Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• neliexp
  • Registratie: februari 2018
  • Niet online
Hallo,

Mijn huidige smartphone heb ik nu al 3 jaar en is (vrij dringend) aan vervanging toe. Ik heb gehoord over Android One en dit interesseert me wel, vooral de android updates en dat er geen overbodige apps op staan. Nu twijfel ik tussen HTC U11 Life of Xiaomi Mi A1 en daarover heb ik enkele vragen:
  • Wat is de beste camera: 16 MP (HTC) of 12 MP dubbele camera (Xioami)? En wat zijn juist de voordelen van een dual camera?
  • Wat is de Edge Sense/knijpfunctie van HTC U11 Life juist? Hoe werkt het en is het nuttig/handig?
  • Klopt het dat de Xiaomi Mi A1 niet in het Nederlands beschikbaar is? Maar je kan deze smartphone toch gebruiken op het Belgische netwerk (Telenet)?
  • Is Android One echt zo goed als het lijkt? Ik vraag me af of ik niet evengoed een goedkopere smartphone met een groter geheugen (vb 64GB) zou kopen. Ook al staan er overbodige apps op, het geheugen dat overblijft zal uiteindelijk toch ongeveer hetzelfde of zelfs meer zijn als een Android One smartphone van vb 32 GB? Je hebt enkel de android updates niet.
  • De onlangs voorgestelde Nokia 6 en 7 plus lijken me op het eerste zich ook wel interessant. Enig idee wanneer deze beschikbaar zijn in België? En is het de moeite waard om er op te wachten of kan ik evengoed nu de HTC/Xiaomi kopen? Want tijd is geld ;)
Ik weet het, het is een hele lijst vragen maar ik wil dan ook zeker zijn van mijn koop :)

Andere opmerkingen of tips over deze smartphones of Android One zijn ook altijd welkom!

Alle reacties

• ChinaGeek
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 07-04 11:00
De Mi A1 heeft sowieso de mogelijkheid voor een SD kaart, bovendien is die in 64GB goedkoper dan de de 32GB van HTC.
De Mi A1 is Nederlands gewoon een beschikbare taal en werkt prima op het Belgische netwerk.
De Xiaomi is voor zijn prijs een absolute topper.

• swhnld
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 07-04 22:42
Als je even in Google kijkt naar een review van de HTC, dan krijg je uitleg hoe het werkt, op Youtube zelfs met filmpjes.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• erwindew
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 16-03 13:40
Persoonlijk zou ik voor de Nokia 7 plus gaan. Je betaald wel iets meer, maar je krijgt er ook veel voor terug.
je krijgt een 6 inch tov een 5.5 inch. Een betere accu en een snellere processor.
Ik vermoed dat de telefoon ook in Belgie vanaf april beschikbaar is.

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True