[Samsung UE50J6240] Spotify-geluid valt kort weg

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 15:34

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een Samsung UE50J6240 smart-TV. Verre van een high-end apparaat, maar aan een TV stel ik weinig meer eisen dan draadloze compatibiliteit met mijn Samsung-soundbar, het geven van beeld, "dat spul moet gewoon zijn werk doen" en... nee, eigenlijk alleen dat.

Waar ik wél veel gebruik van maak en wat het laatste criterium niet haalt is de Spotify-app. Deze loopt op TV, maar stuur ik over het algemeen aan via laptop of iPhone (net wat aan staat of het dichtst binnen handbereik is). Het probleem is alleen dat op onvoorspelbare en niet-reproduceerbare momenten het geluid wegvalt voor een seconde of 5-10. De afspeeltijd op ieder scherm loopt gewoon door, maar het effect is net alsof er een buffer is leeggelopen en opnieuw gevuld moet worden. Het kan tweemaal in vijf minuten gebeuren, maar er kan ook gewoon een uur zonder problemen afgespeeld worden.

De TV is rechtstreeks en bekabeld op de router aangesloten. Hierachter zit alleen nog het modem (Ziggo/gebridged). Als ik afspeel op de telefoon of laptop is er niets aan de hand. Anderszijds: als ik alleen afspeel via de app op de TV (dus zonder Spotify op andere apparaten actief/gekoppeld te hebben) is het probleem er ook. Alles is onafhankelijk van de gekozen muziek, on-/offline beschikbaarheid daarvan en combinatie van andere (in-)actieve Spotify-draaiende-devices. Ik ben er dus eigenlijk zeker van dat de oorzaak in de Spotify-app op TV zit. Ik krijg het alleen niet opgelost.
  • De TV is al meermaals volledig gereset naar zijn fabriekswaarden.
  • Het probleem blijft zelfs door te resetten, de verplichte basisstappen te doorlopen, verder helemaal niets te configureren en meteen de Spotify-app te draaien.
  • Voor wat betreft de app is er geen update beschikbaar, maar het verwijderen en opnieuw installeren daarvan lost het ook niet op.
  • Het uitschakelen van de hoge-kwaliteitstream maakt geen verschil. Dat geldt ook voor het auto-levellen van het volume tussen nummers.
  • Resetten van router en modem maakt geen verschil. Het wijzigen van DNS-servers ook niet.
Behalve het wegvallende geluid is er echter niets aan de hand en lijkt de app stabiel te draaien. Mijn ideeën zijn nu dus even op...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 28-10 15:34

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Topicstarter
Ik heb dit ding nu bijna een jaar met dit probleem, kieper het dan toch maar een keer in de groep, afgelopen week krijg ik een update van Spotify voor de kiezen, test ik nu de hele ochtend en tot op heden is het probleem er niet meer...

[ Voor 12% gewijzigd door Bastiaan op 10-03-2018 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjlv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 28-07-2024
Volgens een forum bij KPN blijkt een optische kabel wel goed te werken.