Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• PaMu
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-12-2019
Wanneer ik onderweg muziek luister op mijn Nokia 8, heb ik sinds kort het probleem dat na precies 30 minuten mijn muziek stopt. Het lijkt of de app ge"force stop"t wordt. De app weet achteraf ook niet meer waar hij gebleven was. Dit gebeurt sinds de update naar Android 8.1. Hiervoor heeft het gewoon gewerkt. Dit is bij meerdere apps (ik gebruik normaal Blackplayer, maar het gebeurt ook bij Google Play Music).

Wat ik al geprobeerd heb:
Telefoon restarten (normaal en soft reset)
App opnieuw installeren
Battery optimisation voor de app uitzetten

Telefoon in safe mode geeft nog steeds hetzelfde probleem bij Google Play Music (Blackplayer kan niet gestart worden in safe mode).

Support van Nokia was niet heel behulpzaam, die snapten het ook niet en suggereerden mijn garantie te claimen.

Het lijkt een soort battery saving gedrag, maar ik kan geen andere battery saving opties vinden dan battery optimisation per app. Iemand een idee?

PaMu wijzigde deze reactie 27-02-2018 20:41 (6%)

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 21:23

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Rambeleid van de telefoon is dat vooral denk ik. Kan het eventueel zijn dat bepaalde apps je hele ram volgooien?

Vreemd misschien maar wat dit soort dingen betreft kan het net een computer zijn. Al eens gekeken naar wat de statistieken zeggen over verbruik van bepaalde apps?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• co2301
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 19:34
Bij batterij onderaan heb je app-gebruik, als je daar de app aanklikt, staat achtergrond activiteit ingeschakeld?

Heb op m'n nokia 8 wel dat Spotify vaak crasht via bluetooth, maar lijkt niet op jouw probleem.

• PaMu
quote:
Touchdomex schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:42:
Rambeleid van de telefoon is dat vooral denk ik. Kan het eventueel zijn dat bepaalde apps je hele ram volgooien?

Vreemd misschien maar wat dit soort dingen betreft kan het net een computer zijn. Al eens gekeken naar wat de statistieken zeggen over verbruik van bepaalde apps?
Ik heb relatief weinig apps erop, en niets wat ik denk dat zwaar is. Weet niet waar ik ramverbruik kan zien?
quote:
co2301 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:44:
Bij batterij onderaan heb je app-gebruik, als je daar de app aanklikt, staat achtergrond activiteit ingeschakeld?

Heb op m'n nokia 8 wel dat Spotify vaak crasht via bluetooth, maar lijkt niet op jouw probleem.
Achtergrond activiteit is ingeschakeld. Het lijkt wel dat de app echt crasht, en ik gebruik bluetooth, maar het feit dat het precies 30 minuten is, doet mij denken dat het daar niet aan ligt.

• ukkie22
  • Registratie: april 2017
  • Laatst online: 22-12-2019
Beste allemaal,

Bij mij stoppen alle muziek-/geluid-apps tussen de 30 en 40 minuten.
Volgens mij is dit sinds de update naar android 8.1. Voor de update geen problemen gehad.

Kwam er deze week voor het eerst achter bij het luisteren naar online radio via 4g, waarbij de uitzending plots stopte na een half uur. De volgende dagen hetzelfde.
Daarna later de radio-online via wifi gestart en ook daar een crash.
Dit alles getest met 2 verschillende apps (nederland.fm en tuneIn).

Heb ook een app waarmee ik mp3 bestanden luister. Ook deze stopte ermee, zoals bij het online radio luisteren. Heb ook daarna de mp3 player laten spelen terwijl er geen wifi of 4g actief was.
Ook daar stopte de mp3 player na verloop van tijd.

Heb de simkaart in een oudere mobiel gestopt met android 4.4.2 er die gaat lekker zijn gang en heeft geen problemen.

Marcel

• MC trouble
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-01 11:25
Hey,

De Nokia 6 (2017) heeft het zelfde probleem sinds Oreo 8.0. Ik verdenk Android-System van het afsluiten van spotify om de accu te besparen. Als je alle meldingen aan laat staan valt het op dat wanneer Spotify stopt er ook een melding over achtergrond apps staat.

Ik heb alle settings die ik kon verzinnen verandert zonder succes. Het schijnt dat oude versies van spotify wel werken. Op het Spotify forum noemde ze het een slechte optimalisatie van spotify/android.

Als iemand weet hoe je System-Android uit kunt zetten (het is een system app :+ ) probeer ik het graag.

bvd,

Koen

• De Tukker
  • Registratie: april 2018
  • Laatst online: 30-12-2018
Bij mijn Nokia 6 met Oreo 8.1 stopt Runkeeper ook na ongeveer een half uur registreren. Heel irritant. Hetzelfde geldt ook voor de streaming muziekapps.
De FM radio deed het overigens wel twee uur achter elkaar door.

De Tukker wijzigde deze reactie 10-04-2018 21:23 (20%)

• PaMu
Na tijden een irritante workaround gebruiken (iedere 20 min. interactie met de app), heb ik nu een betere oplossing gevonden. De VLC app heeft dit probleem niet bij mij. Na 60 minuten speelde mijn muziek nog steeds.

• MC trouble
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 08-01 11:25
Ik heb er sinds 8.1 geen last meer van. Ik heb wel aardig wat in het batterij beheer lopen aanpassen.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True