Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29
Mijn vraag
Ik wil een USB bluetooth dongle aanschaffen zodat ik mijn koptelefoon kan verbinden met mijn computer.
Weet een van jullie of er ook een variant is met NFC?
Dit lijkt me makkelijk om het gebruik van de koptelefoon te wisselen tussen pc en telefoon.

Een dongle die ik gevonden heb die geen NFC heeft:
https://tweakers.net/pric...usb-20-micro-class-1.html

Beste antwoord (via prorobbert op 28-02-2018 13:09)

Verwijderd

chemist13 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:32:
je kan je koptelefoon toch via bluetooth met je telefoon verbinden?
Joh, maar met NFC hoeft hij niet te kiezen. Koptelefoon tegen het apparaat houden dat je wilt gebruiken en hij verbind daarmee.

Scheelt weer settings openen en verbinden, of het verkeerde apparaat pakt automatisch verbinding, enzovoorts.

@prorobbert
wat je zoekt zit niet in EEN apparaat. NFC kan namelijk niet rechtstreeks aan je BT adapter doorgeven dat hij moet verbinden, daar zit een OS tussen (windows in dit geval gok ik).

met een losse BT adapter en een losse NFC adapter zou het wel moeten kunnen, mits windows dat soort gein ondersteund, heb het nooit geprobeerd. Maar ik begrijp wat je wilt - ik hou mijn telefoon boven mijn soundbar en hij verbind ermee, super makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 11:36 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemist13
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 03:36

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

chemist13 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:32:
Joh, maar met NFC hoeft hij niet te kiezen. Koptelefoon tegen het apparaat houden dat je wilt gebruiken en hij verbind daarmee.

Scheelt weer settings openen en verbinden, of het verkeerde apparaat pakt automatisch verbinding, enzovoorts.

@prorobbert
wat je zoekt zit niet in EEN apparaat. NFC kan namelijk niet rechtstreeks aan je BT adapter doorgeven dat hij moet verbinden, daar zit een OS tussen (windows in dit geval gok ik).

met een losse BT adapter en een losse NFC adapter zou het wel moeten kunnen, mits windows dat soort gein ondersteund, heb het nooit geprobeerd. Maar ik begrijp wat je wilt - ik hou mijn telefoon boven mijn soundbar en hij verbind ermee, super makkelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 28-02-2018 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prorobbert
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-09 12:29

Bedankt voor je reactie _/-\o_ . Dan bestel ik gewoon die USB dongle.
Ik zal me wat meer verdiepen in de NFC mogelijkheden m.b.t. Windows. Ik zal het wel melden als ik iets gevonden heb wat werkt

[ Voor 21% gewijzigd door prorobbert op 28-02-2018 13:12 ]