht of uit een/je centrale ?
rekening overzicht, de lijn is (voor zover ik kan vinden) niet aan onze telefonie centrale gekoppeld.
MrMonkE schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 16:41:
Er zijn websites voor, zelf nooit gebruikt.

https://www.tellows.nl/c/...er-zoeken/?num=0402265483

Misschien dat je daar wat aan hebt?
Klopt, en zo ken ik er nog een paar (nummerzoeker.com). Maar daar komt hij niet in voor.
Waarschijnlijk omdat die meestal uit het telefoonboek komen, en daar zal deze lijn ook vast niet in staan.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Speedy55
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-04 06:47

Speedy55

www.jpl-racing.nl

http://www.vigilantis.nl/

Het zou bijvoorbeeld deze alarmcentrale kunnen zijn, 040 is een netnummer rondom Eindhoven. Misschien kan je er nog meer vinden.

JPL-Racing --- iRacing Profiel

• andre208
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:38
Hebben jullie in het pand een alarm installatie of brandmeldsysteem of liften dan is de kans groot dat het i van deze is.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:34

JdM

Humbled

Opzeggen gaat misschien wat ver, maar loskoppelen voor een dag kan misschien wel?
edit: of ging dat nou niet omdat je de ISRA niet duidelijk hebt?

[ Voor 28% gewijzigd door JdM op 28-02-2018 17:16 ]

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
Speedy55 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:12:
http://www.vigilantis.nl/

Het zou bijvoorbeeld deze alarmcentrale kunnen zijn, 040 is een netnummer rondom Eindhoven. Misschien kan je er nog meer vinden.
wij zelf zitten ook in het 040 gebied, en zitten heel veel alarm centrales in ehv, als het al een alarm centrale is.
andre208 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:13:
Hebben jullie in het pand een alarm installatie of brandmeldsysteem of liften dan is de kans groot dat het i van deze is.
ja , ja , ja , en koelcellen met alarmen, een frankeer machine, en een ups, en een heftruck lader die zelf belt als de accu begint te verslijten. En dat zijn alleen al de dingen die ik weet die een telefoonlijn hebben :P

Dus het zal zoiets zijn, maar ik wil eigenlijk weten wat. en of het ook nog actief gebruikt word.
lijn kost toch weer 30E per maand ofzo, en bij storingen is het ook wel handig als je weet wat waar naar toe uitbelt ;P
JdM schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 17:16:
Opzeggen gaat misschien wat ver, maar loskoppelen voor een dag kan misschien wel?
edit: of ging dat nou niet omdat je de ISRA niet duidelijk hebt?
Dat dus, ik heb het dikader gekregen van KPN. maar wij hebben iets van een ISRA 40.
Zonder tracer en een dag lang kabels volgen ga ik daar niks meer van te weten komen.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:58

DukeBox

loves wheat smoothies

Wordt het nummer nog gebeld op vaste tijden ?

Als je het aderpaar niet kan achterhalen heb je nog maar 2 opties. KPN (partner) laten komen om het aderpaar aan te laten wijzen of opzeggen.

Zelf ook iets dergelijks gehad, nummer op de factuur was niet terug te vinden in de centrale. Alle lijntjes buiten de centrale om had ik wel redelijk in kaart gebracht en andere kant was een modem/fax waar ik ook niets mee kon. Uiteindelijk maar opgezegd en nooit meer iets van vernomen.
Had best een fout bij KPN kunnen zijn dat dit nummer op onze naam stond.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:52

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Speelt dit nog steeds?
Het lijkt er op dat het 'iets' is wat bij status wilt doormelden. Kan je aan de hand van de tijden dat er gebeld wordt een patroon zien? Internet ligt eruit? Er is iets gelogd door een apparaat? Lift loopt vast? Bericht van bewaker/logfile dat er een alarm af is gegaan?

Anders kan je eens proberen om alle verdachte apparatuur: liften, alarmsystemen bij elkaar te zoeken, en eens een belletje plegen met de helpdesk van die bedrijven. Wie weet kunnen hun het nummer wel ergens bij plaatsen.

Misschien hebben ze bij het bedrijf wel een heel nummerblok. Dus verhoog/verlaag het telefoonnummer eens met een getal en bel die eens op.

[ Voor 20% gewijzigd door AW_Bos op 04-03-2018 14:23 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als er een fax aan de andere kant zit: stuur zelf een fax die richting in met het verzoek ff contct met je op te nemen :)

In een vergelijkbar geval wel eens gezien dat iemand dat nummer doorschakelde naar een interne fax, en zo zag wat er verstuurd werd. Ook nog een optie, gewoon kijken wanneer ie binnenkomt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:17
Het is een nummer van Tele2 (https://www.acm.nl/nl/ond...che%20nummers&portering=1)

Misschien kan Tele2 je meer informatie geven?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
kleine update voor wie het boeide :)

uiteindelijk blijkt het om een een al lang niet meer in gebruik koelmodule te gaan.
Deze is al jaren afgekoppeld en omgezet naar een gprs module.
Maar blijkbaar was de lijn wel aangekoppeld gebleven, en belde hij nu 4 keer per dag op om te zeggen dat de temperatuursensor afgekoppeld was. En het bedrijf wat dat ontving vond het niet de moeite dat te melden,want we hadden geen contract meer |:(

• AW_Bos

AW_Bos

Nice dat je er uit bent!
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen? Hier en daar rondgebeld en sociale skills toegepast? Of heb je de technische skills toegepast en alles stuk per stuk afgekoppeld tot je de bron vond?

• heuveltje

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
AW_Bos schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:08:
Nice dat je er uit bent!
Hoe ben je er eigenlijk achter gekomen? Hier en daar rondgebeld en sociale skills toegepast? Of heb je de technische skills toegepast en alles stuk per stuk afgekoppeld tot je de bron vond?
Wat sociale skills geleend van een excollega met wat contacten bij KPNmonteurs :P

KPN monteur heeft in de centrale een piepsignaal gezet op onze lijn, en toen in onze isra met een soort kabelzoekerover aan de gang gegaan. Als je die over de kabel zwaait , hoor je gepiep als hij er overheen gaat.

Toen we de kabel konden volgen tot bundel die naar een bijgebouw ging was het opeens een stuk kleinere hooiberg :)

• AW_Bos

AW_Bos

heuveltje schreef op maandag 9 april 2018 @ 17:27:
[...]

Wat sociale skills geleend van een excollega met wat contacten bij KPNmonteurs :P

KPN monteur heeft in de centrale een piepsignaal gezet op onze lijn, en toen in onze isra met een soort kabelzoekerover aan de gang gegaan. Als je die over de kabel zwaait , hoor je gepiep als hij er overheen gaat.

Toen we de kabel konden volgen tot bundel die naar een bijgebouw ging was het opeens een stuk kleinere hooiberg :)
Zo te horen was dat een leuke operatie om uit te voeren. Grappig dat die apparatuur en zoekmethode bestaat, ik heb er nooit van geweten ;).

Pagina: 1