Sound sampler / Jingle Box

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 24-05 15:11

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een simpele, goedkope (tweedehands is prima!) en analoge "in-line" sound sampler. Althans, ik denk dat dit de juiste omschrijving is. Excuus als dit niet de juiste term is.

Voorbeeld:
Audio bron --RCA Stereo Tulp L/R--> Sound sampler --RCA Stereo Tulp L/R--> Versterker

Het soort sampler dat ze nogal eens op kermissen e.d. gebruiken om jingles af te spelen tijdens een rit.

Ik heb zelf al gezocht, maar ik kan op Google echt bijzonder weinig vinden. Ik vind hier en daar wel resultaten van o.a. Discomash (spul kwam ik als klein kind al op de kermis tegen), maar dit is nieuw belachelijk duur (€600 excl. voor een simpele sampler!) en een tweedehands markt lijkt niet te bestaan.

Ik wil gewoon een "domme" box die een stuk of 8 jingles "in-line" vanaf een SD kaart af kan spelen binnen het audiotraject genoemd in mijn voorbeeld zonder daar een godsvermogen aan uit te hoeven geven.

Ik hoop dat iemand hier me in de juiste richting kan sturen.

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:40

sanzut

It's always christmas time

Ik kan even niet op de naam komen, maar zo’n ding als ze in Zondag met Lubach gebruiken voor geluidseffectjes doet volgens mij precies wat je wil.

Gevonden: Launchpad

[ Voor 7% gewijzigd door sanzut op 28-02-2018 08:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
sanzut schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 08:09:
Ik kan even niet op de naam komen, maar zo’n ding als ze in Zondag met Lubach gebruiken voor geluidseffectjes doet volgens mij precies wat je wil.

Gevonden: Launchpad
Inderdaad, zoiets als een launchpad, alleen dan "in-line" en met RCA aansluitingen. Ik heb namelijk geen mengpaneel of iets dergelijks en wil deze ook niet aanschaffen.

Edit: Voor de verduidelijking, de Launchpads lijken geen RCA input en output te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door wjjkoevoets op 28-02-2018 08:21 ]

Of all tyrannies, a tyranny sincerely exercised for the good of its victims may be the most oppressive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-05 13:03
Wat je nodig hebt is een sampler. Een chaos pad kun je daar bijvoorbeeld voor gebruiken.

https://www.bax-shop.nl/d...sq4Vo_zPO0B0aAt44EALw_wcB

Dan heb je wel in een keer heel veel extra functies, maar ook de mogelijkheid om iet op te nemen en via een kop af te spelen over het huidige geluid heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjjkoevoets

wjjkoevoets

Brabants Gedrocht

Topicstarter
kippy schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 12:28:
Wat je nodig hebt is een sampler. Een chaos pad kun je daar bijvoorbeeld voor gebruiken.

https://www.bax-shop.nl/d...sq4Vo_zPO0B0aAt44EALw_wcB

Dan heb je wel in een keer heel veel extra functies, maar ook de mogelijkheid om iet op te nemen en via een kop af te spelen over het huidige geluid heen.
Bedankt!

Ik denk dat ik mijn gedachtegang iets aan moet passen. Ik ben vanmiddag weer gaan zoeken op het internet of ik iets kon vinden wat:
- 8-16 sample knoppen heeft
- RCA in/uit aansluitingen heeft
- Samples eenvoudig en snel in te laden vanaf SD-card/USB
- Zelfs voor een leek super simpel is

Ik ben tot de conclusie gekomen dat ik niet de juiste zoektermen gebruik (jinglebox, sound sampler etc.) of dat een dergelijk apparaat simpelweg niet bestaat :+

Ik heb gekeken naar de door jou genoemde Kaoss Pad en an-sich snap ik de aanbeveling. Het apparaat kan doen wat ik vraag in mijn startpost. De bedoeling is dat ook technisch niet onderlegde mensen hier gebruik van kunnen gaan maken. Ik heb de documentatie doorgenomen, maar het inladen van samples via de SD-kaart is nou niet echt leek-vriendelijk. Daarnaast begrijp ik dat je maar 4 sample knoppen hebt en dat het switchten tussen sample sets traag en omslachtig werkt.

Iemand misschien nog tips? Ik kwam bijvoorbeeld de Roland SP-404SX tegen, maar ook hiervoor geldt weer hetzelfde.

Als ik het in de verkeerde hoek zoek, dan hoor ik het uiteraard ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizard91
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11-12-2023
Kijk eens bij Korg of Akai, die hebben Launchpad's rond de 50 - 200 euro. Wellicht niet precies wat je zoekt omdat de meeste via USB werken, maar daar is vast wel een manier op te vinden met enkele extra kabels.

AKAI MPD218 USB/MIDI-controller bijvoorbeeld of wellicht deze https://www.bax-shop.nl/s...-compacte-sampler-machine

EDIT:

Misschien is deze zelfs wel iets beter, heeft meer aansluitingen + 16 pads.

https://www.bax-shop.nl/s...16-sample-recorder-player

[ Voor 18% gewijzigd door Wizard91 op 01-03-2018 05:18 ]

Pagina: 1