MSI GX70 3BE Start niet meer op (Hardware issue)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joeriz9
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14-05-2018
Mijn vraag

Hallo, mijn buurvrouw waaraan ik een jaar geleden mijn laptop heb verkocht kwam bij mij met het verhaal dat toen ze de stekker in het stopcontact deed ze een statische shock kreeg, hierna startte de laptop niet meer op en ben ik dus zelf gaan kijken of ik het probleem zou kunnen vinden.

Relevante software en hardware die ik gebruik

Verschillende stekkers voor de adapter, helaas geen toegang tot een andere adapter om verder te proberen aangezien het een 5,5 x 2,5 aansluiting is die op 180watt draait

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Met accu in de laptop start de laptop totaal niet op

Zonder accu aan de netstroom start de laptop op, voor ~10 seconden daarna valt hij uit, hierbij komt hij af en toe op het automatisch herstellen proces voor hij uitvalt (komt langs de bios kan ik hier uit opmaken? geen expert verder op het gebied van mobo's)

Een andere stroomkabel, dit maakte geen verschil

RAM vervangen, dit maakte ook geen verschil.

Iemand een idee? enige inzichten zouden worden gewaardeerd.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veng7
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19-11-2023
Wat voor activiteiten bespeur je die eerste 10 seconden? Hoor je een HD opstarten, of is het er een met een SSD? Brand/knippert het HD ledje?
Zie je iets op het scherm. Na tien seconden zou dat wel moeten.
"helaas geen toegang tot een andere adapter"
Een andere adapter is (nog) niet nodig. Een gezonde laptop werkt immers ook zonder accu.

[ Voor 24% gewijzigd door Veng7 op 02-03-2018 17:52 ]

Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep ;-) Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken, maar vraag je af wanneer dat zal gebeuren! En dan?