TLDR; versie: Ik zoek een laptop waarop ik hobbymatig kan programmeren. Daardoor niet teveel budget (<€1000,-). Ik mis bij development vooral screen estate, dus wil meer dan 1080p scherm (liefst 4k). Ik heb alleen qua required performance aan CPU en GPU geen inzicht voor development.
Wat ga je met je laptop doen?
Hobbymatig programmeren, dus ik wil gewoon een IDE (Intellij/Android Studio/whatever) kunnen draaien en ook lokaal iets kunnen deployen om te testen/debuggen.
Het gaat om allemaal (grotendeels nntb) verschillende hobby projectjes. Kan een (simpele) android app zijn, een spring boot webapplicatie, etc.
Wat is je budget?
Liefst onder €1000, met eventueel rek tot €1200 als het het echt waard is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar de enige eis daarvoor is 14"<15.6".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het scherm is vooral belangrijk voor me, resolutie moet meer dan 1080p zijn (liefst 4k) en ook liefst mat.
Als ik zelf kijk dan kan ik al jaren eigenlijk niets vinden onder de €1500, dus lijkt het ijdele hoop. Maar als ik Azerty accepteer komt pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59442424 opeens naar voren voor €900,- .
Ik heb alleen totaal geen inzicht in hoe zo'n gaming laptop zou performen tijdens development. Voldoet deze laptop voor development?
(Of is er een beter alternatief waar ik compleet overheen kijk?)
Wat ga je met je laptop doen?
Hobbymatig programmeren, dus ik wil gewoon een IDE (Intellij/Android Studio/whatever) kunnen draaien en ook lokaal iets kunnen deployen om te testen/debuggen.
Het gaat om allemaal (grotendeels nntb) verschillende hobby projectjes. Kan een (simpele) android app zijn, een spring boot webapplicatie, etc.
Wat is je budget?
Liefst onder €1000, met eventueel rek tot €1200 als het het echt waard is.
Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar de enige eis daarvoor is 14"<15.6".
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Het scherm is vooral belangrijk voor me, resolutie moet meer dan 1080p zijn (liefst 4k) en ook liefst mat.
Als ik zelf kijk dan kan ik al jaren eigenlijk niets vinden onder de €1500, dus lijkt het ijdele hoop. Maar als ik Azerty accepteer komt pricewatch: Lenovo IdeaPad Y50-70 59442424 opeens naar voren voor €900,- .
Ik heb alleen totaal geen inzicht in hoe zo'n gaming laptop zou performen tijdens development. Voldoet deze laptop voor development?
(Of is er een beter alternatief waar ik compleet overheen kijk?)