Problemen met aankoop vliegtickets via Paypal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyDeBoer2
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 18:31
Hoi,

Ik heb gisteren vliegtickets geprobeerd te kopen. Het hele proces doorlopen en via paypal geprobeerd te betalen. Ik heb mijn gegevens correct ingevoerd, echter Paypal geeft de transactie de status 'in behandeling'. De website van de vliegmaatschappij gaf kort daarna dat de betaling is mislukt. Echter het geld is gereserveerd vanuit mijn creditcard.

Ik heb contact opgenomen met Paypal maar ze geven steeds aan dat het 72 uur kan duren en daarna kan ik een dispuut openen met de verkoper als de vliegmaatschappij de tickets niet levert. Ik heb bij Paypal aangegeven dat de vliegmaatschappij eigenlijk correct handelt omdat ze het geld nog niet hebben ontvangen.

De aanbieding is inmiddels verlopen. Ik heb aan Paypal gevraagd omde transactie te annuleren of te weigeren, maar de klantenservice geeft steeds oppervlakkige antwoorden. Ik moet wachten 72 uur en daarna een dispuut openen.

Ik vind het eigenlijk best frustrerend dat Paypal dat zomaar kan doen. Controle is prima, maar waarom duurt het zo lang.

Ik ben bang dat de transactie wordt goedgekeurd en vervolgens wordt het geld overgemaakt aan de vliegmaatschapphet en daarna duurt het lang voordat ik het terugkrijg en kan ik in de tussentijd geen vakantie boeken...

Heeft iemand tips wat ik het beste kan doen.

Alle reacties

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
bellen met je vliegmaatschappij en vragen waarom zij vinden dat het niet betaald is aangezien je geld wel gereserveerd is bij paypal/creditcard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:13
De vliegmaatschappij heeft eigenlijk geen geld ontvangen. Dus ik begrijp wel waarom ze aangeven dat er geen order is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Maar wat zegt PayPal zelf op de melding 'in behandeling'? Of de backend van vliegmaatschappij was niet op orde en kregen geen correcte response van PayPal, of PayPal wil nog een controle ofzo uitvoeren.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkmi
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 17:13
Hij weet niet welke berichten in de backend tussen Paypal en de vliegmaatschappij zijn gestuurd. Het kan aan de backend van de vliegmaatschappij liggen, maar dat kan hij natuurlijk niet bewijzen.

[ Voor 34% gewijzigd door mkmi op 28-02-2018 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
mkmi schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:25:
De vliegmaatschappij heeft eigenlijk geen geld ontvangen. Dus ik begrijp wel waarom ze aangeven dat er geen order is.
ik, als consument, niet: ik (jij) heb een betaling gestart en afgerond, dat paypal langer wat wil controleren is leuk, maar ik (jij) heb imho nog steeds betaald voor mijn order bij de vliegtuigmaatschappij en dat is dan ook het eerste aanspreekpunt.

ik betaal al jaren van alles met creditcard via paypal en daar heb ik nog nooit een geweigerde betaling gehad omwille van extra beveiligingschecks, hooguit een betaling die wat later (10 min ipv instant) binnenkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 19-09 08:49

Foamy

Fulltime prutser

JimmyDeBoer2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:00:
De aanbieding is inmiddels verlopen. Ik heb aan Paypal gevraagd omde transactie te annuleren of te weigeren, maar de klantenservice geeft steeds oppervlakkige antwoorden. Ik moet wachten 72 uur en daarna een dispuut openen.

...

Kortom: eigenlijk wil je dat PP de situatie dusdanig maakt zodat de vliegtuigmaatschappij gelijk heeft. En dan? Dat is juist niet wat je wilt! Neem contact op met de vliegtuigmaatschappij en vraag bij hun waarom de bestelling nog niet is afgerond. Zij hebben er baat bij dat jij met hun gaat vliegen, en willen daar meestal ook prima iets voor doen. Ook zijn zij de partij waar je je bestelling geplaatst hebt. Daardoor zijn zij jouw aanspreekpunt, niet PP. Pas op het moment dat je wel betaald hebt, maar zij niet leveren is PP een punt dat je aan kunt gaan spreken.

blub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimmyDeBoer2
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 16-07 18:31
Bedankt voor het meedenken.

Paypal heeft de transactie afgewezen en het bedrag inmiddels teruggestort. Als reden hebben ze aangegeven "aan uw betaling een risico is verbonden."

Ik had ondertussen aan de Paypal klantenservice een mail bericht gestuurd met het verzoek om de transactie te annuleren omdat ik geen tickets heb ontvangen en het aanbod van de vliegmaatschappij is verlopen. Het (formele) antwoord op mijn verzoek was dat het niet mogelijk is en dat de vliegmaatschappij dat zelf moet doen nadat de controle is afgerond en de transactie is voltooid.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het geld gelijk heb terugontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
JimmyDeBoer2 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:38:
Bedankt voor het meedenken.

Paypal heeft de transactie afgewezen en het bedrag inmiddels teruggestort. Als reden hebben ze aangegeven "aan uw betaling een risico is verbonden."

Ik had ondertussen aan de Paypal klantenservice een mail bericht gestuurd met het verzoek om de transactie te annuleren omdat ik geen tickets heb ontvangen en het aanbod van de vliegmaatschappij is verlopen. Het (formele) antwoord op mijn verzoek was dat het niet mogelijk is en dat de vliegmaatschappij dat zelf moet doen nadat de controle is afgerond en de transactie is voltooid.

Ik ben in ieder geval blij dat ik het geld gelijk heb terugontvangen.
heel raar verhaal, is het een of andere vreemde obscure vliegtuigmaatschappij/site waar je geboekt hebt?

