VLOOKUP om namen te combineren met e-mailadressen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-10 10:36
Hi, ik blijf maar in een kringetje ronddraaien en maak wss steeds dezelfde denkfout.

Ik heb een Excelsheet met de volgende kolommen:

Kolom F: Namen
Kolom L: Namen
Kolom M: E-Mailadres

In kolom L en M staan de namen met bijbehorende E-mailadressen. In kolom F staan willekeurige namen.

Nu wil ik in kolom K de E-mailadressen laten plaatsen die horen bij de namen in kolom F

Wie kan me verder helpen?

ABCDEFGHIJKLM
Pietje PukHier dus....Pietje PukPietje.Puk@mail.com

[ Voor 32% gewijzigd door M.v.Veelen op 28-02-2018 08:48 ]

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T_knoop
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09:05
Hoe vind je de emailadressen die horen bij de willekeurige namen uit F? Zoals je het nu uitlegt heb je in M alleen de emailadressen behorende bij de namen uit L.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atanamir
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-10 08:23
Wat gaat er fout in je formule? Zoals je het beschrijft is dit inderdaad precies waarvoor je een vlookup moet gebruiken...

(https://support.office.co...FE-4963-8AB8-93A18AD188A1)

Verder wellicht even zoeken in dit forum op "vlookup", er zijn veel voorbeelden al te vinden van een correcte opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Ik heb dit: =VLOOKUP(F2;L:L;12;FALSE)

Maar daarmee heb ik natuurlijk helemaal niet het verband met de e-mailadressen in kolom M die ik erbij wil zoeken.

Dat is ook juist het probleem. De combinaties heb ik in kolommen L + M. Alleen in kolom F komen in willekeurige volgorde, en dan ook nog slechts enkele, namen en dan wil ik automatisch de bijbehorende e-mailadressen in kolom K laten plaatsen.

¯\_(ツ)_/¯

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Laatst online: 16-10 20:12
Je zet je zoekgebied te klein. L:L is maar 1 kolom breed, maar je wilt daarna de 12e kolom hebben. Dat werkt niet.

=VLOOKUP(Zoekterm;Zoek en Resultaat gebied;In welke kolom van je Zoek en Resultaat gebied is het resultaat; FALSE)

=VLOOKUP(F2;L:M;2;FALSE) gaat denk ik beter effect hebben. Hierbij heb ik het zoekgebied 2 kolommen gemaakt en wil de 2e kolom hebben als resultaat

[ Voor 17% gewijzigd door MuddyMagical op 28-02-2018 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.v.Veelen
Verdorie zeg, dat is het inderdaad. Daarmee krijg ik idd de e-mailadressen te zien. Dankjewel voor deze eye opener !

¯\_(ツ)_/¯

Pagina: 1