Voor een jongerencentrum zoeken we een slim deurslot voor de voordeur. We hebben een 30-50 tal vrijwilligers en het doorgeven/bijhouden van sleutels is een hel. Ook komt het regelmatig voor dat mensen hun sleutel niet willen teruggeven, of denken dat ze het gebouw als eigen huis kunnen gebruiken.
We vinden het belangrijk dat beheers/bestuursleden de controle hebben over de toegang, en dat we kunnen bepalen wanneer vrijwilligers wel of niet het gebouw in kunnen.
De enige zorgen die ik nog heb is dat het slimme deurslot op een openbare plek komt te zitten, waar bezoekers bijkunnen. Ik ben dus bang dat er iets gesloopt gaat worden, of dat een grapjas de deur op slot gaat zetten etc. Is het mogelijk hier iets op te verzinnen? Ik zit zelf te denken om er een behuizing omheen te bouwen.
Onze eisen voor het slot:
Must have:
- Deur ontgrendelen met een goede app.
- Fysieke sleutel als backup.
- Logboek
- Batterij gaat lang mee (minimaal 6 maanden).
- Verschillende rechten per groep (Beheerders die altijd binnen mogen, vrijwilligers die alleen op specifieke tijden binnen mogen, enkele personen eenmalig toegang geven).
- Minimaal 30 gebruikers.
- Onder de 350 euro.
- Terug kunnen sturen binnen X aantal dagen als het niet werkt, dus leverbaar in NL.
Het liefste ook:
- Beheerders die op afstand de deur kunnen open maken via internet.
- Meerdere beheerders (Het liefste 4), die gebruikers kunnen toevoegen/beheren.
- Uitschakelen van de fysieke vergrendelknop op het slot (zodat bezoekers niet zomaar de deur op slot kunnen doen).
Ik heb gekeken naar de volgende sloten:
Danalock
- Voordeel: onbeperkt aantal gebruikers.
- Voordeel: batterijduur van een jaar.
- Nadeel: Één eigenaar, meerdere beheerders die gebruikers kunnen toevoegen.
- Nadeel: Voor de bridge kan je alleen een smartphone gebruiken? (update: Bridge komt in april/mei uit).
Nemef ENTR
- Geen logging van gebruikers
- Maximaal 20 gebruikers.
Nuki
- Voordeel: 100 smartlocks
Invited Smartlock
- Nadeel: niet echt een app voor beschikbaar.
FLEXERIA
- Nadeel: Duur
- Nadeel: Abbonementskosten.
- Nadeel: Nog duurder bij veel gebruikers.
Lockitron Bolt
- Voordeel: Mensen kunnen een automatische notificatie/buzz krijgen wanneer ze in de buurt zijn, waardoor er minder handelingen zijn om een app te openen.
- Nadeel: Alleen deadbolts?
Sesame
- Niet duidelijk of deze compatible is met het aanwezige slot.
Kwikset Kevo
- Nadeel: uit de USA importeren.
Op het eerste oog leken de Nemef ENTR, Danalock en Nuki mij het meest interessant, ik heb ze even op een rijtje gezet qua opties:

Heeft er iemand tips/ervaring met deze sloten, of misschien andere suggesties?
We vinden het belangrijk dat beheers/bestuursleden de controle hebben over de toegang, en dat we kunnen bepalen wanneer vrijwilligers wel of niet het gebouw in kunnen.
De enige zorgen die ik nog heb is dat het slimme deurslot op een openbare plek komt te zitten, waar bezoekers bijkunnen. Ik ben dus bang dat er iets gesloopt gaat worden, of dat een grapjas de deur op slot gaat zetten etc. Is het mogelijk hier iets op te verzinnen? Ik zit zelf te denken om er een behuizing omheen te bouwen.
Onze eisen voor het slot:
Must have:
- Deur ontgrendelen met een goede app.
- Fysieke sleutel als backup.
- Logboek
- Batterij gaat lang mee (minimaal 6 maanden).
- Verschillende rechten per groep (Beheerders die altijd binnen mogen, vrijwilligers die alleen op specifieke tijden binnen mogen, enkele personen eenmalig toegang geven).
- Minimaal 30 gebruikers.
- Onder de 350 euro.
- Terug kunnen sturen binnen X aantal dagen als het niet werkt, dus leverbaar in NL.
Het liefste ook:
- Beheerders die op afstand de deur kunnen open maken via internet.
- Meerdere beheerders (Het liefste 4), die gebruikers kunnen toevoegen/beheren.
- Uitschakelen van de fysieke vergrendelknop op het slot (zodat bezoekers niet zomaar de deur op slot kunnen doen).
Ik heb gekeken naar de volgende sloten:
Danalock
- Voordeel: onbeperkt aantal gebruikers.
- Voordeel: batterijduur van een jaar.
- Nadeel: Één eigenaar, meerdere beheerders die gebruikers kunnen toevoegen.
- Nadeel: Voor de bridge kan je alleen een smartphone gebruiken? (update: Bridge komt in april/mei uit).
Nemef ENTR
- Geen logging van gebruikers
- Maximaal 20 gebruikers.
Nuki
- Voordeel: 100 smartlocks
Invited Smartlock
- Nadeel: niet echt een app voor beschikbaar.
FLEXERIA
- Nadeel: Duur
- Nadeel: Abbonementskosten.
- Nadeel: Nog duurder bij veel gebruikers.
Lockitron Bolt
- Voordeel: Mensen kunnen een automatische notificatie/buzz krijgen wanneer ze in de buurt zijn, waardoor er minder handelingen zijn om een app te openen.
- Nadeel: Alleen deadbolts?
Sesame
- Niet duidelijk of deze compatible is met het aanwezige slot.
Kwikset Kevo
- Nadeel: uit de USA importeren.
Op het eerste oog leken de Nemef ENTR, Danalock en Nuki mij het meest interessant, ik heb ze even op een rijtje gezet qua opties:

Heeft er iemand tips/ervaring met deze sloten, of misschien andere suggesties?