Vodafone content dienst Blendl Premium 3 mnd gratis

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 07:31
Ik ben een paar maanden geleden via Vodafone een aanbieding voor 3 maanden gratis Blendl Premium aangegaan. Nu ben ik dit vergeten op te zeggen 3 dagen voor het einde van de 3 maanden en is dit automatisch omgezet in een betaald abonnement. Ik had het sms-bericht van Vodafone over het aflopen van de 3 maanden gratis over het hoofd gezien. 8)7

Nu vraag ik me af of dit wel zomaar mag?

Natuurlijk stom dat ik het niet gelezen heb maar ik had op z'n minst na het verlopen van de 3 maanden gratis aanbieding en het aangaan van een abonnement daarvan ook een aankoopbevestiging moeten ontvangen toch? Nu krijg ik die aankoopbevestiging achteraf… 8)7

Heb ook ff gebeld met Vodafone en die konden me in eerste instatie niet een vertellen waar die 9.99 naar toe zou gaan. Het was notabene iets dat ze zelf aanbieden maar Blendl als contentprovider was niet in hun systeem bekend… Heb het via payinfo.nl zelf gevonden en meteen stopgezet. Waarschijnlijk net 2 dagen te laat dus volgende maand weer 9.99 weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jordyz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-10 08:40
Volgens mij is het zo wanneer je er maandelijks vanaf kan dat ze dit mogen doen. Of je moet nu echt een jaar eraan vast zitten dan is het een ander verhaal.

Ik weet niet of dat dit het geval is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
Jordyz schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:38:
Volgens mij is het zo wanneer je er maandelijks vanaf kan dat ze dit mogen doen. Of je moet nu echt een jaar eraan vast zitten dan is het een ander verhaal.

Ik weet niet of dat dit het geval is?
Nee het is een maandelijks abonnement dus de schade valt mee.

Natuurlijk een flinke discussie met de helpdesk gehad en de medewerker dacht dat ik ergens ingetrapt was en had het de hele tijd over 'Phishing'.

Nu krijg ik zojuist van Vodafone een bericht per SMS met afzendernr (310) 00 05 05 of ik deel wil nemen aan een klantenserviceonderzoek en moet op een vage link klikken… Over phishing gesproken. Natuurlijk druk ik daar dus niet meer op want zou wel een "Phishing" kunnen zijn ;)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FGH06oN.jpg

Ik ben al eerder in hun Phishing Blendi Premium gratis 3 maanden getrapt dus niet nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07:19
Het lijkt me dat het wel vermeld is/had moeten worden bij het aangaan van de proef, dat het stilzwijgend verlengd zou worden. Ik zou ook je verlies pakken die ene maand betalen, vraag je af hoeveel gezeur je wil hebben voor 10 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 15:38
Mag dit? Ja, jij gaat er mee akkoord & het is een maandelijks opzegbaar abonnement.
Actievoorwaarden https://www.vodafone.nl/s...ievoorwaarden-blendle.pdf
Hierin ga jij akkoord met het feit dat na de actie je per maand gaat betalen. Dat jij vergeet op te zeggen en de reminders niet leest. M.i. niet de schuld van vodafone/blendle

Overigens een stukje opheldering:
"Phishing
Phishing is een vorm van internetfraude, waarmee fraudeurs proberen om via e-mail achter uw bankgegevens te komen. Fraudeurs lokken u naar een valse (bank)website. Dit is echter een kopie van de echte website van de bank. Hier wordt u verzocht om uw inlognaam en wachtwoord in te voeren. Op deze manier krijgt de fraudeur de beschikking over uw gegevens. Met alle gevolgen van dien."
Bron: https://www.politie.nl/themas/phishing.html

Hier is geen sprake van Phishing, je bent ergens 'ingetrapt' en hebt de voorwaarden niet goed gelezen. Ik zou mijn verlies van €10 nemen en er van leren.
vj_slof schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:44:
[...]

[afbeelding]

Ik ben al eerder in hun Phishing Blendi Premium gratis 3 maanden getrapt dus niet nog een keer.
Dit is een smsje om het gesprek (wat je zojuist met vodafone had) te beoordelen. Ook hier, geen Phishing.

