Hulp bij keuze van een nieuwe laptop (Windows of Mac)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bztrk
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 12-04-2018
Beste forumleden,

Ik zou binnen een paar weken een nieuwe laptop moeten hebben voor mijn werk.

Momenteel heb ik een laptop via mijn werk maar plan binnenkort zelfstandig te beginnen waardoor ik alles zelf moet voorzien :(

Wat zoek ik?

Scherm: max 15"
Accuduur: zolang mogelijk
DVD/CD : nvt
Gebruik : zakelijk (internet, intensief Microsoft office, af en toe een video of foto bekijken)
Levensduur: min 3 jaar
Budget max 2500 EUR

Ik heb al altijd Windows gebruikt op verschillende merken (Lenovo, HP, Dell, Asus, Packard Bell) en nog nooit met een Mac gewerkt. Echter gebruik ik ook al jaren Iphone en Ipad en vind die operating system eigenlijk wel beter dan pakweg een android of windows.

Ik ben regelmatig op de baan en bij klanten dus het moet licht zijn, goede accuduur hebben en liefst ook snel zijn. Ik heb nu een HP Probook en vind die veel te zwaar en log.

Als het kan zou ik ook bijhorende dockingstation willen aanschaffen (voor thuis en op kantoor)

Ik zou graag advies/mening/ervaring van jullie willen hebben over wat jullie zouden kopen in mijn plaats. Ik ben geen grafisch ontwerper, designer ofzo dus ben niet op zoek naar een laptop om er photoshop ofzo op te laten draaien.

Ikzelf ben al eens naar de winkel geweest om de Apple producten te bekijken en moet wel zeggen dat ze er ook wel bijzonder mooi uitzien tov mijn HP en Dell :)

Alvast dank voor jullie hulp

Mvg,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Waarom een docking station?
Met USB-C heb je nog maar 1 kabel om in te prikken. :) (Ook voor het opladen van je laptop...)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 13:08

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Euh, wat voor werk doe je dan wel? Voor Office en ander geneuzel, heb je al voldoende aan een ultrabook of flip-laptop van 800 Euro.

Mocht je wel 2.5K willen breken; een Surface Book geen mooie optie?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bztrk
Ik heb altijd met een dockingstation gewerkt omdat we dat zo kregen van mijn werk dus hoe het nu zit weet ik eigenlijk niet.

Ik doe sales and operations in een technische markt dus moet regelmatig presentaties maken en bespreken.

Wat betreft Surface book; ik heb daar uiteraard geen ervaringen mee maar ik zoek iets degelijks waar ik zonder veel omkijken x aantal jaren van kan genieten. Indien er merken zijn waar jullie ervaringen mee hebben, tips zijn altijd welkom en dat budget van 2.5 k is uiteraard geen verplichting :). Ik heb die zo gezet omdat ik eventueel aan een macbook pro dacht en die kosten nu eenmaal rond die bedragen als ik het goed gezien heb.

Wat ik zeker moet hebben is een ssd van minstens 256 gb (grote bestanden, foto's).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 20:15

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

@bztrk Daarom dus USB-C. Dat is de nieuwe manier.

Docking stations worden steeds minder gebruikt. (USB-C gooi je zowel beeld, als geluid, als voeding overheen. Je prikt letterlijk 1 USB-C kabel in je monitor en *tadaa*. Mits uiteraard monitor en laptop dat ondersteunen.)

Surface Book klinkt wel nuttig, of iig zo'n omklap tablet achtig apparaat. Klein, transportabel en verdomd handig bij presentaties waar je geen extern scherm hebt. (Weet uit mijn hoofd niet of dat ding USB-C heeft.)

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bztrk
Beste Unezra, bedankt voor je antwoord.

Eerlijk gezegd was ik van plan om (indien een laptop/macbook van 13 inch) een imac of desktop bij te kopen voor thuis (gewoon, terug een basis 8gb ram en 256 gb ssd).

Kan ik dan gewoon mijn laptop met dat USB C kabel aansluiten aan zo'n monitor zonder een tussenstuk?

Wat betreft de Surface book: eerlijk gezegd ben ik niet zo voor een 2in1 toepassing, ben bang dat dit niet zo duurzaam en stevig is voor veel onderweg mee te pakken (dit is puur een veronderstelling).
Pagina: 1