Ik was een pc voor mijn zusje aan het bouwen en het ging allemaal redelijk vlot en soepel totdat ik hem voor de 4e/5e keer weer wilde aanzetten. Deze pc had al wat problemen met opstarten (soms ging de pc eerst aan en uit voordat hij opstartte) maar nu was het nog erger. Ik had de videokaart toegevoegd en er kwam geen beeld, geen biepjes helemaal niks. Alleen de muis ging aan en de fans. Dus ik heb de videokaart eruitgehaald en een tijdelijke er in gestopt maar nu is het alleen maar erger geworden. Nu gaat het alleen voor 1 seconden aan en dan weer uit maar dan eindeloos.
Ik heb andere voeding geprobeerd, ander ram, geen ram, geen hdd en dvd speler maar er kwam geen verschil in. dus heb het moederbord er met tegenzin uitgehaald en op een doos gelegd maar het zelfde resultaat. CMOS reset deed niks en nieuwe batterij ook niet. Heb gekeken voor fysieke schade en/of kortsluiting maar niks gevonden. Dus alle vingers wijzen nu naar het moederbord maar ik zou graag willen weten waarom een moederbord het zomaar op eens opgeeft. Van wat heb ik fout gedaan en wat kan ik doen om het in de toekomst te voorkomen? En als iemand een mogelijke oplossing heeft wordt dat ook gewaardeerd.
SPECS:
Intel I3 2100
2x4gb kingston hyperx fury 1600mhz
AMD HD 6870 XFX Dual Fan
Gigabyte GA-P67A-UD3
PSU 1: HKC 550watt
PSU 2: Sharkoon WPM bronze 450watt
500gb laptop hdd
DVD drive
Ik heb andere voeding geprobeerd, ander ram, geen ram, geen hdd en dvd speler maar er kwam geen verschil in. dus heb het moederbord er met tegenzin uitgehaald en op een doos gelegd maar het zelfde resultaat. CMOS reset deed niks en nieuwe batterij ook niet. Heb gekeken voor fysieke schade en/of kortsluiting maar niks gevonden. Dus alle vingers wijzen nu naar het moederbord maar ik zou graag willen weten waarom een moederbord het zomaar op eens opgeeft. Van wat heb ik fout gedaan en wat kan ik doen om het in de toekomst te voorkomen? En als iemand een mogelijke oplossing heeft wordt dat ook gewaardeerd.
SPECS:
Intel I3 2100
2x4gb kingston hyperx fury 1600mhz
AMD HD 6870 XFX Dual Fan
Gigabyte GA-P67A-UD3
PSU 1: HKC 550watt
PSU 2: Sharkoon WPM bronze 450watt
500gb laptop hdd
DVD drive
I5 2500K ♥