dvd max traag?

Pagina: 1
Acties:

• Yigal76
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:49
Ik heb een MAtrox G400 MAX en daarmee wil ik leuk DivXjes op m'n tv kijken.

Als ik het window waarin de film speelt naar de tv sleep, dan wordt die film prima afgespeeld (alleen heb ik dan van die suffe zwarte randen aan de zijkant :().

Gebruik ik echter de DVDmax optie, dan wordt de film schokkerig afgespeeld (de randen aan de zijkanten zijn dan wel weg :)).

Hoe komt dit en hoe kan ik dit oplossen?

• Yigal76
Niemand? :'(

• Yigal76
Nie.....mand....?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Nicap

Tsssk....

Ja, ik antwoord wel.
Ik denk dat de DivX een resolutie heeft wat niet deelbaar is door 32. Waarschijnlijk is ie 720X??? je moet hem dan met virtual dub resizen of je moet ff naar www.matroxusers.com gaan en die DivX fix downloaden.

Verwijderd

ik heb problemen met trage divx als ik op de tv afspeel en op de monitor vloeiend
athlon 750 met g400
maar mijn p3-558 met tnt2 pci werkt perfect :)

• Yigal76
Op zondag 15 juli 2001 00:10 schreef Nicap het volgende:
Ja, ik antwoord wel.
Ik denk dat de DivX een resolutie heeft wat niet deelbaar is door 32. Waarschijnlijk is ie 720X??? je moet hem dan met virtual dub resizen of je moet ff naar www.matroxusers.com gaan en die DivX fix downloaden.
Sorry, ik voelde me eventjes nogal eenzaam hier ;). Die fix die heb ik geïnstalleerd en helaas heeft ie niet geholpen.

Nogmaals ter verduidelijking(?)
DivX op monitor: vloeiend
DivX op tv (window naar tv gesleept): vloeiend (op de zijranden in het beeld na dan)
DivX op tv met DVD Max optie: schokkerig (zijranden zijn dan gelukkig wel weg)

:? :? :?
Ik weet het niet.

• Yigal76
Op zondag 15 juli 2001 00:19 schreef victorb het volgende:
ik heb problemen met trage divx als ik op de tv afspeel en op de monitor vloeiend
athlon 750 met g400
maar mijn p3-558 met tnt2 pci werkt perfect :)
Gebruik jij DVD Max of sleep je de film naar je tv toe? (zie mijn vorige post)

• Yigal76
^^schop^^

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 00:13 schreef Frits Bolkestein het volgende:
^^schop^^
schop jou |:( schoppen is irri :( er reageert heus wel iemand als die wil reageren ;)

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:46

Nicap

Tsssk....

Op zondag 15 juli 2001 00:29 schreef Frits Bolkestein het volgende:

[..]

Sorry, ik voelde me eventjes nogal eenzaam hier ;). Die fix die heb ik geïnstalleerd en helaas heeft ie niet geholpen.

Nogmaals ter verduidelijking(?)
DivX op monitor: vloeiend
DivX op tv (window naar tv gesleept): vloeiend (op de zijranden in het beeld na dan)
DivX op tv met DVD Max optie: schokkerig (zijranden zijn dan gelukkig wel weg)

:? :? :?
Ik weet het niet.
Welke resolutie heeft die DivX dan?
en wat voor PC heb je.

Verwijderd

Ik heb een matrox G400 en Pentium II 400, bij mij draait divx perfect via DVDmax. Je moet het volgende doen:

-DivxG400 installeren (gebruik search voor adres)
-in mediaspeler de divx codec quality op 0 zetten (via properties in het menu bestand of file)
- (Als je tv het ondersteund) NTSC tv-out gebruiken, PAL schokt nl. bij het afspelen van een Divx-film die niet 25 fps is (zie properties van je Divx film).
-ALs laatste kan ik nog zeggen dat je de divx film beter van je harddisk kan afspelen, omdat het laden in de CD-rom speler niet altijd vloeiend gaat en dus ook voor een stotterende Divx kan zorgen. (ik had hier ook last van;het ligt niet aan mijn CD-rom, ik heb nl. een Plextor 40 speed SCSI lezer en dat ding is erg snel.)

Suc6 ermee verder ;)

• Yigal76
TNX voor de replies!
Op maandag 16 juli 2001 13:36 schreef BarryHadslippers het volgende:
Ik heb een matrox G400 en Pentium II 400, bij mij draait divx perfect via DVDmax. Je moet het volgende doen:

-DivxG400 installeren (gebruik search voor adres)
-in mediaspeler de divx codec quality op 0 zetten (via properties in het menu bestand of file)
- (Als je tv het ondersteund) NTSC tv-out gebruiken, PAL schokt nl. bij het afspelen van een Divx-film die niet 25 fps is (zie properties van je Divx film).
-ALs laatste kan ik nog zeggen dat je de divx film beter van je harddisk kan afspelen, omdat het laden in de CD-rom speler niet altijd vloeiend gaat en dus ook voor een stotterende Divx kan zorgen. (ik had hier ook last van;het ligt niet aan mijn CD-rom, ik heb nl. een Plextor 40 speed SCSI lezer en dat ding is erg snel.)

Suc6 ermee verder ;)
DivXG400 is geïnstalleerd (v1.91). De codec quality staat reeds op 0. Ik speel de DivX altijd van de HD af (heb zelf ook een Plex 40x, die maakt een teringherrie :)). Wat dat NTSC betreft, waarschijnlijk vindt mijn tv dat niet leuk, want mijn beeld wordt bij deze instelling zwart/wit.

Dit probleem doet zich dus voor bij DivX-jes van alle resoluties :'(.

O ja mijn comp:
Duron 650@800 (ivm hitte niet op 950)
Asus A7V
256 MB 133MHz
IBM 13,5 GB 7200rpm HD
Matrox G400MAX (dual head + 32MB SGRAM)

• Yigal76
Ik heb net de NTSC instelling voor m'n tv nog een geprobeerd. Het beeld is prima vloeiend met DVD Max echter is het in zwart/wit. Is hier geen fix voor?

Ik begin dit steeds vervelender te vinden :(
Pagina: 1