--edit--
Overigens doet een google zoekactie op "Blendle vodafone" wonderen om antwoord te geven op:
Hoe kan ik opzeggen? Waar gaat je 9,99 naar toe (dus hoe betaal ik)?

https://www.blendle.suppo...endle-Premium-stopzetten-

[ Voor 9% gewijzigd door diefightdie op 28-02-2018 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
I-King schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:47:
Het lijkt me dat het wel vermeld is/had moeten worden bij het aangaan van de proef, dat het stilzwijgend verlengd zou worden. Ik zou ook je verlies pakken die ene maand betalen, vraag je af hoeveel gezeur je wil hebben voor 10 euro...
Precies het is maar een tientje en misschien zelfs wel 2 omdat ik het een maand en 2 dagen later pas ontdek. Maar ik vind het raar dat bij Vodafone zelf niet bekend is dat Blendl als contentprovider niet in het systeem stond. Ook bij mijn abbonnementspagina mijnvodafone.nl stond ook Contentprovider Onbekend… De helpdesk kon het ook niet zien. Ben er zelf via Payinfo.nl achtergekomen en het zooitje meteen stopgezet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/4zQ4ZAY.jpg

Op de rekening is dus niet bekend gemaakt dat het hier om Blendl Premium gaat. Ze zien dit blijkbaar zelf ook niet als je er naar vraagt.

Wat me steekt is dat de helpdeskmedewerker me voor dom aanziet en ik in een Phishingbericht getrapt zal zijn, en ik na zo'n telefoongesprek een vage SMS met vage HTTP-link van Vodafone zelf krijg om mijn mening over de support achter te laten...

[ Voor 8% gewijzigd door vj_slof op 28-02-2018 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
diefightdie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:58:

Dit is een smsje om het gesprek (wat je zojuist met vodafone had) te beoordelen. Ook hier, geen Phishing.
Nee, maar wel een vage link wat nare gevolgen kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diefightdie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10-10 15:38
[grapje] Zet je alu-hoedje eens af vj_slof [\grapje]

Even serieus, er is nog steeds geen sprake van phishing.
Ook de vage link, dit is puur een customer survey wat gelinkt is aan het gesprek wat je net had.
Kijk maar eens op www.medallia.com/, niets vreemds aan.
vj_slof schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:03:
[...]

Nee, maar wel een vage link wat nare gevolgen kan hebben.
Nare gevolgen? Ik snap als je iets om welke reden niet wilt invullen.
In dit geval kan hooguit de medewerker aangesproken worden op zijn slechte hulpverlening naar jou.

--edit--
Ik vind het érg vervelend voor je en het is jammer van de 2x €10.
Maar bij 'gratis' zit er bijna altijd een addertje onder het gras, zoals in dit geval ook aangegeven bij de Voorwaarden.

Ik ga er vanuit dat je jezelf hebt opgegeven voor de gratis 3 maanden Blendle. Dan heb je dus ook op/voorbij de voorwaarden geklikt.

[ Voor 21% gewijzigd door diefightdie op 28-02-2018 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vj_slof
diefightdie schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:07:
[grapje] Zet je alu-hoedje eens af vj_slof [\grapje]

Even serieus, er is nog steeds geen sprake van phishing.
Ook de vage link, dit is puur een customer survey wat gelinkt is aan het gesprek wat je net had.
Kijk maar eens op www.medallia.com/, niets vreemds aan.

[...]

Nare gevolgen? Ik snap als je iets om welke reden niet wilt invullen.
In dit geval kan hooguit de medewerker aangesproken worden op zijn slechte hulpverlening naar jou.
Natuurlijk zie ik de humor er ook wel van in. Maar om na zo'n gesprek een SMS van een raar nummer te krijgen met een onbeveiligd HTTP-link om mee te doen aan een survey of deze SMS te beantwoorden met 1 nadat een medewerker gezegd heeft dat ik niet overal zomaar op moet klikken…

BTW: mag Medallia zomaar via een onbeveiligd HTTP-link mij deze survey aanbieden? :?
Pagina: 1