Website snelheid rapport

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-10 11:20
Ik ben op zoek naar een programma c.q website die een website kan testen en hierbij informatie kan geven over de prestaties en mogelijke verbeteringen, zoals o.a pingdom en gtmetrix dit doen. Maar ben hierbij op zoek naar de mogelijkheid om het rapport te exporteren icm white label. Ik heb al lopen zoeken maar kom alleen maar op site die belachelijke prijzen vragen per maand (100+). Zijn er mensen met tips en/of ideeën?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Als jij een site voor een klant kan optimaliseren en daarbij een gedegen rapport kan overleggen, zijn de kosten van 100 euro per meting echt te verwaarlozen als je er van uit gaat dat goede optimalisatie in de 1000en euro's kan gaan lopen, mits je het goed en serieus aanpakt natuurlijk.

(bewuste volzin).

Overigens is je eigen site ook niet echt optimized...

Afbeeldingslocatie: https://s9.postimg.org/cmpnd4lxn/Clipboard-1.png

Je kan trouwens een gratis (!) account aanmaken bij gmetrix en dan unlimited tests draaien.

De output kan een PDF zijn of HTML, en zeker die laatste kan je gewoon scrapen als je de credentials even in de header van de Curl meestuurt;

Ik gebruik hun tool al zeker 10 jaar (als referentie) en hun DOM is nooit aangepast, dus een goede scraper bouwen, daar een whitelabel van maken en dat outputten als PDF is in een avondje wel gemaakt.

[ Voor 50% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 27-02-2018 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:23:

[afbeelding]
HOLY! :o

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/jttvg2Bg4CHB9qp68ag2SLbZ/full.png
...and counting...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basdej
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:22

basdej

OutSystems Consultant

https://developers.google.com/speed/

Kan je dit niet gebruiken?

Daarnaast is inderdaad je eigen site niet bepaald een schoolvoorbeeld. Lekker analytics script trouwens, wat elke seconde 4x doorgeeft wat ik aan het doen ben....

Misschien ook handig om je eens te verdiepen in de mogelijkheden van cloudflare

Hoi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
Mijn eigen site is inderdaad niet het schoolvoorbeeld, ben ik mij terdege van bewust :-). Een nieuwe site staat klaar om gelanceerd te worden, beter geoptimaliseerd waarbij andere keuzes zijn gemaakt :-).
basdej schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 21:16:
https://developers.google.com/speed/

Kan je dit niet gebruiken?

Daarnaast is inderdaad je eigen site niet bepaald een schoolvoorbeeld. Lekker analytics script trouwens, wat elke seconde 4x doorgeeft wat ik aan het doen ben....

Misschien ook handig om je eens te verdiepen in de mogelijkheden van cloudflare
De server staat in Nederland en ik richt mij op de Nederlandse markt, cloudflare is daar niet direct een toevoeging in.
b2vjfvj75gjx7 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 20:23:
Als jij een site voor een klant kan optimaliseren en daarbij een gedegen rapport kan overleggen, zijn de kosten van 100 euro per meting echt te verwaarlozen als je er van uit gaat dat goede optimalisatie in de 1000en euro's kan gaan lopen, mits je het goed en serieus aanpakt natuurlijk.

(bewuste volzin).

[afbeelding]

Je kan trouwens een gratis (!) account aanmaken bij gmetrix en dan unlimited tests draaien.

De output kan een PDF zijn of HTML, en zeker die laatste kan je gewoon scrapen als je de credentials even in de header van de Curl meestuurt;

Ik gebruik hun tool al zeker 10 jaar (als referentie) en hun DOM is nooit aangepast, dus een goede scraper bouwen, daar een whitelabel van maken en dat outputten als PDF is in een avondje wel gemaakt.
Een scraper bouwen met credentials meesturen in de curl ben ik simpelweg niet in thuis, in een avondje gebouwd wordt hem voor mij ook niet. Ik moet vanaf scratch beginnen wil ik zoiets maken en daar heb ik voorlopig de tijd niet voor. Vandaar het zoeken naar een kant en klare oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-09 15:25
Kijk eens naar Lighthouse

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lighthouse inderdaad. Webpagetest is ook een goede. Als ik me niet vergis is Lighthouse daar ook tegenaan/op gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:00
Google Pageinsights kun je gebruiken om eventuele zaken die de snelheid kunnen beïnvloeden te verbeteren. Maar kijk niet te veel naar de score hiervan, die is namelijk lang niet altijd betrouwbaar. Daarvoor kun je beter tools zoals Pingdom en Webpagetest gebruiken. Die tools geven een beter beeld van de daadwerkelijk behaalde snelheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Inmiddels heb ik naar aanleiding van de opmerking van deathgrunt contact met een ontwikkelaar om een script te schrijven die dit kan regelen. Dit ziet er hoopvol uit :-).
Pagina: 1