Wat ga je met je laptop doen?
Office, internet, films kijken. Geen spellen spelen.
Windows 10, geen spellen en alleen office/internet.
Wat is je budget?
Wil eigenlijk tussen de 1000 en 1500 euro uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Waarschijnlijk af en toe. Ik wil in iedergeval een lichte laptop ook gewoon voor het rondslepen in huis
Wil ook een lange accuduur (uit luiheid en zodat ik niet vaak met een kabeltje moet zitten thuis)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zat aan HP of Dell te denken. Wil wel een robuuste, lichte laptop welke lang op de accu kan. Tevens wil ik redelijke speakers omdat ik ook af en toe een film wil kijken met geluid uit de speakers.
Mijn keuze op dit moment:
15.6 inch, Full HD, geen touch
backlight
I5 7e of 8e generatie (quad core). Vraag: is quad core echt nodig? Haat het om te wachten op openen van progs en switchen tussen progs.
Alleen onboard videokaart
Of een 512/500 GB SSD of geen/goedkoopste optie (dan bouw ik mijn huidige 500 GB over in de nieuwe laptop).
Goede speakers
Goede batterij
Vrij licht.
Lekker toetsenbord (degene van de Elitebook 850 G4 tikt heerlijk dus graag iets vergelijkbaars)
Op dit moment zat ik naar de HP Probook 650 G3 te kijken, maar deze is eigenlijk te oud want is niet beschikbaar met quad core I5.
Andere laptop waar ik aan zat te denken is de Elitebook 850. De G4 lijkt erg aardig (heb deze nu met werk) maar is ook geen quad core. De G5 is jammergenoeg te duur ~2000 euro.
Bij de Dell is een optie een XPS of een Inspire. Inspire is wellicht slechte kwaliteit? (was het 5 jaar terug toen ik mijn huidige XPS kocht). En de XPS is niet te verkrijgen in 15 inch met onboard videokaart only.
Voor de inspire zou het deze worden:
Inspiron 15 5000
15,6 inch FHD (1920 x 1080) beeldscherm met led-achtergrondverlichting en antireflectiecoating
€ 599,01
8e generatie Intel® Core™ i5-8250U processor
Windows 10 Home 64bit Engels
8 GB, DDR4, 2.400 MHz
1 TB HDD
USB 3.1 gen 1 Type-C™ (optioneel) met PowerDelivery en video - alleen op configuraties met aparte grafische kaart
USB 3.1 gen 1(2)
USB 2.0 (1)
HDMI™ 1.4b,
Noble-slot,
3-in-1 SD-mediakaartlezer (SD, SDHC, SDXC)
Ik ga binnen 4 weken naar de USA verhuizen, dus daar zal ik de laptop ook kopen.
Hoor graag jullie mening!
Office, internet, films kijken. Geen spellen spelen.
Windows 10, geen spellen en alleen office/internet.
Wat is je budget?
Wil eigenlijk tussen de 1000 en 1500 euro uitgeven.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Waarschijnlijk af en toe. Ik wil in iedergeval een lichte laptop ook gewoon voor het rondslepen in huis
Wil ook een lange accuduur (uit luiheid en zodat ik niet vaak met een kabeltje moet zitten thuis)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Zat aan HP of Dell te denken. Wil wel een robuuste, lichte laptop welke lang op de accu kan. Tevens wil ik redelijke speakers omdat ik ook af en toe een film wil kijken met geluid uit de speakers.
Mijn keuze op dit moment:
15.6 inch, Full HD, geen touch
backlight
I5 7e of 8e generatie (quad core). Vraag: is quad core echt nodig? Haat het om te wachten op openen van progs en switchen tussen progs.
Alleen onboard videokaart
Of een 512/500 GB SSD of geen/goedkoopste optie (dan bouw ik mijn huidige 500 GB over in de nieuwe laptop).
Goede speakers
Goede batterij
Vrij licht.
Lekker toetsenbord (degene van de Elitebook 850 G4 tikt heerlijk dus graag iets vergelijkbaars)
Op dit moment zat ik naar de HP Probook 650 G3 te kijken, maar deze is eigenlijk te oud want is niet beschikbaar met quad core I5.
Andere laptop waar ik aan zat te denken is de Elitebook 850. De G4 lijkt erg aardig (heb deze nu met werk) maar is ook geen quad core. De G5 is jammergenoeg te duur ~2000 euro.
Bij de Dell is een optie een XPS of een Inspire. Inspire is wellicht slechte kwaliteit? (was het 5 jaar terug toen ik mijn huidige XPS kocht). En de XPS is niet te verkrijgen in 15 inch met onboard videokaart only.
Voor de inspire zou het deze worden:
Inspiron 15 5000
15,6 inch FHD (1920 x 1080) beeldscherm met led-achtergrondverlichting en antireflectiecoating
€ 599,01
8e generatie Intel® Core™ i5-8250U processor
Windows 10 Home 64bit Engels
8 GB, DDR4, 2.400 MHz
1 TB HDD
USB 3.1 gen 1 Type-C™ (optioneel) met PowerDelivery en video - alleen op configuraties met aparte grafische kaart
USB 3.1 gen 1(2)
USB 2.0 (1)
HDMI™ 1.4b,
Noble-slot,
3-in-1 SD-mediakaartlezer (SD, SDHC, SDXC)
Ik ga binnen 4 weken naar de USA verhuizen, dus daar zal ik de laptop ook kopen.
Hoor graag jullie mening!
[ Voor 26% gewijzigd door RommelD op 28-02-2018 16:40 ]
X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400