[ Voor 5% gewijzigd door mschol op 01-03-2018 18:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Waarom boek je niet direct met je CC?

Dan ben je aanzienlijk beter verzekerd (lees de kleine letters) dan via PayPal. Sterker nog, veel CC's bieden ook zelf (extra) vervangende tickets, overnachting, eetgeld, etc als je juist met hun produkt reisprodukten (zoals tickets) aanschaft.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

JimmyDeBoer2 schreef op dinsdag 27 februari 2018 @ 16:00:
Hoi,

Ik heb gisteren vliegtickets geprobeerd te kopen. Het hele proces doorlopen en via paypal geprobeerd te betalen. Ik heb mijn gegevens correct ingevoerd, echter Paypal geeft de transactie de status 'in behandeling'. De website van de vliegmaatschappij gaf kort daarna dat de betaling is mislukt. Echter het geld is gereserveerd vanuit mijn creditcard.

Ik heb contact opgenomen met Paypal maar ze geven steeds aan dat het 72 uur kan duren en daarna kan ik een dispuut openen met de verkoper als de vliegmaatschappij de tickets niet levert. Ik heb bij Paypal aangegeven dat de vliegmaatschappij eigenlijk correct handelt omdat ze het geld nog niet hebben ontvangen.

Ik vind het eigenlijk best frustrerend dat Paypal dat zomaar kan doen. Controle is prima, maar waarom duurt het zo lang.

Ik ben bang dat de transactie wordt goedgekeurd en vervolgens wordt het geld overgemaakt aan de vliegmaatschapphet en daarna duurt het lang voordat ik het terugkrijg en kan ik in de tussentijd geen vakantie boeken...

Zorgen dat je geld op je PP rekening hebt staan. dat kun je bijv. via iDeal doen.
Ik kan er verder niet over oordelen, maar kan beperking zijn op je CC of iets anders.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:42
@Hackus Geld op je paypal rekening is nergens voor nodig als je gewoon een creditcard of bankrekening gekoppeld hebt.

Kennelijk is er ergens iets mis gegaan. Dan moet er een mens tussen komen, en die werken niet 25/7. Daarom moet je 3 dagen wachten.

Je kunt bij Paypal altijd een geschil aanmaken als het uiteindelijk toch niet lukt. Dit kan maanden na de aankoop nog steeds.

Daarbij komt nog dat je een creditcard hebt gekoppeld. Dus als je zo ontzettend graag direct je geld terug had gewild je het op die weg nog had kunnen doen. Dat gaat wel ten koste van je goede relatie met Paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

jeroen3 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:25:
@Hackus Geld op je paypal rekening is nergens voor nodig als je gewoon een creditcard of bankrekening gekoppeld hebt.

Kennelijk is er ergens iets mis gegaan. Dan moet er een mens tussen komen, en die werken niet 25/7. Daarom moet je 3 dagen wachten.

Je kunt bij Paypal altijd een geschil aanmaken als het uiteindelijk toch niet lukt. Dit kan maanden na de aankoop nog steeds.

Daarbij komt nog dat je een creditcard hebt gekoppeld. Dus als je zo ontzettend graag direct je geld terug had gewild je het op die weg nog had kunnen doen. Dat gaat wel ten koste van je goede relatie met Paypal.
Ook gedacht aan beperking van CC, of Saldo tekort of dergelijke oorzaak ?
Daarom kun je beter geld op PP hebben in dit geval !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-09 12:35

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

jeroen3 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 19:25:
En maanden nadien kan PayPal alsnog in jouw nadeel besluiten. Een directe CC-betaling kan je (uit mijn hoofd) 3 maanden na dato betwisten.

Het mooie daarvan is, maar dat ben ik; er kunnen ook SMS-notificaties aanhangen vanaf bedrag X. Zelfs als je dus in Verweggistan zit op vakantie, krijg je een SMS dat bedrag X is uitgegeven; je kan dan direct acteren en direct met de CC-maatschappij bellen.

Daarbij, maar zijdelings; als je iets online koopt met PP, is er ook een redelijke kans dat er discussie ontstaat over levering, verpakking, produkt, etc. PP moet van beide partijen het verhaal horen. Een CC niet; die boekt eerst terug (voordeel van de klant) en gaat daarna pas vragen stellen. Zeg maar, het verschil tussen een vriendelijke wijkagent en de ME ;)

Ik zeg absoluuut niet dat je PP niet meer moet gebruiken maar in een aantal gevallen en met een aantal betalingen, is een directe CC-betaling veeeeel slimmer dan PP.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:18
aangezien dit meer over een aankooptransactie dan puur het betaalmiddel: PFSL->SF

Yorinn: Heb ik gelijk een titelfix doorgevoerd, zodat het niet zo generiek is.

[ Voor 44% gewijzigd door Yorinn op 01-03-2018 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

JimmyDeBoer2 schreef op donderdag 1 maart 2018 @ 17:38:
"aan uw betaling een risico is verbonden."
Op zich is de discussie CC direct versus CC+PP (jaja, de 2 letterige afkorting gaan lekker) zeker interessant. Maar persoonlijk vind ik die bovenstaande zin vanuit PP gezien interessanter. Waar wilde je betalen? Waarom ziet PP een risico met de betaling?

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royeboi
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 05-09 00:04
Als je betaalt met Paypal via je credit card is er altijd een risico zoals deze. Waarom mensen dan ook hier voorstellen dat dit een goede methode is begrijp ik echt niet. Als je dit soort zaken wilt voorkomen, zorg je ervoor dat het bedrag op je saldo staat, dan kan het ook niet verkeerd gaan. En anders rechtstreeks met je CC betalen, zonder tussenkomst van PayPal.

XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx

Pagina: 1