Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riksnelder
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 03-06 17:07
hallo iedereen,
op het moment zit in 5 havo, volgend jaar ga ik werktuigbouwkunde doen bij de HAN in Arnhem. Ik heb daarvoor een goede laptop nodig waarmee ik SolidWorks goed kan gebruiken. Ik heb op het moment een laptop en een desktop. Ik vraag me alleen af of mijn laptop SolidWorks goed aankan, de laptop die ik heb heeft een gtx 960m en een i7 5700HQ met 8 gb ram. Zou ik SolidWorks hiermee goed aankunnen of is het beter om een andere te kopen? Ook heb ik een desktop waarop ik game, met een i5 4690k en gtx 970 met 8 gb ram. Ik zit aan een van de volgende dingen te denken

* Mijn Laptop upgraden na 16 gb ram en een 500 gb ssd
* laptop verkopen en een nieuwe aanschaffen met een nvidia quadro
* Mijn laptop en desktop verkopen en een laptop aanschaffen met een gtx 1070

Wat ga je met je laptop doen?
ik zou gebruik maken van windows 10, ik ga er SolidWorks op doen en andere programma's voor mijn studie. Ik ga er eventueel op gamen als ik ook mijn desktop erbij verkoop. De games die ik speel zijn PUBG, Fallout 4, Witcher 3 en Dark Souls 3

Wat is je budget?
kwa bedrag weet ik nog niet precies wat ik ga uitgeven, ik denk dat het upgraden van mijn laptop rond de 400 euro ligt. Een laptop met een quadro zou rond de 1600 zijn. Als ik alles verkoop kan ik denk ik wel een laptop van rond de 2200 euro nemen. Ik heb niets tegen 2e hands kopen, tenzij jullie zeggen dat ik het beter niet kan doen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
ik zou mijn laptop zo'n 3 á 4 keer per week mee nemen na de studie, ik ga waarschijnlijk of met de trein of fietsen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
ik heb geen bepaalde voorkeur voor een merk, op het moment heb ik een MSI laptop en die bevalt me wel, maar ik sta ook open voor andere merken. Ik vind de laptops van alienware er persoonlijk wel mooi uitzien, en ik heb er ook goede dingen over gehoord.

Ik zat aan de volgende laptop te denken als ik er een koop met een quadro https://laptopcentrale.nl...26&utm_campaign=marktfeed