Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Netwerkbehoefte van een Nefit Easy thermostaat

Pagina: 1
Acties:

• DnAchtse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05-2024
Hallo Tweakers,

Na het heengaan van mijn cv-thermostaat overweeg ik om deze te vervangen door een Nefit Easy thermostaat.
Ik zit echter niet bepaald te springen om een apparaat wat weer wat informatie over mijn leven in de cloud opslaat, maar vind het verder een erg mooi apparaat, en wil graag een Nefit kopen (aangezien ik ook een oudere Nefit cv-installatie heb en ook graag bij dit merk blijf) en de andere Nefits me niet aanstaan.
Omdat bepaalde functies alleen via de bijbehorende app in te stellen zijn en ik daarbij binnenshuis geen problemen heb met deze app om o.a. de temperatuur te bedienen, ben ik ik op zoek naar informatie over de wijze waarop de Easy het netwerk nodig heeft.
Ik heb overigens geen behoefte aan de "slimme" opties als lokatie van de gekoppelde telefoontoestellen of opvragen van de actuele buitentemperatuur.

Dus, ik lees dat de Nefit-Easy toegang tot de WiFi in geval van het gebruik van de app nodig heeft.
Kan ik het apparaat daarachter (middels een firewall-regel) de internettoegang ontzeggen?
Of logt de app niet lokaal in op het apparaat en loopt dit via de Bosch-Nefit-server, welke daarna lokaal mijn thermostaat dient te vinden.

Misschien zou iemand die de Easy in gebruik heeft, eens kunnen testen of bijvoorbeeld de thermostaat te benaderen is wanneer de router geen wan heeft (wanneer de wan-kabel eruit ligt)?

Alvast veel dank voor de input,

Arjan

[ Voor 11% gewijzigd door DnAchtse op 28-02-2018 00:19 ]

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:12

prein2

Monument verduurzamen is leuk

• DnAchtse
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 24-05-2024
Ik had deze draad - en een hoop anderen - wel gezien en doorgenomen.
De focus lag echter op een andere plek; maar gelukkig, in deze draad was deze link te vinden...

brightvalve in "Nefit Easy: XMPP protocol ontcijferen"

waarin brightvalve aangeeft hoe de Easy zou reageren zonder actieve internetverbinding.

Top, daar moest ik heen, bedankt!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-11 01:59

NBK

Weercam-Avatar

Ik heb na het kopen van een tweedehands Easy al eens zitten studeren op de verschillende slimme thermostaten en de Easy kwam daar best positief uitrollen wat betreft kosten (geen abonnement oid), privacy (geen cloudopslag) en mogelijkheden om het apparaat toch te blijven gebruiken voor het geval ondersteuning vanuit Nefit wegvalt.
Je kunt de Easy bijvoorbeeld ook gewoon via Domoticz bedienen als je in huis een raspberry heb met daarop wat extra software. Wat bijvoorbeeld ook handig kan zijn als de app in de appstore niet meer bijgewerkt zou worden.
Verder had Nefit best grote ideeën met de Easy maar uiteindelijk is dat 'helaas' niet echt van de grond gekomen. Gelukkig resulteerd dat wel in een apparaat wat gewoon doet wat je er van verwacht zonder onnodige (dure) poespas.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic