Toon posts:

Groupon & out-of-spec SDkaartjes

Pagina: 1
Acties:
  • 575 views

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zo ver, groupon heeft SDkaartjes in de aanbieding, maar de topics over SDkaartjes "die niet aan de specificaties voldoen" en van Groupon komen zijn weer dicht.

Begin januari een SDkaartje gekocht van 128GB, blijkt maar 6MB te zijn. Na contact met de klantenservice zou het geld terug worden overgemaakt, maar na het verstrijken van de termijn en een tweede maal contact met de klantenservice blijkt er nog steeds niets op de rekening te staan. Dan maar via PayPal een claim indienen. Uiteindelijk is deze bevoordeeld in mijn richting wegens gebrek aan reactie van de verkoper. Het blijkt maar weer dat Groupon naast het niet leveren van werkende geheugenkaartjes het ook nog voor elkaar weet te krijgen om te vergeten het geld over te maken, terwijl mij verteld wordt dat het onderweg is.

Hardleers als ik ben ze toch nog een tweede kans gegeven, want met PayPal ben je je geld toch niet kwijt. Dus heb ik 4x128GB besteld. Maar ook deze kaartjes geven stuk voor stuk foutmeldingen. Het ziet ernaar uit dat Groupon geen enkele goed werkende SDkaart kan leveren.

Het doel van dit topic: Mensen waarschuwen dat Groupon foutieve geheugenkaartjes levert, en daarna ietwat onkundig is met het terugboeken van het geld. Nu is het geld an sich prima terug te krijgen op het moment dat je via PayPal betaalt. Stel je echter voor dat je je vakantiefoto's maakt, en dat deze naderhand niet meer bruikbaar zijn. Daar zit je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:37
Verwijderd schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:19:

Hardleers als ik ben ze toch nog een tweede kans gegeven, want met PayPal ben je je geld toch niet kwijt.
Als je te vaak claims in dient kunnen ze je ook weigeren.
Gewoon niet bestellen bij webwinkels waarbij het bekend is dat ze zoals in dit geval nep producten leveren, je bent er altijd toch wel even mee bezig en tijdelijk je geld kwijt.
In iedergeval bedankt voor het melden, dan weten we waar we niet moeten zijn voor sd kaarten :)

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16:52
Gewoon geen producten bestellen bij Groupon. Zo'n beetje alles wat ze verkopen is net of te duur, en er is voortdurend een stroom klachten over.

Hoeveel bespaar je nou eigenlijk? Bij DataIO betaal je €46 voor een 128GB Samsung Evo+ kaartje. Hoeveel koste het kaartje bij Groupon? 40 euro? 36? Voor dat 10'tje zou ik hem gewoon bij een betrouwbare winkel kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Zijn het merk kaartjes? Samsung / Sandisk

Grote kans dat het dan nep kaartjes uit China zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22-09 22:53
Kennelijk heeft groupon veel geld over om te promoten op Pepper.com, want ik zie vaak aanbiedingen voorbij komen waar iedereen gretig gebruik van maakt. Ik heb een aantal dingen besteld bij groupon en ik kan zeggen ik heb geen enkele goede ervaring met groupon. Misschien voor lokale aanbiedingen voor b.v. eetcheques is deze site zeer geschikt, maar voor de rest mag de site wat mij betreft gewoon stoppen.

- Cursussen -> Vaak grote oplichtingen. Cursussen die je daar koopt zijn vaak gratis online te vinden
- SD-kaart -> TS geeft al aan dat zijn product niet goed is, maar ik kreeg dus een nep SD kaart thuis.
- soms is het gewoon compleet oplichting waar ze producten mee verkopen en geeft het verkeerde info.
- Ik heb zelfs producten helemaal niet geleverd gekregen
- etc, want kan wel even doorgaan

En de supportsite van groupon is om te huilen. Volgens mij hebben ze één persoon van straat geplukt die de afhandeling mag doen van alle producten. Te triest gewoon...

In het kort; Ik laat me niet meer verleiden door Groupon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanNL
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 18:37
Ik heb even de site bezocht en gekeken naar de sd kaarten.
Even eerlijk, als je dit ziet: https://www.groupon.nl/de...-kaart-met-64-of-128-gb-1 dan zou je eigenlijk al moeten weten dat het nep is.
Sowieso merkloos is verdacht maar wat iedereen zou moeten opvallen is dat er '' HC '' op de 64GB sd kaart staat.
Kaarten van 64GB of hoger zijn altijd SD XC, 4 tot 32GB kunnen enkel SD HC zijn.
Zie ook: Wikipedia: SD-kaart

Dat de chinezen hier mee weg komen ( tot zo ver ) begrijp ik nog, maar groupon en ook andere sites in Nederland verkopen deze nep kaarten gewoon hopend op dat de consument niet gaat klagen?

In vino veritas, in aqua sanitas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:05

Perkouw

Moderator General Chat
Voor reviews als deze hebben we het onderdeel Shopreviews. Staat de shop er niet bij dan houd het helaas op. GoT gebruiken we voor discussies / vragen etc., maar reviews horen hier niet thuis. Dit topic krijgt van mij een slotje.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.