Asus Zenfone: niet onderbouwde claim

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
"Dat het weliswaar lijkt op wat Apple heeft gedaan, maar dat Apple het weer had afgekeken van Essential."

"The [essential] phone was officially unveiled on May 30, 2017" (bron: Wikipedia). De iPhone X "was announced on September 12, 2017" (bron: Wikipedia)

Terug naar de claim (quote?) van Arnoud: "Dat het weliswaar lijkt op wat Apple heeft gedaan, maar dat Apple het weer had afgekeken van Essential."

Ik weet wel zeker dat Arnoud een kenner van de smartphonewereld is. Dan moet Arnoud toch wel begrijpen dat telefoons (zoals de iPhone X) ruim lang van te voren worden ontworpen, wsl is het design al in 2016 vastgesteld. Ik snap de bovenstaande quote dus absoluut niet en zou graag zien dat die verwijderd wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:45
@CyberMania Arnoud schetst in zijn stuk hoe Asus de telefoon presenteert en wat Asus zegt over de notch. Het is dan ook geen quote of mening van @arnoudwokke, maar een quote van Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
CyberMania schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:17:
Ik weet wel zeker dat Arnoud een kenner van de smartphonewereld is. Dan moet Arnoud toch wel begrijpen dat telefoons (zoals de iPhone X) ruim lang van te voren worden ontworpen, wsl is het design al in 2016 vastgesteld. Ik snap de bovenstaande quote dus absoluut niet en zou graag zien dat die verwijderd wordt.
Dat geldt dan toch net zo goed voor andere fabrikanten? De ontwerpers van de essential phone zijn daar ook niet een week van te voren mee begonnen... Die beginnen ook veel eerder met het ontwerp dan de officiële aankondiging.

Overigens kon geen enkele fabrikanten weten wat Apple al in 2016 voor ogen had hoe de X eruit zou gaan zien, het is dus echt simpelweg een kwestie van wie het eerste is richting het publiek die de eer van 'eerste' op mag strijken... en de essential phone was simpelweg eerder officieel naar buiten gekomen met de 'notch'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
MicGlou schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 10:06:
[...]

Dat geldt dan toch net zo goed voor andere fabrikanten? De ontwerpers van de essential phone zijn daar ook niet een week van te voren mee begonnen... Die beginnen ook veel eerder met het ontwerp dan de officiële aankondiging.

Overigens kon geen enkele fabrikanten weten wat Apple al in 2016 voor ogen had hoe de X eruit zou gaan zien, het is dus echt simpelweg een kwestie van wie het eerste is richting het publiek die de eer van 'eerste' op mag strijken... en de essential phone was simpelweg eerder officieel naar buiten gekomen met de 'notch'.
Klopt,, maar het gaat veel te ver om, zonder goede onderbouwing, te beweren dat Apple het idee van de notch heeft 'gestolen' van de Essential phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-10 09:27
CyberMania schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:05:
[...]

Klopt,, maar het gaat veel te ver om, zonder goede onderbouwing, te beweren dat Apple het idee van de notch heeft 'gestolen' van de Essential phone.
Er staat nergens 'gestolen' maar er staat 'afgekeken'... het is ook niet meer dan een quote van een fabrikant, maakt niet uit of je het er mee eens bent. Wie er nou echt eerder was is nou niet echt belangrijk...

Maar afgezien van hoe je het zelf interpreteert, want laten we eerlijk zijn, 'stelen' gebeurd ontzettend veel in smartphone-land... waar Apple, of zelfs Jobs himself, dat niet onder stoelen of banken stak en zelfs de beruchte uitspraak heeft gedaan: "good artists copy, great artists steal".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:42
CyberMania schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 23:17:
"Dat het weliswaar lijkt op wat Apple heeft gedaan, maar dat Apple het weer had afgekeken van Essential."

"The [essential] phone was officially unveiled on May 30, 2017" (bron: Wikipedia). De iPhone X "was announced on September 12, 2017" (bron: Wikipedia)

Terug naar de claim (quote?) van Arnoud: "Dat het weliswaar lijkt op wat Apple heeft gedaan, maar dat Apple het weer had afgekeken van Essential."

Dus omdat jij iets niet snapt moet het verwijderd worden?

Daarnaast impliceer je het feit dat Apple de grondlegger is van de Notch. Noch Apple, noch Essential Phone is de grondlegger hiervan. Echter, het is gemakkelijk vergelijkingsmateriaal omdat iedereen het kent en aangezien de Essential eerder uit is gekomen lijkt me deze uitspraak logisch. Daarnaast kan Arnoud extra info bezitten die jij niet bezit.

PS: Wikipedia is geen bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
thekingmatt3 schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:52:
[...]

Dus omdat jij iets niet snapt moet het verwijderd worden?

Daarnaast impliceer je het feit dat Apple de grondlegger is van de Notch
Nee, dat impliceer ik helemaal niet. Maar ik vind de stelling dat Apple het heeft afgekeken van de Essential phone, zonder onderbouwing, echt volstrekte nonsense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thekingmatt3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-10 23:42
CyberMania schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 23:55:
[...]

Nee, dat impliceer ik helemaal niet. Maar ik vind de stelling dat Apple het heeft afgekeken van de Essential phone, zonder onderbouwing, echt volstrekte nonsense.
Dan heb ik je misschien verkeerd begrepen. Maar het feit blijft dat bronnen die wij niet kennen dit misschien wel bevestigen.
Pagina: 1